OJETÝ RENAULT LAGUNA – NĚCO JÍ MUSÍTE OBČAS ODPUSTIT


Jako nová byla k mání i za více než milion korun. Už v roce 2005 měla ve výbavě bezklíčové odemykání, startování tlačítkem, xenony, navigaci a bluetooth konektivitu. Trpěla ale také mnohými neduhy, což se projevuje do cen ojetin v českých bazarech. I přes své chyby má ale Laguna stále dost příznivců.


Třetí generace Renaultu Laguna byla představena na podzim 2007. Na trhu nahradila předchůdce stejného jména, který se zapsal do dějin na svou dobu futuristickým designem, ale i velmi vysokou poruchovostí. Její stín teď sráží také ceny vozidel poslední řady, a to i přesto, že ještě nefigurují ve statistikách spolehlivosti TÜV - na jejichž základě by přitom šlo poruchovost objektivně srovnávat. Každopádně má Laguna III některou techniku společnou s předchůdcem, což vysvětluje obavy motoristů. Z počátku se vyráběl liftback a kombi pod tradičním názvem Grandtour, v roce 2008 se však objevilo i kupé. To zaujme nejen odlišným vzhledem, ale i řiditelnou zadní nápravou, kterou u ostatních karosářských verzí nenajdete. Po dalších dvou letech výroby prošla modelová řada faceliftem. 

Pohonné jednotky v praxi

Automobil může pohánět řada agregátů, dobrou volbou přitom nejsou ty nejslabší. S velkou a těžkou Lagunou mají totiž dost práce. Základním motorem je zážehová šestnáctistovka o výkonu 81 kW, kterou výrobce stáhnul v roce 2010. Z auta rozhodně sprintera neudělá: Kdo chce zážehový motor, udělá lépe pokud zvolí atmosférický dvoulitr. Jen pozor na stav pohonné jednotky. Pokud se jí podává méně kvalitní palivo, snadno se zakarbonuje. Přeplňované dvoulitrové motory či větší šestiválce jsou znatelně náročnější na spotřebu benzinu. Oblíbený základní turbodiesel 1.5 dCi/81 kW pracuje o něco lépe díky většímu točivému momentu, navíc je opravdu úsporný. Jenže je v těžkém voze více namáhán a mohou jej potkat závady například drahých vstřikovačů. Ideál představuje turbodiesel 2.0 dCi, jež se ve voze objevuje v několika výkonových verzích. Už nejslabší z nich disponující 96 kW funguje výborně. Má dostatek sil a přitom pracuje s nízkou spotřebou nafty. 

Na silnici

Vůz zaujme prostorným interiérem, zajímavě řešenu palubní deskou a celkem komfortním odpružením. Auto je totiž poněkud citlivější na přejezd příčných nerovností. Opravdu nepovedené je řízení bez jakéhokoli náznaku zpětné vazby. Naopak klad představu nezřídka bohatá výbava a u Renaultu tradičně špičková bezpečnost. Jen slova chvály máme pro perfektní brzdy, což je taktéž pro vozy této značky typické. Pochvalu si nezaslouží měkce nastavený podvozek, který působí v zatáčkách dost nejistě a auto se poměrně brzo stává silně nedotáčivé. Jak již zaznělo, nabídka místa v interiéru potěší i cestující vyšších postav. Pokud jde ale o zavazadla, situace už tak růžová není. Liftback převeze v základním uspořádání náklad o objemu 450 litrů, což je citelně podprůměrná hodnota, avšak pro mnohé řidiče dostačující. Kombi je na tom lépe, když si poradí ve stejné konfiguraci s 508 litry. 

Časté problémy

Mezi typické problémy vozu patří vůle na přední nápravě, které vznikají jak v čepech, tak v táhlech stabilizátoru. Objevují se poruchy elektroniky, hrozí potíže se startovacími kartami, jež nahrazují klasický klíček. Doporučit lze i důkladnou kontrolu elektrické výbavy. Pozor si dejte také na funkčnost klimatizace. Nezřídka totiž zlobí její ovládací panel. Vozidla s vyšším počtem ujetých kilometrů mají mnohdy citelné vůle v řazení. Vzhledem k tomu, že je třetí generace Renaultu Laguna na trhu ojetin v podstatě nováčkem, můžeme předpokládat, že se další potíže ještě objeví.

 

LÍBILO:

  • prostor pro posádku
  • příznivé ceny ojetin
  • technicky vyspělé kupé
  • většinou bohatá výbava
  • originální vzhled

 

NELÍBILO:

  • rychlejší pokles hodnoty
  • zavazadelník liftbacku s menším objemem
  • podprůměrné jízdní vlastnosti
  • špatná pověst vozu
  • pro některé motoristy příliš výrazný design

OJETÝ RENAULT LAGUNA – NĚCO JÍ MUSÍTE OBČAS ODPUSTIT

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.cryptonews.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.