Testy ojetých aut, recenze nových aut

TEST ŠKODA OCTAVIA COMBI RS – 15 LITRŮ NA STO NENÍ PROBLÉM

25.09.2019 Redakce

Komfort-

Prostornost-

Testovaná motorizace-

Kvalita zpracování-

Ceny oprav-

Ceny ojetin na trhu-


Hodnocení redakce-

Uživatelská hodnocení-

Když jsme v zimě testovali naftovou Oktávku, mnoho lidí nám psalo, že se „nafta nedá srovnávat s benzínem“, že „naftová verze není pravý RS“ a že vlastně „nechápou, proč se do sportovního auta dává naftový motor“ atd… Ok, tato tvrzení jsou z části pravda, ale! Na pohled jsou tato auta vzhledově stejná. Jak naftová „slabší“ verze tak „silná“ benzínová. Hodila by se určitě nějaká speciální barva, která bude primárně pouze pro RS modely, aby byly obě verze na silnici ihned rozpoznatelné. Nicméně z důvodů zmíněných výše, jsme se tedy rozhodli vyzkoušet i benzínovou verzi RS a je tedy pravda, že se s naftou rozhodně srovnat nedá, a to hlavně ve dvou věcech.


Tím nejzásadnějším je určitě výkon. Když totiž usednete za volant naftové verze a sešlápnete plyn, nestane se nic moc. Respektive se nestane nic moc v kontextu toho, že sedíte ve sportovní verzi. Nicméně pokud sešlápnete plynový pedál u benzínové verze, tak ta už vás slušně vystřelí a určitě poznáte, že je zde něco jiného. A tím je motor 2.0 TSI s výkonem 245 koní a 370 Nm, a to už je něco, čeho si všimnete. Jízda v tomto modelu je opravdu velmi dynamická, zvlášť pokud si zapnete sportovní mód, který kromě „brumlání“ motoru změní způsob řazení a auto tak řadí ve vyšších otáčkách až do hranice 6.500 ot/min. My jsme měli k dispozici i virtuální kokpit, který v tomto modelu přidá i tzv. Laptimer, neboli měření času vámi zajetého kola. Další věc, která nás velmi bavila je zrychlení. To je totiž opravdu svižné a zaručuji vám, že na semaforech nebudete mít problém „zvítězit“ nad 90 % ostatních řidičů. Výkon je tedy skutečně velmi dostačující.

Dostáváme se do interiéru, kde máme první „výtku“. Interiér by podle nás mohl vypadat trochu více „prémiově“ nebo sportovně. Odkaz na to, že se jedná o nejsilnější verzi by zde měl být více znát. Na druhou stranu zde nalezneme dobře vypadající (a dokonce i pohodlná) sportovní sedadla, velký prostor pro všechny cestující a ve verzi kombi dostatečně velký kufr na cestování.

Druhá věc, ve které je velký rozdíl a navazuje na tu první je spotřeba. Ta je totiž u benzínové verze opravdu velká. Udává se sice kombinovaná spotřeba 8.2 litrů na sto kilometrů, ale to asi za předpokladu, že pojedete maximálně 90 km/h. Když si totiž model RS užíváte tak, jak asi plánujete (když už kupujete takové auto), tak se pod 10 litrů nemáte šanci dostat. My jsme za týden jezdili každý den po dálnici i městě a dostali jsme se na úroveň 10,5 litrů na sto kilometrů.  Tudíž je důležité si říct, jestli chcete na plnou nádrž ujet 450 kilometrů, nebo radši zvolíte naftovou verzi, se kterou nebude jízda zase až tolik dynamická (a ta dynamika se s naftovou verzi sníží opravdu hodně), ale budete mít výrazně nižší spotřebu.

V závěru jsme přemýšleli, kdo je cílová skupina tohoto auta. Názor, který jsme podpořili další konverzaci s kolegy, máme ten, že tato verze je tak trochu pro „fanoušky“. Protože auto v základní výbavě stojí kolem 820 tisíc korun – námi testovaná verze stojí dokonce přes milion. To znamená, že mladý člověk (na kterého je tato verze dle našeho názoru cílena), který by si toto auto chtěl koupit si ho pravděpodobně nekoupí, protože nemá 820 tisíc na auto, do kterého bude dávat ještě za dva tisíce měsíčně benzín. A manažer, který jezdí denně stovky kilometrů do benzínu taky určitě nepůjde, protože by tankoval každý den. Nicméně pokud by manažer neřešil spotřebu, dostane auto, které je velmi dynamické, prostorné a hodně lidí i určitě ocení, že nevypadá nijak extravagantně.


TEST ŠKODA OCTAVIA COMBI RS – 15 LITRŮ NA STO NENÍ PROBLÉM

Další články