Ojetý Jeep Compass 1.4 MultiAir - Poctivé SUV za rozumnou cenu

Foto: Jan Smékal

Najít dnes ojeté kompaktní SUV s čistě spalovacím motorem, pohonem 4x4 a dobrou výbavou za rozumnou cenu není vůbec snadné. Jeep Compass takovým autem je. Nabízí pohodlnou jízdu, robustní konstrukci a minimum rušivých asistentů.


Najít dnes kompaktní SUV s čistě spalovacím motorem, které zvládne nejen město, ale i lehký terén, není snadné. Pokud k tomu přidáme požadavek na solidní výkon, rozumné provozní náklady a minimum rušivých elektronických pomocníků, výběr se ještě více zúží. Jeep Compass ale v této konkurenci vystupuje jako zajímavá volba. Vyzkoušeli jsme jeden zajímavý kousek, který nám zapůjčili v AAA Auto Praha

SUV, které se nebojí terénuFoto: Jan Smékal

Při výběru auta pro manželku jsem měl několik jasných požadavků. Potřeboval jsem SUV, protože se v něm cítí bezpečně, má z něj dobrý výhled a snadno do něj umístí dětskou sedačku. Zároveň jsem ale nechtěl přehnaně uhlazené městské SUV, které se lekne i zpomalovacího  retardéru. Navíc máme loveckého psa, takže bylo jasné, že auto musí zvládnout i polní cesty, zasněžené okresky nebo lesní terén. Po dlouhém přemýšlení padla volba na Jeep Compass – a zatím se o ukazuje jako trefa do černého.

Jízda, která baví

Foto: Jan Smékal

Hned po prvním usednutí za volant jsem si všiml, že Compass působí trochu „oldschoolově“. Po týdnu ježdění jsem ale zjistil, že to není nevýhoda. Všechno má své místo a smysl. Designově se Compass inspiruje větším Grand Cherokee, ale nepůsobí přehnaně robustně. Moje žena ho hned označila za „krásné SUV“, což je od ní vzácná pochvala. Černá barva, tmavá skla, hezká kola a ikonická maska chladiče - to vše působí jako celek velice atraktivně, robustně, nikoliv však arogantně.

Překvapivý motor pod kapotou

Pod kapotou Jeepu pracuje zážehový čtyřválec 1.4 MultiAir s výkonem 125 kW. Na papíře to nevypadá špatně, ale v praxi jde spíš o pohodový motor. Na dálnici bez problémů drží tempo, ale při předjíždění je dobré si nechat trochu větší rezervu. Reakce na plyn nejsou z nejostřejších, což ale při běžné jízdě nevadí. Výhodou tohoto motoru je nepřímé vstřikování, takže nehrozí zanášení karbonem. Důležitá je ale pravidelná výměna oleje každých 12 tisíc kilometrů. Pokud se údržba nefláká, motor by měl bez problémů sloužit dlouhé roky. Od auta tedy nelze čekat výkony jako od "navoněných" SUV prémiových značek. Ta možná zvítězí na dálnici, ale v terénu si ani neškrtnou. S Jeepem se nemusíte bát vjet v podstatě kamkoliv. Navíc má uzávěrku, takže i složitější terén zvládne zkušenější řidič bez problémů.

Pohon 4x4, který dává smysl

Foto: Jan Smékal

Zimní podmínky se ukázaly jako ideální test. Díky pohonu všech kol a dobře naladěné elektronice se Compass chová na sněhu i ledu velmi jistě. Oproti některým jiným SUV se nesnaží za každou cenu řidiče vychovávat a neustále zasahovat do řízení. Žádná otravná upozornění na únavu, žádné agresivní korekce volantu při lehkém přejetí čáry. Pochvalu si zaslouží i xenonové světlomety. Mají dobrý dosah a perfektně osvětlují krajnici, což se v oučasném zimním období opravdu hodí.

Interiér: Funkční a přehledný

Foto: Jan Smékal

Interiér Compassu je přehledný a pohodlný, i když některé detaily by mohly být přeci jen trochu dotaženější. Partnerce se líbil výhled z auta i to, že ji vůz neobtěžuje přemírou varování. Trochu ji ale rozčilovalo například ovládání na volantu, které není úplně intuitivní. A mechanické nastavování opěradla váhou vlastního těla? To už je dnes skoro rarita, ale člověk si zvykne.

Spotřeba a náklady na provoz

Během prvních týdnů ježdění jsem se dostal na spotřebu kolem 8,5 l/100 km. Když se jede ostřeji, není problém jít přes 10 litrů, ale při plynulé jízdě se dá dostat i pod sedm. Velkou výhodou je relativně jednoduchá údržba – stačí dodržovat výměny oleje a svíček a motor by měl být bezproblémový i při vysokých nájezdech

Pro koho je Compass ideální?

Jeep Compass není auto pro závodníky, ale pro ty, kdo hledají pohodlné a schopné SUV s charakterem. Má dobrý výhled, stabilní podvozek a spolehlivý pohon 4x4. Navíc neotravuje řidiče přehnanou elektronikou, což je dnes už vzácnost. Pokud hledáte SUV, které si poradí nejen s městem, ale i s náročnějším terénem, může být Compass skvělou volbou.

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

 

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.