Test ojetiny: Citroen C4 Picasso a Grand Picasso – Elektronika už není strašák


Současná doba velkoprostorovým rodinným vozům kategorie MPV moc nepřeje a plno výrobců se dříve tradiční modely snaží nahrazovat různými crossovery a SUV. Příkladem je třeba Renault Espace, který v Evropě kategorii MPV vlastně založil. Dnes už Espace žádné prostorné MPV není a je to právě takový podivný crossover, jehož zařazení do nějaké kategorie je obtížné. Rozhodně to ale není to prostorné a pohodlné MPV, kterým bývalo dříve. Příležitosti se chopil Citroën, který populární model C4 Picasso (a větší Grand Picasso) v roce 2013 zásadně modernizoval a uvedl na trh opravdu povedené velkoprostorové MPV


Příležitosti se chopil Citroën, který populární model C4 Picasso (a větší Grand Picasso) v roce 2013 zásadně modernizoval a uvedl na trh opravdu povedené velkoprostorové MPV. Právě Grand Picasso s větším kufrem, případně s možností sedmimístného provedení, je opravdu lákavé volba pro někoho, kdo potřebuje velkou přepravní kapacitu. Horší je to s nabídkou motorizací na trhu ojetin, protože u nás se těchto aut prodává málo a ze západní části Evropy k nám proudí nepříliš atraktivní verze motorizace. Člověk tak musí poměrně dlouho přebírat a na pěkný kus s naftovým dvoulitrem čekat. 

Emisní předpisy v zahraničí, kde jsou zákazníci nuceni platit za auta s většími motory a vyšší tabulkovou spotřebou vysoké daně, způsobují, že se k nám dvoulitrový diesel nedostává tak často. Obrovské množství dovážených aut má pod kapotou naftovou šestnáctistovku, což ale není v tomto velkém MPV žádná výhra. Je to přesně jeden z těch motorů, který je fajn, pokud si auto koupíte jako nové, ale po třech letech na natažené servisní intervaly už bude mít naftová šestnáctistovka nejlepší léta za sebou. Snad jedinou výhodou je skutečnost, že ve verzi Euro 5 se ještě motor 1.6 HDI obešel bez systému SCR s nutným doplňováním AdBlue. 


HLAVNÍ KONKURENTI MODELU CITROEN C4 PICASSO

Tahle levná rodinná ojetina je na české okresky jako dělaná
OJETÝ VOLKSWAGEN TOURAN – NA MOTORU ZÁLEŽÍ


Jestli chcete automat, který se k charakteru tohoto MPV hodí, hledejte ale modernizovanou verzi s výkonem 88 kW, která už dostala konečně normální automat s měničem točivého momentu. Před tím se do Picassa dával k 1.6 HDI robotizovaný automat a to je opravdu nekomfortní a také docela nespolehlivé řešení. Modernizovaná verze malého dieselu o objemu 1,5 litru se dostala do C4 Picassa až v roce 2018, ale s ní to bude podobné. Jako nový určitě bude stačit, ale po větším nájezdu už to nebude tak výhodná a atraktivní koupě. 

Nejlepším kompromisem je stejně dvoulitrový diesel HDI. Má dostatečnou výkonovou rezervu, je spolehlivý a neměl by ničím zákeřným překvapit. Stojí snad i za ta drobná rizika spojená s AdBlue, ale prozatím to u Citroënů moc nezlobí. Spíše je potřeba pamatovat na to, že AdBlue není jediné aditivum. Ještě je potřeba doplňovat speciální kapalinu pro regenerace filtrů pevných částic. Jinak reálná životnost filtrů pevných částic je u citroenů okolo 180 000 km a jejich výměna je u Citroënu stále nejlevnější na trhu. 

Se zážehovými motory to není žádná slává a motory 1.6 VTI a hlavně 1.6 THP prosluly problémy s rozvody, karbonováním a dokonce prasklými písty (hlavně u přeplňované verze THP). Překvapivé může být, že do Picassa lze vlastně z benzinových motorů doporučit jen přeplňovaný tříválec 1.2 PureTec. Je to solidní motor, ale potřebuje opravdu pečlivý servis a dobře mu dělá kvalitní aditovované palivo s vyšším oktanovým číslem. Povedený je pak ve verzi s automatem. Nejtěžší ale bude probrat se nabídkou a najít kus, který bude mít ještě rozumný nájezd. Spousta aut na trhu už dávno překočila 100 000 km a v cenové relaci kolem dvou set tisíc korun jsou auta s vysokými nájezdy. Vozy s nájezdem do 50 tisíc kilometrů se stále prodávají spíše za dvojnásobek, zejména pokud mají žádoucí motor 2.0 HDI. 

Aspoň že spolehlivost se oproti předchozím generacím zlepšila a elektronika už u těchto citroënů tolik nezlobí. V prvních ročnících se lze setkat s porouchaným centrálním informačním displejem, ale dříve typické elektronické závady už jsou dnes u citroënů spíše sporadické. Zaměřte se také na stav interiéru, protože plno těchto aut slouží jako stěhovák a zejména vzadu může být mechanismus sedaček poškozený či značně opotřebovaný. Obtížně a draze se to pak spravuje.

Test ojetiny: Citroen C4 Picasso a Grand Picasso – Elektronika už není strašák

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.