Ojetý Ford Puma - kdysi velká stylovka, dnes zajímavá raritka za pár korun

Foto: FavCars.com

V době svého vzniku to byla docela drahá stylovka, dneska se dá koupit už za nějakých 25 tisíc korun. V nabídce českých autobazarů je jich ale žalostně málo. Přitom konkurent Opelu Tigra se Fordu ve své době skutečně povedl. Sportovnímu vzhledu vozu totiž, na rozdíl od Tigry, odpovídaly i jízdní výkony. Puma byl lehoučký automobil, a tak i se slabším motorem o výkonu 66kW nabízel zajímavé svezení.


Foto: FavCars.comFoto: FavCars.comMalé kupé Ford Puma poprvé vyjelo na silnice v roce 1997. Model vychází Fordu Fiesta, na rozdíl od něj ale dostal pod kapotu velice živou sedmnáctistovku. K té se o rok později přidal další zážehový čtyřválec, tentokrát o objemu 1,4 litru. Jiných pohonných jednotek se automobil do roku 2000 nedočkal. Pak přišla na trh motorizace 1.6 16V. Vozidlo bylo velice oblíbené především v první polovině doby své produkce. V roce 2002 byla jeho výroba ukončena a to bez uvedení nástupce. V nabídce Fordu tak Puma vydržela ještě dva roky po ukončení výroby jejího největšího soka – Opelu Tigra. Tigru vyráběnou od roku 1994 přitom konstrukčně mladší Puma překonala ve všech směrech a to dost výrazně. 

Pohonné jednotky v praxi

Foto: FavCars.comFoto: FavCars.comZákladní agregát 1.4 16V nabízí výkon 66 kW. To se může zdát málo, ale pro malý vůz je to dostatečná hodnota. Na udávaných 66 kW je auto nečekaně živé, a to především ve vyšších otáčkách. Přitom dokáže pracovat úsporně, což ocení šetrnější motoristé. Šestnáctistovka i sedmnáctistovka mají o něco větší chuť a to jak ke konzumaci paliva, tak k plnění příkazů řidiče. O nenasytné motory ale rozhodně nejde. Vyzdvihnout musíme především silnější sedmnáctistovku, která nabízí výkon 92 kW (šestnáctistovka má 76 kW). Ve vyšších otáčkách je velice živá a chování motoru můžeme označit za ryze sportovní. Má velice příjemný sportovní zvuk a při razantnějším sešlápnutí plynu se zběsile vydá vpřed. Své dělá i přesné řazení s krátkými drahami. Řidič pak snadno ztrácí hlavu a na klikatých okreskách si užívá všech kvalit jinak nepříliš nápadného vozu. Není se čemu divit, že motor 1.7 16V někteří motoristé přirovnávají k agregátům VTi od Hondy. Malý sporťák se za své schopnosti rozhodně stydět nemusí. 


Srovnání ojetin: Ford Focus ST170 a Ford Fiesta ST 1,5 EcoBoost
Ojetý Ford Focus III – rizikem jsou diesely 1,6 TDCi


Na silnici

Foto: FavCars.comFoto: FavCars.comTužší nastavení podvozku totiž není tak tvrdé, aby po jízdě přes dlažbu bylo nutné vyhledat zubaře. Přitom však poskytuje nečekanou jistotu v zatáčkách. Spolu s perfektním řazením, ochotným motorem a přesným řízením to znamená, že si jízdu v Pumě skutečně užijete. Jediná výtka míří k brzdám, které ostrá sportovní jízda unaví. Následkem přehřátí se pak dostaví slábnutí brzdného účinku. Pokud jde o interiér, tak ten mnoho sportovna nepobral. Palubní deska ani nezastírá původ v modelu Fiesta. Na tom nic nemění ani stříbrný plast užitý na středovém panelu či přístrojové kapličce. 2+2 místný interiér nabídne dle očekávání slušný prostor vpředu a jen málo místa na zadních sedadlech. V oblasti kolen dokonce opravdu málo místa! Zde se ale sluší připomenout, že jde o malé kupé, které je určeno především pro dva cestující. Těm pak snad bude stačit i nevelký zavazadelník o objemu 240 litrů. 

Časté problémy

Foto: FavCars.comFoto: FavCars.comMnoho ojetých Fordů Puma má zvlněné brzdové kotouče, objevují se ale i poruchy ABS. Proto brzdy určitě velice pečlivě vyzkoušejte. Ještě větší problém představuje množství vozidel, jež prodělala vážnou dopravní nehodu. Navíc řada z nich následně nebyla pořádně opravena. Najít nebourané auto je tak skutečný oříšek. Obehranou písničkou jsou opotřebené klíčky a zámky. Dokonce může dojít k zablokování zámku zapalování následkem opotřebení. Sedmnáctistovku někdy trápí zvýšená spotřeba oleje, u všech motorů dobře zkontrolujte, zda olej neprosakuje okolo těsnění vany. Spojka zde má kratší životnost, takže nebuďte překvapeni, pokud u vyhlédnuté ojetiny zabírá až nahoře. Objevují se také vůle na táhlech stabilizátoru, jež prozrazuje hlasité klepání od předení nápravy. Ničím neobvyklým nejsou ani opotřebená ložiska kol, které se hlásí o výměnu typickým hučením.

 

LÍBILO:

  • vynikající jízdní vlastnosti
  • velice přesné řazení s krátkými drahami
  • příznivé ceny ojetin
  • nízké ceny náhradních dílů
  • špičkový motor 1.7 16V

 

NELÍBILO:

  • vadnutí brzd vlivem přehřátí
  • nesportovní interiér
  • mnoho vozidel po větší nehodě
  • levně působící palubní deska z tvrdého plastu

Ojetý Ford Puma - kdysi velká stylovka, dnes zajímavá raritka za pár korun

FavCars.com

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

 

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.