Mercedes CLA 250 e hybrid z roku 2022 nabízí moderní interiér, tichou a plynulou jízdu a úsporný provoz ve městě. Menší zavazadlový prostor ale může omezit rodiny s kočárkem nebo větším nákladem.
Když jsem v AAA Auto přebíral Mercedes CLA 250e hybrid z roku 2022 k týdennímu testování, věděl jsem, že mě čeká technicky zajímavé auto. Pochází z českého trhu, má kompletní servisní historii a najeto pouhých 45 tisíc kilometrů. Prodejní cena 690 tisíc korun staví tuto ojetinu do segmentu, kde už člověk očekává nejen styl, ale také jistotu a reálnou úsporu v provozu. CLA 250e je plug in hybridní verze, která kombinuje spalovací motor s elektromotorem a v ideálních podmínkách dokáže jezdit opravdu velmi úsporně.
Interiér a ovládání
Foto: Jan Smékal
Po otevření dveří mě přivítal interiér, který působí moderně a dospěle. Spojení digitálního přístrojového štítu a centrálního displeje je zpracováno tak, jak bývá u Mercedesu zvykem. Systém je rychlý a logicky členěný. Jediný prvek, který mi chvíli lezl na nervy, byl touchpad. Je citlivější, než bych potřeboval, a několikrát jsem nechtěně přepnul jinou položku, než kterou jsem chtěl potvrdit. Po pár dnech jsem si na něj ale zvykl a přestal jsem ho vnímat jako problém.
Použité materiály jsou kvalitní, vše pěkně sedí a testovaný kus vypadal i po čtyřiceti pěti tisících kilometrech jako nový. Tmavě modrá metalíza karoserie podtrhuje elegantní charakter vozu a v kombinaci s ambientním podsvícením v interiéru vytváří příjemnou atmosféru pro každodenní ježdění.
Prostor a praktičnost
Foto: Jan Smékal
CLA se vyrábí ve verzích Coupé a Shooting Brake. Testovaný vůz byl klasické Coupé, což přináší atraktivní siluetu, ale také určitá omezení. Nejviditelnějším z nich je menší nakládací otvor zavazadlového prostoru. Pokud někdo potřebuje často převážet kočárek nebo větší zavazadla, měl by si to před koupí dobře vyzkoušet. Zavazadlový prostor samotný není vyloženě malý, ale přístup do něj prostě není ideální.
Vpředu se sedí velmi dobře a pro dva dospělé nabízí CLA dostatek místa. Zadní sedadla jsou spíše doplňková. Pro kratší cesty v pořádku, ale vyšší postavy ocení raději místo vepředu. Je to auto určené hlavně pro řidiče, případně řidiče a jednoho spolujezdce, kteří chtějí styl a kompaktní rozměry. Ale pozor - menší děti se dozadu vejdou bez problémů, stejně tak jako dospělí. jen na delší cestování ve čtyřech dospělých tohle auto prostě moc není.
Jízdní projev a reálná spotřeba
Foto: Jan Smékal
Výkon 160 kilowatt je více než dostačující pro svižnou jízdu. Auto reaguje rychle a díky elektromotoru působí rozjezdy velmi plynule. V městském provozu umí CLA 250e jezdit opravdu úsporně. Dlouhodobé testy ukazují, že při pravidelném nabíjení lze dosáhnout spotřeby kolem dvou až tří litrů benzínu na sto kilometrů a přibližně dvanáct kilowatthodin elektřiny. Klíčem je ale skutečně pravidelné dobíjení. Pokud člověk nenabíjí, auto jezdí jako běžný benzinový vůz a ztrácí svou hlavní výhodu. Na dálnici už hybridní systém tolik nepomáhá. Spotřeba stoupne a z CLA se stává klasický kompaktní sedan, který sází spíše na kultivovanost než na šetření paliva.
Závěr
Mercedes CLA 250e hybrid z roku 2022 je skvělé auto pro ty, kteří mají možnost pravidelně nabíjet a většinu času jezdí ve městě. Dokáže být velmi úsporné a zároveň nabízí výkon, který nezklame. Interiér je kvalitní, technologie moderní a celkové provedení působí hodnotně. Omezením může být menší nakládací otvor zavazadlového prostoru, což je potřeba zvážit podle životního stylu a přepravních potřeb majitele auta.
Za cenu 690 tisíc korun jde o zajímavou ojetinu pro ty, kteří hledají moderní plug in hybrid, chtějí styl, kvalitní zpracování a oceňují tichý a plynulý jízdní projev v městských podmínkách