Renault Laguna III do 100 000 Kč - v daném segmentu spolehlivější ojetinu nenajdete

Foto: Favcars

Kdo by to byl řekl, že Renault Laguna může být považován za spolehlivé auto. Ale v této ceně a v tomto segmentu najdete spolehlivějších aut opravdu naprosté minimum. Je ale potřeba vybrat tu správnou motorizaci


Třetí generace Renaultu Laguna rozhodně není tak špatné auto, jak se o ní říká. Modelu ale zkazil pověst extrémně nespolehlivý předchůdce, který se dnes neprodává ani za cenu šrotu. Renault si dal s nástupcem záležet, ale zákazníci už značce prostě nevěřili a Laguna III se stala obchodním propadákem. Je to škoda, protože s odstupem času se ukazuje, že je to ve své cenové kategorii jedno z nejspolehlivějších aut. 

Zajímavý je dvoulitr hlavně s automatem, ale smiřte se s tím, že dynamika trochu utrpí a auto bude brát osm litrů
David Žídek; TestyOjetin.cz

Pro zájemce o ojetinu z toho plynou samozřejmě jen výhody. Laguna se dá koupit velmi levně a je celkem jedno, kolik bude mít najeto. Vůz ve slušném stavu a se servisní historií bude fungovat ještě dlouho. Údržba není přehnaně drahá, auta skoro vůbec nereznou (pokud za sebou nemají špatně opravenou bouračku) a Laguně po letech také stále spolehlivě funguje důležitá elektronika. 

Největší zájem asi bude o praktičtější kombíky, zejména s dieselem. Překvapivě vám na tohle auto bude stačit i 100 000 Kč, za což koupíte celkem perspektivní kus s naftovým dvoulitrem a slušnou výbavou, klidně i mladší deseti let. Ceny ojetých Lagun opravdu spadly. 

Statistiky poruchovosti TÜV Report z letošního roku už Lagunu vyřadily, protože nemají dostatečný počet prověřených aut pro reprezentativní vzorek. V roce 2017 ale německé technické kontroly řadily Laguny mezi nejméně spolehlivá auta. Servisní zkušenosti z posledních let ale naznačují, že to zase tak špatné není. 

Renault opravdu na kvalitě třetí generace Laguny zapracoval, a když se vyhnete prvním dvěma ročníkům, a budete hledat Lagunu od roku 2009 dál (ideálně od roku 2010, ale záleží na vašem rozpočtu), koupíte už vychytané auto. Třeba startovací karty dálkového ovládání zde vůbec nezlobí, celkově je elektronika výrazně spolehlivější. A pokud jde o mechaniku, někteří výrobci by se mohli učit. Třeba podvozky na Lagunách III vydrží opravdu hodně, a to včetně jinak poměrně složitého systému natáčení zadních kol 4Control. Ten i u vozů bez pečlivě vedené servisní historie většinou stále dobře funguje. 

Naprostou jistotou je motor 2.0 dCi řady M9R, který se zbavil dřívějších dětských nemocí a majitelé ho obvykle udrželi v dobré kondici. Překvapivě zvládal i natažené servisní intervaly na 30 000 km, i když opatrnější uživatel jede pro nový olej raději už po 20 000 km. Servis se trochu prodraží, protože v motoru je skoro osm litrů oleje, ale to má zase výhodu v tom, že nezdegraduje tak rychle a lépe snáší vytěžování na dálnicích, kam se Laguna docela hodí. 

Verze motoru 2.0 dCi s kratší převodovkou mají docela vysokou spotřebu nafty (kvůli vyšším provozním otáčkám), ale verze Euro 5 má delší šestku, a už umí jezdit dálky za 6 až 7 litrů na 100 km i v dálničním tempu. Zajímavý je dvoulitr hlavně s automatem, ale smiřte se s tím, že dynamika trochu utrpí a auto bude brát osm litrů. Za to pohodlí to ale stojí. Dobrou zprávou je, že životnost originální spojky a dvouhmotového setrvačníku je velice dobrá, některá auta mají ještě po 250 000 km stále původní spojku. 

Jednotce 1.5 dCi bychom se vyhnuli. Na Lagunu dynamicky nestačí a služební řidiči ji často uhnali v dálničním režimu. Auto po soukromníkovi s malým nájezdem doporučit asi můžeme, ale servisně není malý diesel o nic levnější než dvoulitr, který má dynamicky navrch. Určitě bychom ale nechali ležet naftový šestiválec (nejčastěji dostupný v kupé, vzácně ho sežente i v kombi Grandtour), který je těžký, složitý a jen těžko lze odhadnout jeho potenciál do dalších let. Servisně to bude nesmírně náročný motor. Také velice namáhá převodovku. 

To samé platí pro benzinový šestiválec 3.5 V6, který známe třeba z Nissanů. Charakter má, ale také žízeň, běžně totiž jezdí za 11 až 13 litrů na 100 km dle stylu jízdy. Jestli chcete silný benzinový motor, berte dvoulitr s turbem, který je velmi spolehlivý, nekarbonuje a při troše snahy se s ním dá jezdit s manuálem za 9 litrů na 100 km. Trochu lenošivá verze s automatem si vezme deset, ale pro klidné řidiče s malým ročním nájezdem by to mohla být zajímavá, a hlavně cenově dostupná verze. Benzinová Laguna se dá koupit opravdu levně. Pozor jen na výměnu rozvodů, někteří bývalí majitelé ji odkládají a delegují až na dalšího kupce. 

Trápení by mohlo být s atmosférickými motory 1,6 a hlavně s dvoulitry, které postrádají potřebnou dynamiku, navíc dvoulitr často už bere olej. Kdo ale jezdí málo, může takové auto koupit třeba za 60 tisíc a občasné dolití oleje asi řešit nebude. Pokud ale chcete takové auto "jen dočasně na rok dva" a "až to zrezne, tak to hodím ze skály", tak to se načekáte, protože Laguny opravdu vůbec nereznou. Spodky aut s nájezdem přes 300 000 km vypadají, jako by za sebou měly sotva třetinu takového nájezdu. 

Vlastně jediné, co budete na ojeté Laguně III řešit, jsou výměny opotřebovaných spotřebních věcí, jako jsou brzdy, pneumatiky a sem tam nějaká ta žárovka. Pokud koupíte auto s kompletní historií (a auta českého původu ji zpravidla mívají pečlivě vedenou, ne jako všechny ty pochybné importy z Itálie či Španělska), krom běžné údržby a drobných oprav nebudete řešit prakticky nic. 

Pochybujeme, že v cenové relaci do 100 000 Kč lze vůbec sehnat spolehlivější auto segmentu D. Superb nebo Passat za sto tisíc totiž budou totálně utahané vozy vhodné leda tak na rozprodej náhradních dílů, Mondeo se za ty peníze už k takovému stavu bude také blížit. A jakákoli Honda nebo Mazda bude zrezlá.

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.