BMW zvažuje malé benzínové motory pro své největší elektromobily

Foto: Unsplash

BMW zkoumá možnost nasadit do svých největších elektromobilů malé benzínové motory, které by fungovaly jako prodloužení dojezdu. Elektromobily by primárně jezdily na baterii, ale na delších trasách by měly k dispozici integrovaný generátor.


Prodloužený dojezd pro velká BMW

Podle informací agentury Bloomberg automobilka prověřuje verze EREV u luxusního sedanu i7 a připravovaného elektrického SUV iX5. Tyto modely jsou díky své velikosti vhodnými kandidáty — mají dost prostoru pro motor bez omezení interiéru nebo kufru.

Důležitým faktorem je, že BMW už vyrábí všechno potřebné: baterie, elektromotory, převodovky i malé tří- a čtyřválcové motory. Na rozdíl od konkurence by tak nemusela budovat nový dodavatelský řetězec.

Návrat k prodlužovači dojezdu

BMW už koncept používalo — u modelu i3. Ten ale postupně zmizel, protože klesaly ceny baterií a rostl počet rychlodobíjecích stanic.

Nyní však technologie EREV opět získává pozornost, a to zejména v Číně, kde ji masivně využívají domácí výrobci jako BYD a sklízí s ní vysoké prodeje.

Trend, který nabírá na obrátkách

Zájem není jen v Číně. V USA:

  • Scout hlásí, že přes 80 % rezervací jeho pick-upů je ve verzi EREV.

  • Ram přešel z plně elektrické verze na variantu s prodlouženým dojezdem.

  • Jeep plánuje stejný přístup u Grand Wagoneeru 2026.

  • Hyundai má podobný plán pro Santa Fe.

Tato vozidla lákají zákazníky, kteří většinu času jezdí elektricky, ale chtějí se vyhnout plánování nabíjení na dlouhých trasách nebo spoléhat na nedostatečnou infrastrukturu.

Čína jako klíčový trh

Zavedení verzí EREV by BMW mohlo pomoci znovu posílit pozici na čínském trhu, kde rozšířený dojezd rychle získává podíl zejména u velkých SUV a luxusních sedanů.

Co bude dál?

BMW žádné sériové plány nepotvrdilo. Uvádí pouze, že průběžně hodnotí chování zákazníků a trendy trhu. Pokud se ale projekt uskuteční, BMW by se stalo první německou automobilkou, která se vrací k prodlouženému dojezdu — a potenciálně může inspirovat další.

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

 

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.