Testujeme ojeté kombi Kia Ceed SW 1.6 CRDI – skvělá volba když nechcete Octavii

Foto: David Žídek

Kvalitní rodinný kombík za slušné peníze, ale aby to nebyla Octavia – tenhle požadavek je slyšet v českých autobazarech stále častěji. Skvělou alternativou k českému bestselleru může být například Kia Ceed SW. Ojetá Kia Cee'd druhé generace je totiž stále kvalitní a povedené auto. Pokud má za sebou jasnou servisní historii a zcela transparentní minulost, asi se nemáte čeho bát. Auto vyzkoušejte, věnujte mu pravidelný servis a budete mít na dlouhé roky klid. Dokonce ještě můžete koupit vůz v tovární sedmileté záruce, ale ta je po třech letech omezená nájezdem 150 000 km. U dieselů na ni většinou už zapomeňte, některé benzinové motory mají ale do tohoto nájezdu ještě spoustu času


Foto: David ŽídekNení to zas tak dávno, kdy znáček Kia nebo Hyundai na kapotě naznačoval vůz nevalné kvality a podprůměrných jízdních vlastností. „No co, aspoň je to levné,“ řeklo si plno kupujících. Jenže doba pokročila a najednou se začaly korejské vozy vyrovnávat s evropskou konkurencí. Ba co víc, v přímém srovnání některé zavedené soupeře dokázaly porazit. A při tom jim k tomu zůstala poměrně solidní cena, aspoň tedy vzhledem k nabízené výbavě a celkovým kvalitám. Druhá generace modelu Kia Cee'd není výjimkou a opět patří ve svém segmentu k velice respektovaným a uznávaným soupeřům. A prodává se pořád velice dobře, i když už spěje na konec svého životního cyklu. Nástupce se zřejmě představí příští rok, ale jak se začíná plnit trh ojetin, pro zájemce o klasického zástupce segmentu C jsou tu prakticky jen samé dobré zprávy.

Foto: David ŽídekKvalita zpracování Kie Cee'd odpovídá evropským standardům a troufáme si říci, že je spíše překonává. Testovaný vůz už měl na tachometru porci přes 160 000 km, ale stav podvozku nebo celkový dojem bytelnosti rozhodně nezmizel. Plno lidí si určitě vybaví, jak třeba Peugeoty nebo Citroëny po pár desítkách tisíc kilometrů začínají vrzat a skřípat. Tahle Kia je však pocitově pevná jako kámen! Nebýt znatelného osáhání volantu a řadící páky, tipnuli byste tomuhle autu spíše poloviční kilometrový nájezd. Na silnici se Cee'd chová předvídatelně a i když už nemá tak příjemně mechanické řízení jako minulá generace, pořád se s ním jede příjemně. Své dělá i velmi přátelská „poněmčená“ ergonomie s velkými a snadno čitelnými ovladači. Oranžovo-červené podsvícení přístrojů je pak rozhodně příjemnější než křiklavě modré podsvícení v příbuzném modelu Hyundai i30.


Kvalitní SUV, které se v bazaru neohřeje ani pár dní a navíc je v záruce? Jedno by tu bylo...
Srovnali jsme dvě generace VW Passat 2,0 TDI DSG – obě jdou totiž v bazarech na dračku
Ojetá Škoda Octavia 3 (facelift) bude v bazarech asi zdražovat
Ojetý Mini Cooper je nejlepší auto pro milenku. A není drahé


Kie Cee'd nebývají nařachané výbavou jako luxusní limuzína, ale třeba přípojku na USB, solidní rádio, klimatizaci nebo centrální zamykání dostanete vždycky. Hodně aut má také tempomat, palubní počítač a automatická dvouzónová klimatizace je rozhodně příjemný komfortní prvek. Oproti některým asijským vozům totiž nefouká ledový nebo horký vzduch do obličeje nebo jen na nohy, naopak solidně rozvádí vzduch po celém autě. Základní funkcí zkrátka tenhle Cee'd vůbec naobtěžuje, naopak se chová ukázněně a důstojně jako třeba etalon této třídy, Volkswagen Golf. A to jsme se ještě nedostali k hodnocení spolehlivosti, kterou možná bude velmi povedenému Cee'du Golf také závidět. Pokud jde totiž o motory a převodovky, prakticky nelze v případě Kie udělat velkou chybu.

Foto: David ŽídekMy jsme testovali velmi žádaný turbodiesel 1.6 CRDI ve verzi bez systému stop/start. Ta má jednu zásadní výhodu, má totiž kratší převody, takže netrápí při rozjezdech spojku a pocitově je pružnější. Na dálnici sice točí víc, ale Cee'd je kultivovaný a nehlučí nad únosnou mez. Spotřeba v reálném provozu okolo 5,5 litru na 100 km je zcela v pořádku. Mimo město a dálnice se dá jet klidně i o litr méně, aniž by se člověk loudal. Šestistupňový manuál jde hladce, ale můžete mít i šestistupňový automat, který patří na trhu k tomu nejspolehlivějšímu. Stačí v něm jen jednou po 60 000 km vyměnit olej. Bohužel je nabídka vozů s automatem slabá a ceny jsou vysoko, jak je po automatech vyšší poptávka. Pokud jde o diesel 1.6 CRDI, stačí jezdit pro nový olej po 15 000 km, chovat se k motoru za studena s citem a vydrží. Má pevný setrvačník a ani s filtry pevných částic problémy nebývají. Dokonce i opravy tohoto dieselu se dají řešit v rozumných cenových relacích, například vstřikování se dá zrepasovat a není nutné kupovat celou sedu nových vstřiků za desítky tisíc.

Benzinové motory také nejsou špatné, ale uspokojí spíše klidnějšího řidiče nebo naopak někoho, kdo se nebojí pořádně je přišlápnout. Základní atmosférické nepřímovstřikové verze 1.4 a 1.6 MPI se objevují spíše s velmi chudou výbavou, ale zas mohou mít nízký nájezd. Z firemních flotil narazíte spíše na slušný motor 1.6 GDI, který v otáčkách jede velmi slušně a platí prozatím za spolehlivý. Pozor si dejte na stav převodovky a spojky, někteří řidiči tahle auta totiž vůbec nešetří. Prokluzující spojka může značit také únik oleje přes gufero převodovky, takže vše vyzkoušejte a zkontrolujte. U utrápených benzinových motorů se začínají oběvovat prasklá těsnění hlavy válců a záhadná poškození katalyzátorů. Kia si také moc nerozumí s dodatečnými přestavbami na LPG, takže se jim raději vyhněte. Pokud ale motor dobře startuje, jde ochotně za plynem, pod zátěží necuká a hlavně nekouří, mělo by být vše v pořádku. Kdo toho najezdí málo, například jen 10 000 km za rok, stejně by měl ale po roce olej vyměnit.

Celkové hodnocení

Ojetá Kia Cee'd druhé generace je stále kvalitní a povedené auto. Pokud má za sebou jasnou servisní historii a zcela transparentní minulost, asi se nemáte čeho bát. Auto vyzkoušejte, věnujte mu pravidelný servis a budete mít na dlouhé roky klid. Dokonce ještě můžete koupit vůz v tovární sedmileté záruce, ale ta je po třech letech omezená nájezdem 150 000 km. U dieselů na ni většinou už zapomeňte, některé benzinové motory mají ale do tohoto nájezdu ještě spoustu času. Záruka sice pomáhá držet zůstatkovou cenu nahoře, ale i tak je tohle velmi kvalitní auto stále velice dobrá nabídka. Kombík tedy možná není tak obrovský jako konkurenční Octavia, ale většině lidí bude velikost kufru bohatě stačit a za znáček Kia na kapotě se dnes už opravdu nikdo stydět nemusí. Kdo se bude o tohle auto starat, tomu ještě dlouho vydrží a zároveň ho vždy dobře prodá. Po udržovaných Kiách Cee'd se servisní historií bude vždycky sháňka.

Testujeme ojeté kombi Kia Ceed SW 1.6 CRDI – skvělá volba když nechcete Octavii

David Žídek

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.