Test Honda Jazz e:HEV – Hybridní konkurent Fabie překvapí obratností i užitnou hodnotou

Foto: Honda

Po testu atraktivní verze Crosstar jsme do ruky dostali i běžnější verzi modelu Honda Jazz e:HEV, která sice na rozdíl od škodovky disponuje hybridním ústrojím, a je tedy dražší, ale i tak může být k oblíbené Fábii relevantní alternativou.


Foto: HondaJakmile někdo poptává auto z kategorie malých hatchbacků, automaticky zařazuje do výběrového řízení modely ŠKODA Fabia, Renault Clio nebo třeba Peugeot 208. Málokdy si vzpomene na Hondu Jazz. Kdo ale jednou tohle auto zkusí, dá nám jistě za pravdu, že Jazz je zmíněným modelům více než schopným soupeřem. Nová Honda Jazz e:HEV tedy určitě.

Do testu jsme tentokrát dostali základní výbavovou verzi Comfort s hybridním motorem a převodovkou e-CVT. Bílá barva dodávala vozu decentní punc elegance, nicméně v této barevné kombinaci působí Jazz možná až příliš nenápadně. Naším tipem na barevné provedení je tedy perleťová černá metalíza. Ta se podle našeho názoru k vozu, který je jakousi kombinací hatchbacku a rodinného MPV dokonale hodí.

Test Honda Jazz Crosstar e:HEV (2020) – malá velká krasavice
Ojetá Honda Civic – je jich málo a dobře si drží svoji cenu

Ano, MPV. Karoserie nové Hondy Jazz je totiž skutečně velmi blízká rodinným MPV a auto jako takové tak míří spíše na mladší rodiny nebo starší dvojice, kterým bude taková karosářská varianta prostorově vyhovovat. Uvnitř vozu se pohodlně svezou dvě dospělé osoby a dvě děti a to i na delší vzdálenosti. Čtyři dospělí se budou ve voze možná trochu tísnit, ale z auta rozhodně nevylezou rozlamaní. Prostor na zadních sedadlech a objemné akumulátory hybridního pohonu ale trošku ubraly prostoru v zavazadelníku, který nyní pojme cca 300 litrů nákladu.

Foto: HondaZmíněné hybridní ústrojí funguje skvěle. Kombinuje totiž benzínový čtyřválc i_VTEC o objemu 1,5 litru a dva elektromotory. Celkově tak Honda Jazz e:HEV disponuje výkonem 80kW a točivým momentem 253Nm. Ve zrychlení to není žádný závoďák, ale na stovku se dostane pod deset sekund a maximální rychlost dosahuje hodnoty 175km/h. Voličem řadící páky lze volit úroveň rekuperace, ta je ale pouze jedna. Brzdný účinek rekuperace se dá po pár kilometrech velice snadno odhadnout a jízda je velmi plynulá a ekonomická.

Během testu jsme v období vánočních svátku najeli s autem přibližně 500 kilometrů a se spotřebou se dostali na hodnotu 4,0l na 100 kilonetrů. Vzhledem k zimnímu počasí je to velice slušná hodnota. Cena modelu Honda Jazz e:HEV začíná na částce 449.900,-Kč, což z ní dělá určitě smysluplného konkurenta zavedených modelů a značek.

Test Honda Jazz e:HEV – Hybridní konkurent Fabie překvapí obratností i užitnou hodnotou

Honda

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.