Ojeté Porsche 911 (997) – inzerovaná auta mohou mít často nějakou servisní vadu

Foto: favcars.com

S výběrem ojetého Porsche 911 to není vůbec jednoduché. Aut v žádané specifikaci je relativně málo a aby někdo 911 prodával, musí mít nějaký vážný důvod. Bohužel to u nás bývá často nutnost nějaké vysoké investice do servisu. Kupovat ojeté Porsche proto doporučujeme výhradně u značkových prodejců, kde vám budou schopni doložit kompletní servisní historii vozu. Pozor také na některé zdánlivě výhodné nabídky z Itálie. Právě tam se autům věnují nejméně a málokdy najdete kus bez nutnosti většího či menšího servisního zásahu. Cena ojetých modelů 911 začíná na českých inzertních serverech na částce kolem 500 tisíc korun, dobrý kus ale levněji než za cca 750 tisíc nepořídíte.


Foto: favcars.comJsou obyčejná auta, exkluzivní auta a pak je Porsche 911. Tohle je snad největší automobilová ikona a jedno z mála aut, které si představí i absolutní neznalec. Porsche také bylo vždycky symbol úspěchu, ale je to také mimořádně dobré sportovní auto. A jelikož se prodává velmi dobře, je slušně zásoben trh ojetin a tohle opravdu skvělé auto si může vychutnat i člověk, který si nové dovolit nikdy nemohl.Porsche 911 generace 997 se začalo prodávat v roce 2004 a v červenci 2008 prodělalo poměrně zásadní facelift, o kterém si ještě napíšeme. Týkal se totiž i motorů. V roce 2012 pak tuhle velmi úspěšnou generaci nahradil nástupce s označením 991. Tohle ikonické Porsche si vždycky dobře drželo cenu a i dnes se pod 750 tisíc korun reálně koupit nedá. Více ojeté kusy před faceliftem se prodávají tak za 800 tisíc, modernizovaná auta s menším nájezdem a luxusní výbavou stojí pořád přes milion. Nadšenci jsou nejvyhledávanější zadokolky s manuálem, kterých je málo. Obvyklá čtyřkolka s automatem se dá pořídit docela výhodně, pokud jen chcete Porsche 911. Naopak o kabriolety takový zájem není, ale samozřejmě na trhu jsou. 

Foto: favcars.comVe statistickách poruchovosti TÜV Report dlouhodobě figuruje Porsche 911 mezi nejspolehlivějšími vozy. Částečně to může být tím, že na rozdíl od naftových passatů nenajíždí 50 000 km ročně, ale hlavní podíl na tom má skutečnost, že Porsche jsou opravdu kvalitní a spolehlivá auta. S výběrem na trhu ojetin to ale tak jednoduché není. Aut v žádané specifikaci je relativně málo a aby někdo 911 prodával, musí mít nějaký vážný důvod. Bohužel to u nás bývá často nutnost nějaké vysoké investice do servisu. Není to samozřejmě pravidlo, ale 911 si majitelé nechávají opravdu dlouho. Tahle auta nestárnou a velice dobře si drží cenu. Generace 997 sice technicky vychází z předchůdce 996, ale vrátila se k tradičnímu designu a byla velice kladně přijata. Také proti nástupci 991 není tak bachratá a má ještě docela kompaktní rozměry, takže je vyhledáváná především mezi nadšenci a tradicionalisty, kteří nechtějí 911 jen jako symbol a zdůraznění své ekonomické úspěšnosti, ale především jako sportovní auto a hračku. 


Ojeté Porsche Cayenne - parádu s ním uděláte, ale z kalhot vás svlékne i když hodně vyděláváte


Foto: favcars.comVýhodou generace 997 je pak to, že je to už moderní auto, které se dá s přehledem používat každý den. Je dostatečně pohodlné, mívá bohatou výbavu se všemi myslitelnými bezpečnostními a komfortními prvky a jízdní vlastnosti jsou velmi přátelské. Jízda v noci a v dešti už není souboj o přežití, tahle 911 je poměrně bezpečná. Samozřejmě, že při ostré jízdě musí řidič vědět, co dělá, ale tohle auto už není ta zákeřná kousavá bestie, která se v každé zatáčce přetáčí jako žigulík na sněhu. Pro Porsche 911 platí prakticky to samé co pro jiná exkluzivní auta. Kupujte jen prověřené vozy a oslovte specialistu, který se těmto autům věnuje. I u nás funguje pár nezávislých dílen, které detaily znají, ví, na co se zaměřit, a umí auto dobře prověřit i pomocí diagnostiky. Koupit 911 naslepo je velice riskantní a ze zdánlivě výhodné koupě někde v online aukci se může vyklubat finanční katastrofa. Největším rizikem, zejména u verzí před faceliftem, je koupě auta s „načatým“ motorem. Vytěžovaná auta se zanedbaným servisem mohou být přidřená a ty opravy nejsou zrovna jednoduché. To už je rovnou lepší levně koupit auto, které má motor zadřený, a pak ho nechat u specialisty opravit. Generálka šestiválce se dá provézt relativně dobře v rozumných cenových relacích. Není to žádná raketová věda a člověk má aspoň jistotu, že mu pak motor při dodržování servisních zásad vydrží. 

Foto: favcars.comS technickými detaily poradí právě specialisté, kteří pak i pomohou nastavit servisní plán podle toho, jak jezdíte. Většinou platí, že běžně provozovaná auta jezdí pro nový olej do servisu po 10 000 km, ale vozy provozované často ostře a na závodním okruhu mění olej častěji, raději už po 6000 km. Údržbu potřebují brzdy a také hlavně chlazení, na které jsou motory v Porsche velmi náročné. Auto je také citlivé na kvalitu pneumatik a geometrii. Tohle prostě není obyčejný stroj a potřebuje majitele, který nebude šetřit na „drobnostech“ a dá mu, co potřebuje. Spotřební materiál ale není neúnosně drahý a i ceny servisu mimo oficiální síť jsou snesitelné. Po faceliftu z roku 2008 přišly nové motory, které už mají spolehlivější systém mazání ne tak citlivý na styl jízdy. Lépe teď snáší nadměrné vytěžování na okruhu či při sportovní jízdě, ale zase přišly nové problémy s přímým vstřikováním paliva. Některá auta už mohou mít zakarbonované sání a ventily a začaly ve velkém odcházet vysokotlaké palivové pumpy. 

Foto: favcars.comFacelift přinesl také novou automatickou dvouspojkovou převodovku PDK, která nahradila starý typ automatu. Konečně je teď i s automatem 911 dynamické auto, takže jestli chcete hezké svezení a zároveň chcete automat, je pro vás 997 po faceliftu s PDK jediná možnost. Starý automat je ospalý a auto s ním přijde o podstatnou část dynamického charakteru. Nicméně nadšenci stále dávají přednost klasickému manuálu, který si cenu lépe podrží a mnohem lépe se prodá. Rychlé provedení 911 Turbo je pak na samostatnou kapitolu, stejně tak ostrá okruhová provedení GT3 a GT2. Kdo ale nechce nahánět desetinky na závodním okruhu, ten bude s klasickou řadou Carrera a Carrera S s atmosférickými motory určitě naprosto spokojený. I po 16 letech na trhu je tahle 911 pořád mimořádně talentované a univerzální sportovní auto. A také velmi spolehlivé.

Ojeté Porsche 911 (997) – inzerovaná auta mohou mít často nějakou servisní vadu

favcars.com

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.