Skoro půl roku vybíráme štěně stafordšírského bulteriéra. Když už jsme našli pejska podle našich představ, byl u chovatelky až ve Zlíně. Ale co, zrovna máme k testu Peugeot 3008 Hybrid4, tak spojíme příjemné s užitečným
Stafordšírský bulteriér není úplně běžné plemeno a pro budoucího majitele je klíčové vybrat vhodné štěně. Tedy od kvalitních chovatelů, kteří chovu rozumí, mají ke štěňatům veškeré doklady, a kde štěňata mají pro svůj růst vhodné prostředí. Pod dlouhém hledání jsme našli výborné chovatele, kteří ale byli až ve Zlíně. Vidina cesty po dálnici D10, navíc v zimním počasí, nebyla zrovna lákavá, na druhou stranu, zrovna jsme měli k týdennímu testu nejvýkonnější variantu modernizovaného Peugeotu 3008 Hybrid4, tak jsme dlouho neváhali a vyrazili na cestu.
Modernizovaný Peugeot 3008 je vizuálně velice zajímavé auto, které v dnešní automobilové nudě nabídne poměrně vysokou dávku individuality. Pochopitelně záleží na vkusu každého zákazníka, nicméně červená metalíza, kterou měl na sobě „náš“ kousek, vypadala v kombinaci s černou střechou a černostříbrnými koly opravdu luxusně. Nic okázalého, ale ani žádná nuda. Prostě svěží, atraktivní a dynamický design.
Ten se promítá i do interiéru vozu, kde se sice oproti předchozí verzi zase tak moc nezměnilo, nicméně například lepší grafika a odezva infotainmentu opravdu potěšila. Skvělý je „peugeoťácký“ volant, který má zploštění na vrchní i spodní části. Někým nenáviděný, jinými zbožňovaný iCockpit funguje skvěle. Je ale potřeba si na něj zvyknout, což z vlastní zkušenosti může trvat tak dvě hodiny strávené za volantem. Jestli i po dvou hodinách bude pro vás iCockpit nestravitelný, asi to nebude pro vás to pravé ořechové. Před případným nákupem auta proto rozhodně požádejte o zápůjčku nebo alespoň delší testovací jízdu.
Ta vás rozhodně nadchne, ať už váš pohled na iCockpit bude jakýkoliv. Peugeot 3008 Hybrid4 totiž disponuje třemi motory s celkovým výkonem 221 kW a točivým momentem 520 Nm. Benzínová „šestnáctistovka“ dává výkon 147 kW a je hlavním motorem pro auto. Benzínovému agregátu pomáhá elektromotor, který je integrovaný do převodovky a poskytuje výkon 81 kW. Na zadní nápravě je potom další elektromotor s výkonem 83 kW. Peugeot s takovýmto výkonem zvládne stovku za 5,9 sekundy. Za kolik že to zvládne Škoda Octavia vRS ?
Výkon ale také potřebuje nějakou energii. Papírově by Peugeot 3008 Hybrid4 měl jezdit za dva litry benzínu. Při troše snahy se toho dá dosáhnout, ovšem pouze na trase max. cca 50 kilometrů. Jakmile se baterie vybije, spotřeba benzínu výrazně naroste. Nejen kvůli výkonu, ale především kvůli celkové hmotnosti, do které baterie a dva elektromotory poměrně výrazně promlouvají. Během cesty do Zlína a zpět jsme nedobíjeli, protože auto nepodporuje rychlodobíjení, takže bychom u dobíječek strávili poměrně dost času. Spotřeba však narostla na hrozivých deset litrů. Kdo tedy plánuje vysoké roční nájezdy a zároveň třeba nemá možnost dobíjet doma, měl by nákup takového auta pečlivě zvážit.