Nejlepší rodinný vůz z autobazaru? Ojetý Peugeot 5008 GT (2018)

Foto: Jiří Soukup

Kvalitní ojeté MPV za rozumnou cenu je dnes téměř k nezaplacení. V autobazarech jich moc není a dovoz ze zahraničí může být komplikovaný. Sehnat se ale dá ve značkových programech ojetých vozů.


Foto: Jiří SoukupPeugeot chtěl modelem 5008 připravit odpověď na nový Espace od Renaultu a odpověď by to nebyla vůbec špatná. Kdyby ovšem Peugeot neudělal pár věcí úplně, ale úplně jinak, než by udělány být měly. Jde hlavně o ovládání jednotlivých funkcí vozu prostřednictvím dotykového panelu, ale o tom níže v textu. K testu jsme měli verzi GT s naftovým motorem o výkonu 133kW s najetými pěti desítkami tisíc kilometrů. Auto ale pocházelo z novinářské flotily. A protože se říká, že jeden novinářský kilometr rovná se tři kilometry standardní, můžeme opotřebení a stav vozu vztáhnout k autu s minimálně sto tisíci najetých kilometrů. A jak se nám Peugeot 5008 GT líbil? Líbil, opravdu moc. Ale abychom byli objektivní, zase tak úplně bezchybný nebyl. Vezměme to pěkně postupně a začít můžeme třeba vnějším designem. Je to samozřejmě věc osobního vkusu, ale design se dle našeho názoru opravdu povedl. Auto vypadá velice dynamicky, má zajímavý světelný podpis vepředu i vzadu a sluší mu i devatenáctipalcová kola. Ale vzhled je jedna věc a funkčnost druhá. Na rozbité české silnice proto doporučujeme maximálně „osmnáctky“.

Skvělý dojem v nás zanechal motor. Dostatečně výkonný s vysokým točivým momentem nabízí ve spojení se šestistupňovým automatem hodně dobrou dynamiku i komfort jízdy. Za zbytečný ale považujeme režim „Sport“ včetně řazení pádly pod volantem. Sportovní režim asi v sedmimístném rodinném voze málokdo využije a když už by se přeci jen někdo našel, tak řazení pod volantem stejně nejde prakticky využít. Pádla řazení, především to levé, totiž překáži při zapínání blinkrů a navíc při držení volantu v předepsané poloze stejně na pádla nedosáhnete.

Foto: Jiří SoukupVelmi specificky je pojat interiér vozu a bohužel ne každý mu přijde na chuť. Nám se například líbil malinký volant a digitální informační štít nad ním. Proč má ale otáčkoměr stupnici nastavenou proti směru hodinových ručiček vážně netušíme. Co nám také hodně vadilo, byla nutnost ovládat naprosto vše prostřednictvím dotykového displeje. Například jenom změna teploty klimatizace vyžaduje několik kliknutí na displej. Že to během jízdy není nic bezpečného, je zcela zřejmé. Vypnutí systému Start/Stop je testem trpělivosti každého řidiče a ladění rádia jakbysmet. Tady si mohli Francouzi pár elektronických „vychytávek“ odpustit a zůstat u zlatých dobrých fyzických ovladačů.

Foto: Jiří SoukupA když už jsme zmínili ten Start/Stop systém – je bohužel naladěn tak, že vypíná motor i při běžném parkování, kdy potřebujete s autem jenom lehce popojíždět. Pardon, ale tohle bylo vážně k vzteku. Stejně jako přední kamera, která se sice zapnula, ale jakmile se auto dalo do pohybu, okamžitě se vypla. Možná jde někde v menu nastavit rychlost, při které se vypíná, ale nikde jsme tuhle možnost neobjevili. Kamera se tak vypínala už při sebemenším pohybu vpřed a při parkování tak nebyla moc k užitku.

Foto: Jiří SoukupS Peugeotem 5008 GT jsme najeli téměř tisíc kilometrů se spotřebou těsně pod sedmi litry. Líbil se nám vnější design, příjemná sedadla s masážní funkcí a relativně výkonný a úsporný motor. Určitě bychom se obešli bez ovládání téměř všechno přes dotykový displej a také bez devatenáctipalcových kol, která na českých silnicích výrazně snižují jízdní komfort. Ale jako celek je Peugeot 5008 GT fantastické auto, které se rozhodně vyplatí zařadit na seznam aut, když byste uvažovali nad ojetým MPV. za danou cenu totiž asi lepší nekoupíte. Vůz jsme zapůjčený ze značkového programu ojetých vozů Autosphere.

Zdroj: Jiří Soukup; TUV Report; Autosphere

Nejlepší rodinný vůz z autobazaru? Ojetý Peugeot 5008 GT (2018)

Jiří Soukup

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.