Není to žádná krasavice, ale jako ojetina to je skvělá a levná volba

Foto: Jiří Soukup

Jako nové se dalo tohle auto koupit za 120 tisíc korun. Budeme-li se tedy na tenhle sedan dívat pouze prizmatem ceny, neměl tenhle vůz v době testu v podstatě konkurenci. Dnes jich ale v bazarech moc nenajdete


Dospělý automobil, který pohodlně odveze celou rodinu včetně zavazadel o objemu 506litrů (!), stál s využitím značkového financování od Renaultu 120 tisíc korun. V testované verzi LS Collection pak auto stálo 208.000,- Kč. Dnes se desetiletý Renault Thalia v obdobné výbavě dá pořídit za necelých 100 tisíc korun. V dnešní době je to docela zajímavá nabídka. Auto to sice není nijak extra pohledné, ale vše u něj funguje jak má a při výběru kusu s jasnou servisní historií bude určitě dlouho a dobře sloužit.

My jsme k týdennímu redakčnímu testu měli verzi s motorem 1,2 16V 55kW (75koní) ve verzi LS Collection z roku 2011. Thalia v té době již rozhodně nebudila dojem laciného vozu, tak jak tomu bylo v době jejího uvedení na trh. Námi testovaný exemplář měl zajímavou hnědofialovou metalízu, hliníková kola a přední masku i víko zavazadlového prostoru ozdobené chromovou lištou, která celkový estetický dojem z vozu posouvá hodně nahoru. Standardní výbava verze LS Collection dále obsahuje například automatickou klimatizaci, palubní počítač, rádio s MP3 přehrávačem nebo mlhovky. Celkový dojem z jinak povedeného exteriéru kazila pouze dlouhá prutová anténa.

Interiér je zpracován relativně kvalitně a z materiálů, které rozhodně nebudí pohoršení. Přístrojová deska má dvoubarevný design doplněný chromovou lištou před spolujezdcem a před řidičem v její levé části. Drobný chromový dekor se objevuje i na volantu, který by ale mohl mít lepší tvarování. Před spolujezdcem je v horní části palubní desky umístěn airbag o čemž svědčí ne příliš vzhledný kryt. Tady by palubní desce Thalie určitě více slušela jednolitost. Sedadla jsou ve verzi LS Collection potažena příjemnou světlo látkou, která je hezká na pohled, ale bude potřebovat větší péči při její údržbě. Cestující na zadních sedadlech mají dostatek prostoru, nicméně při přepravě pěti lidí, bude mít pasažér na prostředním místě vzadu poněkud menší komfort.

Pod kapotou testované verze byl šestnáctiventilový motor o objemu 1,2litru a výkonu 75koní. Motor byl spřažen s pětistupňovou manuální převodovkou, která by ale šestý stupeň bez problému snesla. Jistě by se to projevilo i na spotřebě, která v našem případě činila 7,3l/100km. Motor totiž poskytuje dostatek výkonu pouze pro klidnou jízdu, bez nároku na prudké akcelerování nebo dokonce sportovnější jízdu. To ale od rodinného vozu této kategorie ani nikdo neočekává. Nicméně při dálničních přesunech a snaze držet se s naloženým vozem na horní hranici rychlostního limitu, stoupá spotřeba až téměř k devíti litrům. Je to pochopitelně dáno nutností více motor vytáčet.

Ojetý Renault Thalia je výbornou volbou pro rodiny, které nehodlají investovat do nového vozu částku vyšší než 100.000,-Kč, ale přesto chtějí mít prostorný vůz, vybavený současnými bezpečnostními i komfortními prvky, jež zpříjemňují cestování i na delších trasách. Jen je potřeba akceptovat fakt, že Thalia příliš krásy nepobrala.

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.