Peugeot e-208, malý městský elektromobil od francouzské automobilky, přináší do segmentu kompaktních vozů nejen atraktivní design, ale také inovativní technologie a slušné jízdní vlastnosti.
Technika a kapacita baterie
Peugeot e-208 je postaven na modulární platformě e-CMP, která je přizpůsobena pro elektrický pohon. Elektromotor o výkonu 100 kW (136 koní) poskytuje vozu solidní dynamiku, kdy zrychlení z 0 na 100 km/h trvá pouhých 8,1 sekundy. Maximální rychlost je omezena na 150 km/h. V různých debatách je právě tahle hodnota předmětem diskuzí, ale opravdu potřebujete jezdit rychleji? Peugeot e-208 není žádný závoďák, ale příjemné a pohodlné auto do města a na kratší vzdálenosti.
Nízká spotřeba
Foto: Jan Smékal
Baterie má kapacitu 50 kWh, což je pro tento typ vozidla dostatečné. Peugeot uvádí dojezd až 340 kilometrů dle cyklu WLTP, což je v reálném provozu dosažitelné pouze při úsporné jízdě a mimo dálnice. Nabíjení z domácí zásuvky trvá přes 20 hodin, ale z wallboxu se doba výrazně zkracuje na několik hodin. Na rychlonabíjecích stanicích (DC) je možné baterii dobít na 80 % kapacity za zhruba 30 minut. My jsme během týdenního testu byli na spotřebě 17,7 kWh, přičemž asi 70 procent jízd bylo po městě, zbytek po dálnici. S dojezdem jsme tedy skutečně problém neměli.
Jízdní vlastnosti a pohodlí
Peugeot e-208 je poměrně těžký, váží 1530 kg, což je dáno hlavně hmotností baterie (cca 340 kg). Toto vyšší zatížení však není na překážku, protože nízké těžiště baterie napomáhá stabilitě vozu v zatáčkách. Podvozek je naladěn spíše komfortně, což oceníte na městských komunikacích. Na ostrých nerovnostech ale může dojít k menším nepříjemnostem, kdy kola mohou odskočit. Opět je ale potřeba připomenout, pro jaké účely je vůz určen. Určitě ne pro závodění po karlštejnských okreskách.
Moderní interiér
Foto: Jan Smékal
Interiér Peugeotu e-208 je kvalitní, moderní a velmi ergonomický. Peugeot zde využil svůj inovativní i-Cockpit ve 3D variantě s malým volantem a vyvýšeným přístrojovým štítem. Digitální přístrojový panel poskytuje veškeré potřebné informace a je doplněn velkým dotykovým displejem multimediálního systému. Grafika je dobrá, ale na trhu jsou vozy s rychlejší odezvou. Celkově je interiér velmi atraktivní a ergonomicky dobře řešený.
Dojezd a efektivita
Díky nízké spotřebě elektrické energie, která se pohybuje kolem 18 kWh/100 km, je Peugeot e-208 efektivním městským vozem. Při delších cestách mimo dálnice lze dosáhnout i nižších hodnot, což zaručuje solidní dojezd na jedno nabití. Rychlé nabíjení a efektivní využití energie činí z tohoto elektromobilu praktickou volbu pro každodenní jízdy.
Design a praktičnost
Foto: Jan Smékal
Design Peugeotu e-208 je moderní a dynamický. Ostré linie, výrazná přední maska a elegantní světla dávají vozu atraktivní vzhled. Interiér je navržen s důrazem na kvalitu materiálů a komfort cestujících. Přední sedadla poskytují dobré boční vedení, zatímco zadní sedadla jsou spíše nouzová, což je běžné u vozů této velikosti. Zavazadlový prostor o objemu 309 litrů je dostatečný pro běžné potřeby, ačkoli uložení nabíjecích kabelů může být výzvou.
Cena
Peugeot e-208 je skvělým elektromobilem pro městské prostředí a kratší cesty. Nabízí moderní technologie, atraktivní design a pohodlný interiér. Pokud hledáte kompaktní elektromobil s dobrým dojezdem a rychlým nabíjením, je e-208 rozhodně vozem, který stojí za zvážení. Cena začíná na částce 800 tisíc korun )akční cena) za základní verzi Active, přičemž bohatě vybavená verze e-GT začíná na akční ceně 910 tisíc korun. Při započtení státní dotace ve výši 200 tisíc korun a možném odpočtu DPH pro podnikatele to je docela rozumná nabídka.