TEST PEUGEOT RIFTER – V ZÁKLADU MOŽNÁ, GT LINE URČITĚ ANO


Na trhu nových automobilů to tzv. osobní dodávky neměly nikdy snadné. Když ale Peugeot přišel na trh s modelem TeePee byla jeho verze s názvem Outdoor velmi příjemným zpestřením tohoto menšinového segmentu. Nyní přichází Peugeot s modelem Rifter, který by měl na Tepee navázat a posunout užitné hodnoty této kategorie ještě o kus dál. Vyzkoušeli jsme základní verzi Active s motorem 1,5 Blue HDi o výkonu 75kW.


 

Zařazení vozu s nejnižší výbavou do novinářské flotily není u importérů zrovna běžné. Většina novinářských vozidel je totiž v maximální výbavě s mnoha dalšími prvky příplatkové výbavy. Nezřídka se tak jedná o konfiguraci, kterou si navolí pouze málokdo. To asi bude osud i námi testované verze, nicméně určitě ne proto, že by byla cenově nedostupná, ale proto, že nějaký ten prvek příplatkové výbavy se se určitě hodil. Třeba takové dělené střešní okno, parkovací asistent nebo výměna křídlových dveří zavazadlového prostoru za výklopné (včetně možnosti vyklopit pouze okno), bude potencionální zájemce jistě zvažovat, stejně tak jako možnost koupit rovnou vyšší výbavovou verzi Allure, kdy cenový rozdíl činí přijatelných 30 tisíc korun. Ve výbavě pak nechybí třeba LED denní svícení, zadní parkovací asistent, přední mlhové světlomety s přisvícením do zatáček, automatické stěrače, multifunkční volant, elektricky ovládaná přední okna nebo třeba barevný dotykový 8“ displej. Z našeho pohledu bude výbava Allure asi nejprodávanější.

Vnější vzhled vozu není vůbec špatný, ale je potřeba objektivně přiznat, že v základní verzi Active až moc připomíná užitkovou dodávku. Naopak vrcholná varianta GT Line si designem exteriéru i interiéru nezadá například s německou konkurencí. Jestliže ale nad autem přemýšlí řemeslník, který přes týden provozuje svoji živnost a o víkendu chce odjet s rodinou na chalupu, nebude mu asi trochu „chudší“ vzhled vozu vadit. Naopak možná ocení oplastování vozu v černé barvě a dvoudílné zadní dveře, které umožní převážet i dlouhé předměty při zavření jedné poloviny dveří. To by u výklopných dveří nešlo. Podobné to je i s interiérem. Najdeme zde sice moderní „pežoťácký“ malý volant s i-Cockpitem, ale jinak jde o velmi účelově řešený interiér. Nic zásadního tu asi nechybí, ale dojem z dodávky je v tomto základním interiéru poznat. Líbola se nám ale základní verze rádia. Snadná ergonomie a jednoduchost ovládání bude vyhovovat mnoha řidičům.

Pod kapotou jsme měli naftový motor s výkonem 75kW, který na auto stačil jen tak tak. Pro nějakou svižnou jízdu to není ani v jednom, natož při obsazení pěti osobami a zavazadly. Pětistupňová převodovka na vůz úplně stačila, řazení šlo jednoduše a vcelku i přesně. Spotřeba se za celou dobu testu ustálila na hodnotě 6,1 litrů na 100km, což přisuzujeme především mrazivému počasí. Nicméně na udávanou hodnotu 4,2l/100km se asi dostane málokdo. Základní motorizaci 1,5 Blue HDi s výkonem 56kW tak lze doporučit opravdu stěží, byť jsme s ní reálně nejezdili.

Suma sumárum – Peugeot Rifter bude jistě zajímavou alternativou k „tradičním“ MPV, nicméně až od výbavové verze Allure. Elegantní varianta GT Line pak bude volbou nejlepší, kdy základní cena této varianty činí aktuálně 485.000,-Kč,-.

TEST PEUGEOT RIFTER – V ZÁKLADU MOŽNÁ, GT LINE URČITĚ ANO

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…


TestyOjetin.cz 

FOLTÝN PUBLIC RELATIONS
Rybná 24
110 00   Praha 1 
info@testyojetin.cz 

Ochrana osobních údajů

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.
K provozování webových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) využíváme takzvané „cookies“. Jde o malé soubory sloužící k přizpůsobení obsahu Webu, k měření jeho funkčnosti a k publikování a zobrazování takového obsahu, který koresponduje s Vašimi zájmy a preferencemi. Používáním tohoto Webu souhlasíte se způsobem, jakým s cookies nakládáme. V případě, že se sběrem a uchováváním cookies nesouhlasíte, změňte si, prosíme, požadované nastavení Vašeho prohlížeče. Více informací naleznete po stisknutí tlačítka „Cookies“.