5 minut stačí. BYD mění pravidla hry a šokuje svět ultrarychlým nabíjením

Foto: Unsplash

BYD opět potvrzuje, že na poli elektromobility není jen automobilkou, ale také technologickým lídrem v oblasti infrastruktury. Po úspěšném pilotu s 500 ultrarychlými nabíječkami s výkonem 1 megawatt (MW) nyní čínský gigant ohlašuje masivní expanzi: do Číny míří dalších 15 000 těchto „pětiminutových“ nabíjecích stanic.


Síť nabíječek mění pravidla hry

Když BYD letos v březnu představil své první megawattové nabíječky, rozpoutal diskusi napříč automobilovým průmyslem. Jedni tvrdili, že je to marketingový tah, druzí pochybovali, zda má smysl budovat takto výkonnou infrastrukturu. BYD ale místo debat raději koná – aktuálně provozuje více než 500 těchto ultrarychlých nabíjecích stanic, které pokrývají klíčová čínská města.

Nyní přichází další krok: BYD spojil síly se dvěma významnými hráči v oblasti nabíjecí infrastruktury – společnostmi Xiaoju Charging a LongShine. Cílem je vystavět (či modernizovat) 15 000 nabíjecích bodů s výkonem 1 MW.

BYD: Vlastní bateriová úložiště jako konkurenční výhoda

Jednou z klíčových inovací BYD je využití vlastních bateriových úložišť energie, která umožňují poskytovat nabíjení o výkonu 1 MW i v lokalitách, kde k tomu místní síť zatím nemá kapacitu. Díky této flexibilitě dokáže BYD nabídnout stabilní výkon a rychlost nabíjení bez ohledu na aktuální zatížení elektrické sítě.

Nabíjení elektromobilu rychlé jako tankování

Na rozdíl od konkurence má BYD už dnes dva modely, které megawattové nabíjení skutečně podporují: sedan Han L a SUV Tang L. Oba byly uvedeny na trh v dubnu a už v prvním měsíci prodeje překonaly hranici 10 000 prodaných kusů. To jen potvrzuje, že čínští zákazníci po ultrarychlém nabíjení doslova prahnou.

V testech bylo možné sledovat Han L při nabíjení z těchto stanic. A výsledky jsou úchvatné: doplnění dojezdu se přiblížilo rychlosti tankování spalovacího vozu, čímž mizí jeden z hlavních argumentů odpůrců elektromobilů.

Konkurence zatím spíše slibuje

Je třeba zdůraznit, že BYD není jediný hráč, který na rychlonabíjení pracuje. Xpeng nabízí v Číně stanice s výkonem 480 kW a chystá 800kW varianty, GAC Aion láká na technologii 6C nabíjení (600 kW) a Zeekr, který plánuje expanzi do Evropy, pracuje na 1,2MW stanici. Technologický gigant Huawei dokonce slibuje 1,5MW výkon. Jenže zatímco ostatní „o něčem mluví“, BYD už stovky těchto stanic reálně provozuje a tisíce dalších jsou na cestě. Navíc má k dispozici auta, která dokáží tento výkon využít.

Co to znamená pro Evropu?

Zatímco Evropa teprve začíná diskutovat o 350kW stanicích, v Číně už BYD testuje budoucnost. Přestože legislativa a elektrické sítě zatím nejsou na tak vysoké výkony připravené, BYD tím vysílá jasný vzkaz: ultrarychlé nabíjení už není hudbou budoucnosti, ale realitou. A s příchodem modelů BYD do Evropy (Dolphin Surf a chystané elektrické SUV) je jasné, že BYD hodlá exportovat i svůj přístup k infrastruktuře.

Pokud se Evropa nechce nechat předběhnout, bude muset reagovat nejen na dostupnost elektromobilů samotných, ale i na nabíjecí infrastrukturu, která jim dodá skutečný smysl. BYD totiž opět dokazuje, že elektromobilita není jen o autech, ale o komplexním ekosystému – a kdo ho ovládá, ten ovládne i budoucnost.

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

 

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.