Ojetý Peugeot 407 je elegantní i po dlouhých letech používání

Peugeot 407
Foto: FavCars

Jestli někdo umí vyrábět krásná auta, tak jsou to Italové a Francouzi. Peugeot 407 je jedním z takových aut. Když vyberete kvalitní autobazar nebo dealera Peugeot, neměli byste se bát špatné koupě.


Nástupce „čtyřistašestky“ zaujme zájemce o atraktivní a levný ojetý automobil designem a úspornými turbodiesely. Ty ale mohou občas zazlobit, stejně jako elektronika. V roce 2004 představila francouzská automobilka se lvem ve znaku zcela nový model Peugeot 407 ve verzích sedan a kombi. To nese označení SW a je vybaveno panoramatickou střechou.

Na trhu je i zdařilé kupé

Nabídka pohonných jednotek čítala čtyři zážehové a jeden přeplňovaný vznětový agregát. To se však změnilo o rok později, kdy se pod kapotu vozu podívaly i další motory. Mezi mini je také turbodiesel 1.6 HDi na jehož vývoji pracoval koncern PSA Peugeot Citroën spolu s automobilkou Ford (ta tento motor značí 1.6 TDCi). Rozšíření nabídky karosářských variant přišlo v roce 2006, kdy na trh vstoupilo designérsky velice zdařilé kupé. Pohánět jej mohou dva zážehové motory či turbodiesel. Benzinové agregáty reprezentuje výkonný čtyřválec a šestiválec, vznětový motor je šestiválcový. Faceliftem prošla modelová řada 407 v roce 2008. O dva roky později byl představen nástupce, Peugeot 508, který „čtyřistasedmičku“ nahradil v roce 2011.

Pohonné jednotky v praxi

Nabídka pohonných jednotek je opravdu pestrá. Čítá několik benzinových i dieselových agregátů a na své si přijdou i zájemci o šestiválcové motory. Nejslabší ze zážehových je osmnáctistovka o výkonu 85 kW. Nejde o dobrou volbu, protože má s vozem dost práce, a navíc se někdy potýká se zvýšenou spotřebou oleje. Větší benzinové motory zase charakterizuje vyšší spotřeba pohonných hmot. Proto většina zájemců o vůz upírá pozornost spíše směrem k turbodieselům.

Mnohdy volí agregát 1.6 HDi vyhlášený nízkou spotřebou nafty, a přitom zaručující dobrou dynamiku. V praxi jde ale o poměrně poruchový motor, který se potýká s množstvím závad. Patří mezi ně potíže se vstřikovači common railu nebo s podtlakovým okruhem. Ten řídí činnost turbodmychadla, EGR ventilu a škrticí klapky. Zejména u této jednotky se pak lze setkat s vadným dvouhmotovým setrvačníkem. Ten však nezřídka trápí i jiná „há-dé-íčka“. Zapomenout nesmíme ani na možné problémy s filtrem pevných částic.

Motory 2.2 HDi a 2.7 V6 HDi někdy trápí vadná turbodmychadla a nemají tak nízkou spotřebu jako menší jednotky. Jasně nejlepší volbu tak představuje agregát 2.0 HDi/100 kW. Mezi mechaniky je považován za nejspolehlivější velkoobjemové „há-dé-íčko“. Úplně nejlepší pověst mezi turbodiesely koncernu PSA Peugeot Citroën má totiž jednotka 1.4 HDi, která se však z pochopitelných důvodů do modelu 407 nemontovala (malý výkon).

Na silnici

Nejen tvary karoserie, ale i palubní desky můžeme považovat za zdařilé. Dobrá je volba materiálů, a tak interiér působí příjemně i po letech používání. Jenže v nabídce prostoru za konkurenty zaostává. Posádka zde najde méně místa než v předchůdci – Peugeotu 406. Kladně však můžeme hodnotit příjemná sedadla a pohodlné odpružení. U kombi pak potěší skvělé prosvětlení interiéru díky panoramatické střeše. Drobnou výhodu může představovat samostatně otevíratelné okno dveří zavazadelníku, což majiteli kombíku umožňuje nakládku drobných předmětů ve stísněných prostorech.

Samotný zavazadlový prostor nabídne objem 448 litrů, což je v rámci třídy pod průměrem. Sedan je na tom se 410 litry ještě hůř. Zkrátka kdo hledá vůz s opravdu velkým kufrem, měl by se poohlédnout jinde. Jízdní vlastnosti můžeme ohodnotit pouze jako průměrné. V zatáčkách je více cítit přenos hmotnosti, což s měkkým odpružením znamená větší náklon karoserie. Držení jízdní stopy není zrovna vzorné, rozhodně ale nepatří k nejhorším. V tomto směru „čtyřistasedmička“ nijak nevyniká.

Časté problémy

U vozidel s filtrem pevných částic FAP si dejte pozor nejen na funkčnost filtru, ale i na stav aditiva, které filtr používá pro zvýšení teploty při spalování zachycených sazí. Repasovaný FAP filtr lze zakoupit přibližně za 10 000 korun. K ceně je však třeba připočíst náklady na aditivum ve výši asi 4500 Kč. Vydrží na 80 000 km, pak se musí v servisu opět doplnit.

Občas se také objevují vůle v zavěšení předních kol, kde odcházejí čepy i silentbloky. Vůle se často objevují také na táhlech stabilizátoru. Benzinové agregáty občas trápí závady řídicí elektroniky, nezřídka se lze setkat s úniky převodového oleje a vadnými přepínači (páčkami) pod volantem. Chovají se pak třeba naprosto zmateně při dávání znamení o změně směru jízdy (místo vpravo vůz bliká vlevo apod.). Řešením je jedině výměna páčky. Nová může přijít i na 12 000 Kč.

Běžné je také pískání brzd, většina vozidel má poškozenou lištu pod předním nárazníkem, což je důsledek najíždění k obrubníku. Mnohdy automobil trápí různé poruchy elektroniky. Například centrálního zamykání nebo elektrického ovládání oken.

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.