Prémiovka se čtyřmi kruhy v logu, s nájezdem 95 tisíc kilometrů, vzduchovým podvozkem, motorem 3,0 TDI a skvělou výbavou překvapila nejen atraktivní pořizovací cenou, ale i celkovým stavem
Nákup ojetého vozu prémiové kategorie s sebou nese určitá rizika. Mnohdy se totiž jedná o ojetiny ze zahraničí bez doložitelné servisní historie, kdy hrozí nejen přetočené tachometry, ale také například zatajené havárie a různé technické problémy. Námi zapůjčený exemplář z AAA Auto však podobnými problémy nehrozil. Prověřené auto s doloženým stavem ujetých kilometrů, garance a záruky na původ vozu, servisní historie. Ano, u kvalitního prodejce se skutečně není potřeba obávat. A tohle Audi toho bylo důkazem. Nájezd necelých 95 tisíc kilometrů, skvělá výbava, vzduchový podvozek a motor 3,0 TDI. To vše zabalené do elegantní stříbrné metalízy.
Foto: Jan Smékal
Audi A6 Allroad s motorem 3,0 TDI je luxusní a pohodlné auto, které nabízí výbornou kombinaci jízdního komfortu a ovladatelnosti. Je to ideální auto pro dlouhé cesty. Obecně se chválí za jemný chod šestiválce, mohutný zátah od nízkých otáček a kvalitní zpracování interiéru. Přestože je motor 3,0 TDI v rámci konkurence úsporný, některé starší verze mohly vykazovat problémy s rozvody. Je proto pečlivě zkontrolovat servisní historii konkrétního kusu. Audi A6 Allroad nabízí i nastavitelné vzduchové odpružení pro proměnlivou světlou výšku a tradiční pohon quattro. Skutečné quattro, žádný Haldex
Allroad je považován za jeden z nejpohodlnějších modelů řady A6, poskytující pocit bezpečí a maximálního pohodlí na cestách. A přesně to se potvrdilo. Ačkoliv šlo o ojetý vůz s nájezdem 95 tisíc kilometrů, každé usednutí do auta představovalo okamžiky naprosté pohody, klidu a komfortu. Použité materiály a celkové dílenské zpracování interiéru jsou na luxusní úrovni.
Foto: Jan Smékal
Motor 3,0 TDI zajišťuje nejen skvělý zátah a vysoký výkon, ale také rozumnou spotřebu. S autem jsem najel necelých 700 kilometrů, přičemž spotřeba se pohybovala kolem osmi litrů na 100 kilometrů. Může se to zdát hodně, ovšem je potřeba vzít v potaz, že jde o třílitrový šestiválec, a také to, že po celou dobu jsme jezdili na hranici rychlostních limitů.
Obecně má však Audi A6 i určitá rizika. Patří mezi ně především opotřebení podvozku, resp.vůle v tyčkách stabilizátoru a hučící ložiska zadních kol u některých generací. U některých starších motorizací 3,0 TDI mohly také přijít problémy s rozvodovým řetězem už při nižších nájezdech.
Při nákupu staršího vozu zvažte verze Bi TDI nebo novější 3,0 TDI s výkonem 313 nebo 320 koní, které byly spojeny s spolehlivější osmistupňovou převodovkou ZF. Před nákupem si nechte vozidlo důkladně prověřit, zejména pak podvozek a stav rozvodového systému.