Říká se, že nikdy nedostanete druhou šanci udělat první dojem. Z logiky věci lze s tímto tvrzením jenom souhlasit, i když ne vždy je dobré se prvním dojmem unáhleně řídit. Někdy je prostě dobré si chvilku počkat, vše okouknout, osahat…Stoprocentně se to potvrdilo u testu rodinného vozu od Citroenu, který upustil od označení Picasso a svému MPV dal název C4 Space Tourer. Na první pohled totiž tohle auto vypadá velmi nudně a nezajímavě. Ale pozor, zdání klame. Na druhý pohled je to totiž jedno z nejlepších MPV, které jsme kdy testovali.
Abyste to ale zjistili, musíte si sednout za volant, nastartovat, posunout páčku u volantu do polohy „D“ a vyrazit.
Páčku u volantu? Ano. Citroen C4 Space Tourer s dvoulitrovým naftovým motorem o výkonu 163 koní byl vybaven automatickou osmistupňovou převodovkou Aisin, jejíž volič režimů nenajdete na středovém tunelu, ale pod volantem na pravé straně. Trochu nezvyk, ale u Citroenu je vždy potřeba počítat s tím, že občas použije nějaké neobvyklé řešení. Na tohle si zvyknete rychle a určitě oceníte prostor mezi sedadly, který tak lze mnohem lépe využít. Další velkou nezvyklostí je obří čelní sklo, které přechází až nad hlavu pasažérů na předních sedadlech. Nejen, že to dodává interiéru na optické prostornosti, ale najednou vidíte i skvěle na semafory nebo dopravní značení na dálničních mostech, aniž byste museli vykrucovat hlavu a šilhat očima do výšin.
PŘEČTĚTE SI TAKÉ: TEST OJETÝ CITROEN PICASSO - AVANTGARDA ZA DOBROU CENU
Přední sedadla nabízejí masážní funkci, i když se mi subjektivně zdálo, že to byla jen taková „lechtačka“. Kdysi v „cépětce“ jsem měl záda promasírovaná mnohem více. Ale to je možná jen subjektivní dojem, protože jinak se ani po cestě z Prahy do Krkonoš nebudete cítit jakkoliv unaveni. Druhá řada sedadel nabídne tři místa. Na těch jsme sice v průběhu dlouhé cesty neseděli, nicméně při kratších vzdálenostech se zdálo, že nabídnou slušnou dávku pohodlí pro všechny cestující. A třetí řada sedadel? Sice jsme četli v jiných testech, že by se tam daly přepravit i dospělé osoby z Prahy do Brna. No, rozhodně daly, ale já bych tam být nechtěl. Zadní dvě sedadla považujeme za komfortní pro osoby do výšky 165 cm.
S Citroenem C4 Space Tourer jsme během týdne najeli asi 700 kilometrů a byli překvapeni ze dvou věcí. Především ze spotřeby. Zdálo se, že auto snad jezdí na vzduch. Na konci testu jsme totiž odečetli průměrnou spotřebu 6,1l/100km, což se s ohledem na dynamiku testovacích jízd a polovinu ujetých kilometrů ve městě, jeví jako velice slušná hodnota. Druhé překvapení se týká jízdního komfortu. Ano, Citroeny vždy vynikaly plavnou jízdou, ale tohle není Xantia s hydraulickými koulemi, tohle je malá dodávka. Přesto byl jízdní komfort výborný a i při jízdě na staré rozbité okresce nebylo v interiéru znát nějaké extrémní skákání, drncání nebo jiný diskomfort.
Kdo hledá velké rodinné auto, do kterého v případě potřeby usedne až sedm pasažérů, neměl by rozhodně Citroen C4 Space Tourer přehlédnout. Za rozumné peníze mu poskytne vysoký komfort, slušnou dynamiku při nízké spotřebě no a při výběru nějaké zajímavější barvy než jsme měli my třeba i atraktivní design, za kterým se nakonec leckdo ohlédne.