Ford Ranger 2.0 EcoBlue (2022) - Drsňák, který zvládne i rodinný život

Foto: Jiří Soukup

Ve třiceti jsem toužil po červeném placatém autu, ve čtyřiceti po prémiovém SUV a teď, když klepe padesátka na dveře, bych si nechal líbit pořádný americký pickup. S tím bych se ale nikam nevešel, takže beru alespoň evropského Rangera.


Když jsem před léty cestoval po Kanadě, říkal jsem si, jak je to úžasné, že tam každý má ohromný pickup a zvládne s ním jezdit jak ve městě na nákup, tak po šotolinových cestách Britské Kolumbie a ještě táhnout přívěs s koněm. Měl jsem proto radost. Když jsem mohl podobný pickup, i když trochu „poevropštělý“, vyzkoušet i u nás.

Foto: Jiří Soukup

Ford Ranger patří k těm autům, u kterých už z dálky poznáte, že mají jasně daný účel. Je to poctivý pracovní pickup, který se nezalekne ani bláta, ani štěrku, ani pořádného nákladu v korbě. Jenže v posledních letech se z něj stalo i plnohodnotné auto pro běžný život – a přesně tak na mě působil testovaný kousek z AAA Auto, vyrobený v roce 2022, s dvoulitrovým turbodieselem 2.0 EcoBlue o výkonu 157 kW.

Foto: Jiří Soukup

Začněme designem: testovaný Ranger byl v sytě červené barvě, která tomuhle drsnému autu podle mě úplně nesedí. Možná proto, že taková barva patří spíš sportovním hatchbackům než pracantovi s rámovým podvozkem a pohonem všech kol. Ale to je věc vkusu – komu se líbí výrazné barvy, bude spokojený.

Foto: Jiří Soukup

Pod kapotou pracuje moderní diesel s dvoulitrovým objemem, který se k autu překvapivě hodí. Výkon 157 kW bohatě stačí i při jízdě s nákladem nebo v těžším terénu. Automatická převodovka řadí hladce a pomáhá držet motor v optimálních otáčkách. Spotřeba kolem 11 litrů nafty není zrovna nízká, ale u auta s pohonem 4×4, více než dvoutunovou hmotností a obrovskou čelní plochou to nepřekvapí.

Foto: Jiří Soukup

Ranger vyniká terénními schopnostmi. Uzávěrka diferenciálu, redukce a vysoký podvozek znamenají, že si troufne i tam, kam by běžné SUV nikdy nezajelo. Zároveň ale překvapí pohodlím. Elektricky nastavitelná kožená sedadla, automatická klimatizace, tempomat i parkovací kamera dělají z jízdy příjemnou záležitost. Interiér působí robustně, ale zároveň kultivovaně – Ford tu odvedl skvělou práci.

Foto: Jiří Soukup

Co je potřeba zmínit: Ranger má přece jen pořádné rozměry. V městském provozu si musíte zvyknout na to, že manévrování vyžaduje trochu víc pozornosti a že parkování není jeho silná stránka. Na druhou stranu, jakmile se s ním sžijete, zvládne každodenní rodinný provoz bez problémů. Děti naložíte snadno, kabina je prostorná a odpružení zvládá i české silnice s přehledem.

Foto: Jiří Soukup

Testovaný kus měl najeto 153 tisíc kilometrů, ale po jízdě by to člověk nepoznal. Nic neskřípe, motor táhne jistě a podvozek působí pevně. Cena 545 000 Kč bez DPH mi přijde rozumná – zejména s ohledem na výbavu a univerzálnost auta.

Shrnuto: Ford Ranger je ideální volba pro ty, kteří chtějí mít jedno auto na všechno – do práce, do terénu i pro rodinu. Drsňák, který umí být překvapivě kultivovaný. Jen mu možná dopřejte jinou barvu.

Ford Ranger 2.0 EcoBlue (2022) - Drsňák, který zvládne i rodinný život

Jiří Soukup

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

 

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.