Testy ojetých aut, recenze nových aut

OJETÝ FORD FOCUS 1.6 – TEST PO UJETÍ 40 TISÍC KILOMETRŮ

30.03.2019 Redakce

Nové nebo ojeté? Dilema mnohých českých řidičů, kteří řeší nákup vozu. Abychom se tomu podívali na kloub, potřebovali jsme najít ojetý vůz, který by mohl představovat vhodnou alternativu k nákupu nového vozu do 200 000 Kč. Volba padla na Ford Focus. V době testu to bylo velmi zajímavé zjištění...


Na internetu nám padl do oka Focus s atmosférickým benzínovým motorem o obsahu 1.6l a manuální pětistupňovou převodovkou. Ford je na našem trhu ojetých vozidel druhá nejobchodovanější značka. Počet registrací ojetých vozů Ford činil za deset měsíců roku 2010 úctyhodných patnáct tisíc. Pro srovnání uvádím, že jednička na trhu Škoda má za stejné období dvacet tisíc registrací ojetin. Šlapat na paty domácí automobilce je známka dobré pověsti. Focus druhé generace byl na trhu od roku 2004. Od roku 2011 je na trhu třetí generace. V porovnání s trojkou Focus II působí méně aktuálně, ale na silnici, ve změti modelů všech značek, má stále šmrnc.

 

PŘEČTĚTE SI TAKÉ TEST OJETÉHO FORDU FOCUS DRUHÉ GENERACE

Posledních Focusů ještě mnoho nejezdí, málokdo si uvědomí, že se jedná o předposlední model. Vybranému vozu navíc k mladšímu vzhledu pomáhá  bílá barva a čisté kryty ocelových disků, které připomínají litá kola. Stejně jako při setkávání lidí, tak při nákupu ojetého auta je důležitý první dojem. Lak se krásně leskne a při obhlídce jsem nenalezl jediný škrábanec. Exteriér má tenhle Focus bezvadný. Další na řadě je interiér. Překvapením je nenápadná sedačka, která  řidiče doslova vcucne a pěkně sevře v pase. Volant a řadící páka dobře padnou do ruky. Přístrojová deska patřila ve své době k tomu nejlepšímu, přesto terčem kritiky bylo použití stříbrných plastů, které údajně vypadají lacině. Čas ale ukázal, že jsou velice odolné. Hledám vrypy a škrábance, ale nikde nic. 

Pod kapotou je 1.6i Duratec, benzínový šestnáctiventilový čtyřválec s variabilním časováním ventilů o výkonu 101 k. Je to vhodná volba pro řidiče, který nejezdí denně dlouhé trasy. Výhledově je benzínový motor levnější na údržbu než naftový. Velkou výhodou je, že náhradní díly a servis Fordů je možné u nás pořídit za překvapivě nízké ceny. Myslím, že tím se vysvětluje, proč jsou ojeté Fordy tolik populární. Spolehlivý motor, jak jsem si mohl vyzkoušet, se spotřebou neliší od svých konkurentů.  Nejtěžší zkouškou pro benzínové jednašestky je městský provoz. Abyste udrželi spotřebu kolem akceptovatelných 8 l/100 km, vyžaduje to lehkou nohu a včasné řazení. Při rychlosti do 90 km je možné se dostat i pod 7 l/100km. Dálnice pak spotřebu zvedne při dodržování rychlosti někam mezi 8 až 9 l na 100 km.

Vzhledem ke kvalitám podvozku je to ale s lehkou nohou těžké. S Focusem je radost projíždět zatáčky. Musím ještě jednou zmínit stisk vynikajících sedaček. Pocit jistoty zvyšují pneumatiky 205/55 R 16. Kombinaci schopnosti sportovní jízdy a poskytování pohodlí pro běžné užívání mu mohou závidět i některé letošní pětidvéřové hatchbacky.  Údajně velkou roli hraje povedená víceprvková zadní náprava. Na zkoušení ovladatelnosti aut mám svoje místo. Takový lehký hup a hned  hodně ostrá pravá klopená na druhou stranu. Obvykle se mi tady předokolky sunou předkem ven. Ale náš ojetý Ford Focus ne. Krásně krouží stopu bez jediného hlesnutí. Na dalším známém místě, projíždím zatáčku s lehkým smykem zadních kol. Paráda! Řízení je čitelné a brzdy dostatečné ostré. Kdo by odolal?! 

Nyní k věčnému dilematu, zda koupit vůz nový nebo ojetý. Když vezmu v úvahu mimořádnou zachovalost vozu a jeho cenovku s částkou 184 999 Kč, najdu těžko mezi novými vozy konkurenci. Na výběr je zhruba dvacet modelů nových vozů pod 200 tisíc korun, ale všechny o třídu níž. A takhle nějak se to má i při koupi vozu jakékoli třídy. Pokles ceny za první roky umožňuje získat za stejné peníze kvalitní auto o třídu výš.


OJETÝ FORD FOCUS 1.6 – TEST PO UJETÍ 40 TISÍC KILOMETRŮ

Další články