TEST ŠKODA OCTAVIA COMBI RS – 1. DÍL S NAŠÍ NOVOU RODINKOU


Dnešní test bude možná trochu netradiční. Zdá se nám totiž, že všude si o autech přečtete jak jedou rychle, jestli se zakousnou do asfaltu, co dělá přední a zadní náprava, když netrefíte apex, a další podobné důležité informace. Co si ale jednou počíst o tom, jak auto vnímá úplně normální spotřebitel, který nezná rozdíl mezi vlečnou a víceprvkovou nápravou, nezajímá ho, jak funguje systém 4x4 a ani neřeší, jak auto pozná, že je čas na přestávku. Prostě si chce auto užívat a používat ho k tomu, k čemu si ho kupuje. Pro zábavu, odvezení rodiny na chalupu nebo převážení nákladu.


Dnes vám tedy notorický známý model Octavia RS představí tříčlenná rodina, která měla auto na týdenní testování. Rodinku budete na našich stránkách potkávat častěji, takže tohle bude i takové její menší představení. Pojďme se tedy podívat, co na „eReSo“ říká teenager, který před chvílí dodělal řidičák, matka na mateřské dovolené a otec který většinu pracovního času stráví za volantem. 

Jan (Teenager, 19let, právě dodělal řidičák)

„Řidičák mám jenom chvíli, ale moje představa o prvním vlastním autě je taková, že chci, aby nějakým způsobem „jelo“. Nemyslím tím, že potřebuju, aby jelo 300 za hodinu, ale když sešlápnu plyn, tak chci, aby to bylo poznat. Co si budem povídat, rychlost u Oktávky určitě je, ale ne taková, jakou jsem si představoval. Verze s naftovým motorem prostě nemá „eresový“ šmrnc. Vždyť stejný motor mají audiny nebo volkwageny a žádné „RS“ to není. Takže nafta za mě nic moc. Ale říkám si, že benzínová verze, která má 245 koní, bude určitě větší pecka a odkazuje i víc na označení RS. Tak doufám, že ji taky někdy budeme testovat. Nicméně celkově se mi auto velmi líbilo, ale jako první auto bych ji asi nevolil. Je na mě moc velká a při jízdách centrem Prahy jsem se přeci jen necítil… „

PŘEČTĚTE SI TAKÉ TEST ŠKODA OCTAVIA 1,8 TSI 132kW 4x4

Čeněk (otec, 45 let, časté jízdy do zahraničí)

„Já jsem se na Oktávku hodně těšil. Je to pro mě totiž ideál auta, které je relativně velké, rychlé, užitkové a v poslední řadě je i skvělé co se týče spotřeby. Jelikož v rámci své pracovní činnosti jezdím hodně za klienty a ročně najedu i 60 tisíc kilometrů, nadchla mě Oktávka v mnoha ohledech. Za prvé vzhled. Líbí se mi trošku agresivnější design jinak (dle mého názoru) trošku nudného auta. Ať už jde o zajímavý zadní spoiler, typické dlouhé brzdové světlo, nebo chromové výfuky. Druhé nadšení proběhlo ještě před tím, než jsem si sedl do auta. Ve výbavě jsme totiž dostali i nezávislé topení. Tohle je věc, kterou doporučuji připlatit všem (cena 25.900,- Kč). Oceníte to hned při prvních zimních dnech. Za cca 20 minut máte v autě příjemnou teplotu a jízda tak bude hned od prvních kilometrů příjemnější. Poslední věc, která mě nadchla je spotřeba. Tak nějak jsem předpokládal, že naftová verze bude hodně „žrát“, když je to to „RS“. Ale ono ne. Pohyboval jsem se na 6.5-7 litrech a to mi přijde opravdu málo.

Mám ještě malý dodatek. Cena modelu Octavia Combi RS začíná na 801.990,- Kč. Což se mi zdálo na první pohled docela hodně, ale po týdenním testování jsem přesvědčen o opaku a myslím, že by to byla dobrá koupě.“

Karla (Matka na mateřské dovolené, 39 let)

„Jelikož jsem na mateřské dovolené, tak auto využívám hlavně k přepravě kočáru, nákupu a víkendových jízd na naši chatu. Když to vezmu postupně, tak kufr je u tohoto modelu opravdu velký, zvlášť ve verzi Combi. Můj kočárek se do něj s přehledem vejde. A co víc, můžu vedle něj dát klidně i nákup. Pokud bych jela bez kočárku, mohla bych nakoupit klidně pro celou rodinu na měsíc. Auto také hodně využívám k jízdám na chatu. Vždycky v autě jedeme minimálně čtyři (protože bereme často ještě známé kamarády nebo někoho z rodiny). Moje obava tedy byla, že když má auto tak velký kufr, budou zadní místa hodně skromná. Překvapilo mě, že tomu tak vůbec nebylo, protože prostor na zadních sedadlech je opravdu dostačující. Úplným zázrakem je pro mě automatická převodovka. Myslím si, že každá žena touží po tom, aby nemusela řadit a soustředit se pořád na to, jak se rozjede v kopci nebo kdy dát tu správnou rychlost. A tohle vám Oktávka s automatem velmi ráda splní. Převodka fungovala skvěle, mám pocit, že jsem ani nepoznala že řadí. :) technické parametry auta mě moc nezajímají. To spíše pohodlí, bezpečnost a vzhled. Auto je opravdu velké, modrá barva, která se jmenuje Race Blue, autu velmi sluší.  Skvěle se mi řídí a jak jsem říkala ten automat mi vyhovuje víc než manuál. Jediná věc, kterou tedy ženy řidičky neocení je ta, že se ve tmě nemůžou namalovat. U clony se zrcátkem totiž chybí osvětlení. Takže se budou muset namalovat doma nebo to zkusit po paměti ;)“

TEST ŠKODA OCTAVIA COMBI RS – 1. DÍL S NAŠÍ NOVOU RODINKOU

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.