OJETÝ RENAULT MEGANE II – NEPŘEHLÉDNETE HO ANI PO LETECH


Když se Renault Mégane druhé generace objevil na českých silnicích, bylo to tak trochu zjevení. Neotřelý design, startování tlačítkem, bezklíčové otevírání dveří, panoramatická střecha přes celé auto, xenony, automatická převodovka a mnoho dalších prvků výbavy zdobilo tento model. Auto to bylo povedené, však si za něj také Renault nechal zaplatit. Dobře vybavená verze s automatem se přehoupla přes 750 tisíc korun. Jak si vede ojetý Renault Mégane v českých autobazarech?


Nástupce úspěšného Renaultu 19 se očekával s napětím. Mnoho motoristů si kladlo otázku, zda se dokáže povedené „devatenáctce“ vyrovnat po stránce prostoru i jízdních vlastností. Mégane to nejen dokázal, ale i překonal, což jasně dokazují prodejní výsledky. Nemalou úlohu přitom sehrála vysoká bezpečnost vozu. Dostat čtyřhvězdičkové vysvědčení od Euro NCAP rozhodně nebylo v roce 1998 obvyklé. Renault Mégane se začal prodávat v roce 1995 a to ve verzích pětidveřový hatchback a kupé. Následující rok rozšířil nabídku sedan pod názvem Classic. Kromě toho přišel na svět na základě kupé postavený kabriolet. Veledůležitý rok v životě modelu je ale až 1999. To totiž proběhl facelift a na trh se dostala dlouho očekávaná praktická varianta kombi pod názvem Grandtour. V roce 2002 byla první řada nahrazena modelem druhé generace. 

Pohonné jednotky v praxi

Pod kapotu vozu se postupně dostalo několik zážehových i vznětových motorů. Rozhodně je z čeho vybírat. Benzinové čtrnácti a šestnáctistovky se přitom dodávaly jak osmi, tak šestnáctiventilové. Ty nejsou vůbec špatné a ze zážehových jednotek je lze doporučit více než starší osmiventilové agregáty. Také dvoulitry byly dva. Jenže ty charakterizuje vyšší spotřeba a menší spolehlivost. Dobrou volbou rozhodně není atmosférický diesel 1.9 D/47 kW ani klasický turbodiesel 1.9 TD/66 kW. První z nich je líný, ještě horší je, že se oba nezřídka potýkají s praskání hlavy válců nebo těsněním pod hlavou. Mezi vznětovými jednotkami se zdá být nejspolehlivější turbodiesel 1.9 dCi/75 kW. Ten je úspornější a kultivovanější. Ve spotřebě mu však zdárně konkurují turbodiesely 1.9 dTi. U těch se však častěji objevují poruchy turba či potíže s rozvody. 

Na silnici

Pochválit nemůžeme tvrdé plasty v interiéru, ani celkově podprůměrné dílenské zpracování. Všem nemusejí vyhovovat velmi měkká sedadla a někteří řidiči vozu vytýkají také neobvyklou polohu volantu. Potěšitelná je ale velmi dobrá nabídka místa pro posádku i zavazadla. Ani cestující vzadu si nebudou naříkat. Hatchback nabídne nákladový prostor o objemu 350 litrů, sedan přepraví 485 litrů. Hvězdou je ale kombi se zavazadelníkem o objemu 510 litrů v základním uspořádání. Vzhledem k pořizovací ceně a solidní bezpečnosti pak představuje velice zajímavou nabídku. Podvozek opravdu dobře tlumí nerovnosti. Jeho měkké nastavení ale samozřejmě znamená i větší náklony karoserie v zatáčkách. Přesto není držení stopy vyloženě zlé, do ideálu má ale také dost daleko. Celkově jsou jízdní vlastnosti lehce pod průměrem. Čím vůz pozitivně vyniká, jsou výborné brzdy. To je ale typická vlastnost všech renaultů posledních asi patnácti let. Pochválit naopak nelze velice nepřesné řazení a naprosto nekomunikativní řízení postrádající byť jen náznak zpětné vazby. 

Časté problémy

Automobil nezřídka trápí koroze a praskání výfukového systému. Časté jsou potíže s imobilizérem, mnohdy za nimi ale stojí jen vybitá baterka v klíčku. Známé je skřípání brzd a ani zvlněné brzdové kotouče nepředstavují žádnou výjimku.

Mnoho vozů se potýká s únikem motorového nebo převodového oleje, někdy se objevují i netěsnosti na vodním čerpadle. Nejeden automobil trápí netěsnosti výfukového potrubí. Pozor si dejte na opravená auta po bouračce. Nezřídka jde o neodborné opravy, někdy bez montáže nových airbagů a podobně. Taková auta se k nám dostávala hodně ze sousedního Německa. Při výběru ojetého Renault Mégane je tak potřeba udržet emoce na uzdě a řídit se radami, jak koupit ojetý automobil bez rizika.

 

LÍBILO

  • prostor pro posádku i zavazadla
  • komfortní odpružení
  • velmi slušná bezpečnost
  • často dobrá výbava
  • vynikající brzdy
  • množství karosářských variant
  • příznivé ceny ojetin

 

NELÍBILO

  • zastaralé a poruchové diesely 1.9 D a 1.9 TD
  • neobvyklá poloha volantu
  • spíše podprůměrné jízdní vlastnosti

OJETÝ RENAULT MEGANE II – NEPŘEHLÉDNETE HO ANI PO LETECH

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.cryptonews.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.