Mercedes-Benz plánuje od roku 2024 vyrábět elektrické pohony nové generace pro své nové elektrické platformy MMA a MB.EA. To by byla hozená rukavice zatím dominující Tesle
Plán začít od roku 2024 vyrábět vlastní elektromotory oznámil Markus Schäfer, vedoucí vývoje mateřské společnosti Daimler AG, v diskusi s německým automobilovým zpravodajstvím Automobilwoche. "Za tímto účelem výrazně zvyšujeme přidanou hodnotu a také přecházíme ze zdrojů třetích stran na vlastní výrobu. Až dosud elektrické pohony pocházely od externích partnerů."
Mezi současné dodavatele Mercedes-Benz patří ZF Friedrichshafen, která vyrábí moduly pohonných jednotek pro středně velké SUV EQC, a Valeo Siemens eAutomotive, která vyrábí motory pro luxusní a vlajkovou vlajkovou loď Kercedesu, tedy EQS. Mercedes chce mít větší kontrolu nad všemi součástmi hnacího ústrojí, včetně měniče, který přenáší energii z baterie do motoru. "Chceme co nejvíce ovládat celkový systém elektromotoru, baterie a výkonové elektroniky, podobně jako je tomu u spalovacího motoru. Zda si ho pak postavíme také sami, však ještě nebylo rozhodnuto."
Mercedes-Benz již oznámil, že bude vyrábět vysoce výkonné elektromotory vyvinuté s britským startupem Yasa, který je ale vlastněný právě Daimlerem. Podle Schäfera bude v závodě Mercedes-Benz v Untertürkheimu vyrobena druhá „sada“ s radiálními elektromotory pro menší vozidla. Kromě motorů budou pro vozy Mercedes brzy k dispozici i vlastní bateriové články. "Určitě budeme muset diskutovat o globálním rozšíření kapacity pro elektrické pohonné ústrojí, protože v elektromobilitě výrazně zrychlujeme a do roku 2025 již bude polovina našich vozidel na trhu čistě elektrická nebo jako plug-in hybridní verze."
Mercedes zatím oznámil čtyři továrny na baterie v Evropě, které budou postaveny s různými partnery, včetně ACC a čínské Farasis Energy. Výrobou vlastních elektromotorů by se tak Mercedes mohl stát významným technologickým konkurentem pro zatím stále dominující Teslu.