Ojetá Škoda Octavia kombi RS v benzínu - svezení parádní, ale spotřeba klidně i 15 litrů

Foto: Jan Smékal

Ceny u čerpacích stanic svádějí spíše k nákupu ojetiny s úsporným motorem, nebo alespoň k úspornému stylu jízdy. To jde samozřejmě i s benzínovou Octavií RS, jenže kdo by to vydržel...


Když jsme v zimě testovali ojetou naftovou Octavii, mnoho lidí nám psalo, že se „nafta nedá srovnávat s benzínem“, že „naftová verze není pravé RS“ a že vlastně „nechápou, proč se do sportovního auta dává naftový motor“ atd… OK, tato tvrzení jsou z části pravda, ale ne tak docela Na pohled jsou tato auta samozřejmě vzhledově naprosto stejná. Jak naftová „slabší“ verze tak „silná“ benzínová. Hodila by se určitě nějaká speciální barva, která bude primárně pouze pro RS modely, aby byly obě verze na silnici ihned rozpoznatelné. Nicméně z důvodů zmíněných výše, jsme se tedy rozhodli vyzkoušet i benzínovou verzi RS a je tedy pravda, že se s naftou rozhodně srovnat nedá, a to hlavně ve dvou věcech.

Tím nejzásadnějším je určitě výkon. Když totiž usednete za volant naftové verze a sešlápnete plyn, nestane se nic moc. Respektive se nestane nic moc v kontextu toho, že sedíte ve sportovní verzi. Nicméně pokud sešlápnete plynový pedál u benzínové verze, tak ta už vás slušně vystřelí a určitě poznáte, že je zde něco jiného. A tím je motor 2.0 TSI s výkonem 245 koní a 370 Nm. A to už je něco, čeho si všimnete. Jízda v tomto modelu je opravdu velmi dynamická, zvlášť pokud si zapnete sportovní mód, který kromě „brumlání“ motoru změní způsob řazení. Auto tak řadí ve vyšších otáčkách až do hranice 6.500 ot/min. My jsme měli v autě k dispozici i virtuální kokpit, který v tomto modelu přidá i tzv. "laptimer," neboli měření času vámi zajetého kola. Další věc, která nás velmi bavila je zrychlení. To je totiž opravdu svižné a zaručuji vám, že na semaforech nebudete mít problém „zvítězit“ nad 90 % ostatních řidičů. Výkon je tedy skutečně velmi dostačující.Foto: Jan Smékal

Dostáváme se do interiéru, kde máme první „výtku“. Interiér by podle nás mohl vypadat trochu více „prémiově“ nebo sportovně. Odkaz na to, že se jedná o nejsilnější verzi by zde měl být více znát. Na druhou stranu zde nalezneme dobře vypadající (a dokonce i pohodlná) sportovní sedadla, velký prostor pro všechny cestující a ve verzi kombi dostatečně velký kufr na cestování.

Druhá věc, ve které je velký rozdíl a navazuje na tu první, je spotřeba. Ta je totiž u benzínové verze opravdu vysoká. Udává se sice kombinovaná spotřeba 8.2 litrů na sto kilometrů, ale to asi za předpokladu, že pojedete maximálně 90 km/h. Když si totiž model RS užíváte tak, jak asi plánujete (když už kupujete takové auto), tak se pod 10 litrů nemáte šanci dostat. My jsme během testovacího týdne jezdili každý den po dálnici i ve městě a dostali jsme se na úroveň 10,5 litrů na sto kilometrů. Tudíž je důležité si říct, jestli chcete na plnou nádrž ujet 450 kilometrů, nebo radši zvolíte naftovou verzi, se kterou nebude jízda zase až tolik dynamická (a ta dynamika se s naftovou verzi sníží opravdu hodně), ale budete mít výrazně nižší spotřebu.

V závěru jsme přemýšleli, kdo je cílová skupina tohoto auta. Názor, který jsme podpořili další konverzaci s kolegy, máme ten, že tato verze je tak trochu pro „fanoušky“. Protože auto v základní výbavě stálo kolem 820 tisíc korun – námi testovaná verze dokonce přes milion. To znamená, že mladý člověk (na kterého je tato verze dle našeho názoru cílena), který by si toto auto chtěl koupit si ho pravděpodobně nekoupí, protože nemá tolik peněz na auto, do kterého bude dávat ještě pět tisíc měsíčně benzín. A manažer, který jezdí denně stovky kilometrů, do benzínu taky asi nepůjde, protože by tankoval každý den. Nicméně pokud by manažer neřešil spotřebu, dostane auto, které je velmi dynamické, prostorné, a hodně lidí také určitě ocení, že nevypadá nijak extravagantně.

 

Ojetá Škoda Octavia kombi RS v benzínu - svezení parádní, ale spotřeba klidně i 15 litrů

Jan Smékal

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.cryptonews.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.