Peugeot 2008, který byl uveden na trh koncem roku 2019, a vyrobilo se ho již téměř 700 000 kusů, se vždy umisťoval na stupních vítězů, pokud jde o prodeje SUV segmentu B v Evropě. V roce 2021 dokonce obsadil první místo.
Na úspěchu tohoto modelu se podílí také elektrická verze e-2008, která byla od roku 2019 s více než 75 000 vyrobenými kusy průkopníkem elektromobility ve svém segmentu. V roce 2022 činil její podíl na prodejích modelu 17,4 %, což znamenalo umístění na stupních vítězů mezi prodeji elektrických SUV segmentu B v Evropě.
Matthias Hossann, šéfdesignér značky Peugeot: „Peugeot s novým modelem 2008 nadále posiluje svou technologickou identitu a dravý charakter. Jedním z klíčových prvků práce designérů je koncepce přední části vozu, jejímž zásadním rysem je podpis ve tvaru tří drápů. Zvýrazňuje se tak propracovaný osobitý styl, díky němuž je toto SUV tak úspěšné na všech trzích, i posun nového Peugeotu 2008 do kategorie luxusních vozů.“
Zákazníky vozu Peugeot 2008 přitahuje především jeho výrazný design, který je obecně popisován jako elegantní, originální a robustní. Oceňovány jsou také jeho všestrannost a hbitost, díky nimž je model 2008 vhodný zejména pro aktivní rodiny.
Nový Peugeot 2008 se vyrábí ve španělském městě Vigo. Do prodeje se na evropském trhu dostane v létě 2023 a jeho nabídka bude zahrnovat tři úrovně výbavy – Active, Allure, GT – a čtyři motorizace, včetně nového 100% elektrického motoru o výkonu 115 kW/156 k s dojezdem až 406 km1. V roce 2024 bude nabídka rozšířena o zcela nový hybridní motor.
Peugeot 2008 je po vozech 508 fastback a 508 SW dalším modelem, který používá nový světelný podpis Peugeot. Tvoří jej tři svislé světelné drápy, které jsou u nového Peugeotu 2008 zabudovány do leskle černých lišt na nárazníku. Společně podtrhují silnou osobnost modelu 2008 a charakteristický design SUV. Tento nový světelný podpis je použitý u všech verzí. U nejvyšší úrovně výbavy GT se nápadný efekt tří drápů poprvé objevuje i u full LED světlometů využívajících tři světelné moduly. Tím se úroveň GT odlišuje od ostatních a její přední část získává exkluzivní podpis.
Nová zadní LED světla modelu 2008 nabízejí nyní podobu symbolických tří drápů, podle nichž lze vozy Peugeot zezadu jednoznačně rozpoznat. Drápy jsou tvořeny třemi tenkými dvojitými horizontálními lamelami umístěnými nad sebou, které opticky vůz rozšiřují. Zpětná a směrová světla jsou rovněž opatřena LED technologií.
Nový model 2008 dostal přední část, na níž je umístěno aktuální logo značky Peugeot. Přední část oproti předchozí podobě vozu působí širší. Její specifický boční vzor navazuje na světlomety a zdůrazňuje tak vertikalitu a současně evokuje sílu vozu. U verze Active zdobí přední část leskle černý horizontální motiv. U verzí Allure a GT je přední část opatřena svislým vzorem v barvě karoserie, který doplňují decentní tmavé výplně. Barva vzoru v odstínu karoserie také umožnila lepší začlenění mřížky chladiče do nárazníku.
Jako uváděcí barva pro zahájení prodeje vozu byla zvolena moderní šedá Selenium. Další novou barvou v nabídce je bílá Okenite, která modrošedými odlesky podtrhuje sofistikovanost vozu. Verze GT se standardně dodává s černou střechou. Všechny nové vozy mají černá zpětná zrcátka bez ohledu na zvolenou barvu karoserie.
Nový model 2008 je k dispozici v šesti odstínech karoserie: šedá Selenium, šedá Artense, bílá Okenite, černá Perla Nera, červená Elixir a modrá Vertigo.
Nový Peugeot 2008 je opatřen koly z lehkých slitin s výrazným designem, které se poprvé objevily u vozu Peugeot 408. K dispozici je několik typů ve velikosti 16 palců „Noma“ (verze Active), 17 palců „Karakoy“ (Allure a GT) nebo 18 palců „Evissa“ (za příplatek u GT). Všechna kola z lehkých slitin mají čtyřpaprskový střed s vyraženým znakem Peugeot, který elegantně skrývá matice.
Ceny nového modelu 2008 začínají na částce 470.000,-Kč (akční cena) za verzi PureTech 100 ve výbavě Active.
Peugeot i-Cockpit®, klíčový prvek kabiny, je jednou ze silných stránek modelů značky. Za posledních deset let se ho prodalo více než deset milionů. U nového Peugeotu 2008 byl i-Cockpit® vylepšen a modernizován, aby se optimalizovala jeho ergonomie a zvýšilo potěšení z jízdy.
Přístrojový panel nového modelu 2008, který je umístěn v ideálně poloze ve výšce očí těsně nad volantem, je u verzí Allure a GT digitální. Jeho desetipalcový displej má nový design a u GT nabízí i 3D zobrazení. Barvu displeje, či prioritu a uspořádání informací lze plně přizpůsobit preferencím řidiče. Peugeot 2008 ve verzi Active si zachovává analogový přístrojový štít.
Všechny verze 2008 jsou nyní standardně vybaveny destipalcovým centrálním dotykovým displejem (dříve 7 palců u prvních dvou výbavových stupňů). Umožňuje ovládat funkce rádia a telefonu (verze Active) nebo nejnovější generaci systémů infotainmentu Peugeot i-Connect® a Peugeot i-Connect® Advanced. U verzí Allure a GT je centrální displej vybaven technologií HD. Pod centrálním displejem jsou klávesy „toggles switches“, které umožňují rychlý přístup k nejdůležitějším funkcím.
Kompaktní volant, který je charakteristickým prvkem systému Peugeot i-Cockpit®, zvyšuje díky jedinečné hbitosti a přesnosti pohybu požitek z jízdy. Volant má ve svém středu aktuální logo a případně ve spodní části i znak GT. Na volantu jsou umístěny ovládací prvky multimediálního systému (audio zdroje, telefon) a také ovládání hlasitosti a hlasové ovládání.
Interiér nového modelu 2008 GT nabízí ambientní osvětlení, které lze přizpůsobit. Na výběr je osm různých odstínů, z nichž některé jsou nové. Jsou nyní sladěny s odstíny centrálního dotykového displeje a zohledňují zvolený jízdní režim.