Testy Ojetin - Testy a recenze nových i ojetých vozů

TEST ŠKODA KAROQ 1,0 TSI – SUBJEKTIVNĚ LEPŠÍ NEŽ 1,5 TSI

13.02.2019 Redakce

Zdá se vám titulek jako nesmysl? Upřímně, kdybych v Karoqu s litrovým tříválcem neseděl a neujel s ním skoro 700 kilometrů, asi bych si také klepal na hlavu. Jak přeci může třílitrový „motůrek“  s obsahem 999ccm jezdit pocitově lépe než čtyřválec 1,5 TSI? Opravdu nevím, ale je to tak.


Tažení unijních ochránců životního protředí způsobilo v automobilovém průmyslu revoluci. Snad všechny automobilky praktikuji tzv. „dowsizing“, tedy snižování objemu motoru a v některých případech i montováním systému pro vypínání válců, nebo rovnou jejich snižování. U malých aut typu Fiat 500, ŠKODA Fabia nebo třeba Ford Fiesta je to OK. Ale u rodinného SUV? Na první pohled nemyslitelné. ŠKODA Karoq 1,0 TSI s tříválcovým motorem o výkonu 85kW však všechny tyto předpoklady staví na hlavu.

 

PŘEČTĚTE SI TAKÉ TEST ŠKODA KAROQ 1,5 TSI

Ačkoliv možná automobilka počítala s prodejem tohoto základního motoru v Karoqu pouze v nízkých jednotkách procent, vůbec bychom se nedivili, kdyby byl zájem o tuto motorizaci mnohem větší. Pochopitelně záleží na tom, jakým způsobem chcete auto využívat, ale na cesty po městě, víkendové výlety po Čechách nebo na chalupu a dvakrát do roka na dovolenou do Alp nebo k moři, tenhle motor bohatě stačí. Navíc je potřeba vzít v potaz cenový rozdíl, který v porovnání s motorem 1,5 TSI činí u výbavy Ambition 45.000,-Kč.

Motor je překvapivě tichý, od nějakých 1.700 otáček se hezky vytáčí a jde tzv. „za plynem“, zrychlení má také poměrně slušné. Samozřejmě, je to benzín, takže je potřeba motor trochu více vytáčet. Kdo je zvyklý nechat povalovat dieselový motor pod dvěma tisíci otáček, ten si příliš dynamiky s tímhle Karoqem neužije. Výkonová špička je sice kolem pěti tisíc otáček, ale v běžném provozu není potřeba motor takto vytáčet. Při svižné, ale klidné jízdě budete motor točit kolem hodnoty 3500 otáček za minutu a se spotřebou se vejdete do 6,5l/100km. Ano, dá se jezdit i za méně, ale chce to jistou míru sebeovládání. Při skutečně defenzivní jízdě v klidném mimoměstském provozu jsme jezdili za 5,6l/100km.

Koupí Karoqu s motorem 1,0 TSI chybu neuděláte, jestliže jsou vaše potřeby podobné těm z úvodu článku. Také berte v potaz, že s tímto motorem nemáte možnost vybrat verzi 4x4 a ani automatická převodovka není na seznamu příplatkové výbavy. Na druhou stranu Karoq lze vybavit opravdu luxusně. V „našem“ modelu nechyběla navigace, automatická klimatizace, vyhřívaná sedadla, parkovací kamera, tempomat nebo třeba LED denní svícení. Uvažujete-li nad karoqem, nelámejte na motorem 1,0 TSI hůl a jděte si ho k dealerovi vyzkoušet. Třeba zjistíte, že pro vaše potřeby bude úplně dostačující a úspora skoro 50 tisíc oproti motoru 1,5 TSI také není k zahození…


TEST ŠKODA KAROQ 1,0 TSI – SUBJEKTIVNĚ LEPŠÍ NEŽ 1,5 TSI

Další články