Testy Ojetin - Testy a recenze nových i ojetých vozů

TEST ŠKODA KODIAQ SPORTLINE 2,0 TDI 4x4 DSG, ANEB DO DRAHÉHO ŠPINDLU S DRAHÝM MEDVĚDEM

09.12.2018 Redakce

Rozhodli jsme se v redakci, že pravidelnou čtvrtletní poradu uděláme tentokrát jinde než v pražských kancelářích, kde stejně už všichni koukají z okna a přemýšlí, co ještě zapomněli koupit za dárek. Volba padla na Špindlerův mlýn a hotel Clarion, který sliboval příjemné zázemí pro práci, relaxaci a také nezbytný bar a restauraci. Ukázalo se však, že dobrý nápad ještě neznamená dobrý zážitek, kvalita hotelu rozhodně zůstala za očekáváním, ale „výjezdní zasedání“ bylo jedno z nejlepších, jaké jsme kdy měli. Mohl za to nejen dobrý a věrný kamarád Jack Daniels, ale také ŠKODA Kodiaq SportLine 4x4 DSG, se kterou jsme na výlet vyrazili.


Cesta docela ubíhala, dálnice na Mladou Boleslav byla mimořádně průjezdná a po sjezdu na Jičín, Turnov a Špindl nás také nic nezdržovalo. Tedy až na mlhu. Ta by se za Jičínem dala krájet, takže samozřejmě přišly ke slovu mlhovky. Co je tedy u Kodiaqu trochu nedomyšlené, je fakt, že zapnuté mlhovky zůstanou zapnuté i po odstavení auta. Takže ráno nasednete, nastartujete a mlhovky opět svítí. Jízda se kvůli mlze tedy trochu zpomalila, ale zpříjemnili jsme si ji posloucháním písniček ze Spotify. Jakmile jede telefon a data na plné pecky rozhodně oceníte indukční nabíjení telefonu ve schránce před řadící pákou. To sice občas trochu zlobilo, ale dáváme to za příčinu silikonovému obalu na telefonu.

Před hotelem bylo úplně prázdné parkoviště, sezona stále ještě nezačala, takže jsme zaparkovali hned před vchodem. Že to nebyla úplně správná volba se ukázalo hned druhý den ráno. Kapající voda ze střechy hotelu totiž vytvořila na autě ledový krunýř. Co teď? Jak odjedeme do centra, kde jsme si chtěli dát lívance a kafe? Zachránilo nás nezávislé topení, o kterém jsme zpočátku vastně ani nevěděli. Za 15 minut byl Kodiaq jakoby právě vyjel z myčky a uvnitř dokonce krásné teplíčko. Kdo jezdí na hory, nebo pobývá v oblastech s nižší okolní teplotou, měl by rozhodně to tohoto prvku výbavy investovat. Jak říká klasik: „Kdo jednou zkusí, už nechce jinak“ :)

Po sněhu nebylo ve Špindlu bohužel ani památky, takže jsme nemuseli řešit nějaké složité situace na silnici, nicméně i tak přišel pohon 4x4 vhod. Funguje vlastně jenom v případě, že přední kola ztratí adhezi, ale připojení skoro ani nepostřehnete. Nemohli jsme ani důkladně vyzkoušet jízdní režim „SNOW“. Tenhle režim, který je dostupný výhradně pro modely ŠKODA 4×4, lze zvolit z nabídky jízdních profilů v momentě, kdy se vůz pohybuje po povrchu s nízkou adhezí. Elektronické asistenční systémy se takové situaci okamžitě přizpůsobí. Například protiblokovací systém ABS dovolí při brzdění o něco delší smýknutí kol, aby se zvětšil brzdný účinek nahrnutím sněhu před pneumatiku. Protiprokluzový systém ASR rovněž dovolí větší protočení kol pro lepší záběr lamel zimních pneumatik, převodovka řadí vyšší převodové stupně v nižších otáčkách než obvykle a plynový pedál reaguje vláčněji tak, aby se nežádoucím skokovým přidáním točivého momentu vyvaroval protočení kol. Tak třeba příště…

Cestou zpátky jsme se stavili na pumpě pro benzín a nějakou tu gumovou bagetu v igelitu. Měli jsme kliku, že první pumpa byla zelená MOL, kde zavedli tzv „Fresh corner“ s fakt dobrýma bagetama a ucházející kávou. Kodiaq si dal jenom pár litrů nafty, překvapivě se nám totiž podařilo udržet spotřebu na hodnotě 7,l/100km, což na takhle těžké auto,s výkonem 180 koní, automatem a pohonem 4x4 není v zimním období vůbec špatná hodnota. To se ale nedá říct o ceně, která u „našeho auta“ přesáhla hranici 1.250.000,-Kč.

První verze Kodiaq SportLine sice startuje na částce 856.900,-Kč, nicméně to se jedná o motorizaci 1,5 TSI se šestistupňovou manuální převodovkou a pohonem předních kol. Verze s naftovým motorem 2,0TDI 140kW 4x4 DSG pak začíná na částce 1.051.900,-Kč. Příplatky jako třeba nezávislé topení, panoramatická střecha, parkovací systém, safety paket pak zvednou konečnou cenu hravě nad 1.200.000,-Kč. Jen pro porovnání – za 1.249.300,-Kč lze pořídit například BMW X3 xDrive 2,0 i s automatickou převodovkou a výkonem 135 kW, nebo třeba nový Hyundai Santa Fe v maximální možné výbavě včetně kožených sedadel a průhledového „head-up“ displaye.


TEST ŠKODA KODIAQ SPORTLINE 2,0 TDI 4x4 DSG, ANEB DO DRAHÉHO ŠPINDLU S DRAHÝM MEDVĚDEM

Další články