Už pár týdnů je na trhu nová generace modelu Kodiaq, to ale vůbec neznamená, že by ta odcházející měla patřit do starého železa. Naopak. Jde o velmi dobrou možnost, jak si pořídit zánovní SUV za dobrou cenu.
Model Kodiaq se veřejnosti představil na autosalonu v Paříži v roce 2016, přičemž k zákazníkům se začaly první exempláře dostávat od února 2017. Kodiaq byl po poměrně specifickém modelu Škoda Yeti druhým vozem kategorie SUV v portfoliu automobilky Škoda. O vůz byl velký zájem a na některé specifikace se čekalo až 6 měsíců. Tenkrát neuvěřitelně dlouhá doba, dnes se s tím vcelku běžně počítá. Důvodem zájmu o Kodiaq byla pravděpodobně i relativně nízká cena. Ta totiž začínala na částce 716.900,- Kč, což se nelíbilo především značce SEAT.
Oceňované SUV je stále žádané
Foto: Jan Smékal
Kodiaq získal v roce 2017 v České republice titul Auto roku. Stejně úspěšný byl i v Polsku a Bulharsku. Auto oceňovali i respektované automobilové magazíny, úspěch slavil Kodiaq i v Číně, kde získal titul SUV roku 2017. Je proto zřejmé, že i na sekundárním trhu si tohle auto vede nadmíru skvěle, a že ten největší zájem je aktuálně o zánovní ojetiny předposlední generace. My jsme otestovali verzi s motorem 1,5 TSI
Motor 1,5 TSI není vůbec špatná volba
Jestli myslíte, že auta podobného typu je potřeba silný naftový motor, bude možná překvapeni faktem, že benzínová jednotka 1,5 TSI je pro běžné použití auta naprosto dostačující. Motor 1,5 TSI sice není žádný trhač asfaltu, nicméně kvůli závodění si rodinné SUV kupuje málokdo. Pro běžné cestování dynamika tohoto motoru většině zákazníků postačí. Dálničních 130 km/dosáhnete naprosto bez problémů a ani na německé dálnici nebudete brzdou provozu. Tempo 160km/h drží Kodiaq s touto motorizací naprosto v klidu. Ano, motor je pak už potřeba trochu více točit, což má vliv na vyšší spotřebu. Jenže motor 1,5 TSI je vybaven systémem ACT, tedy vypínáním dvou válců. Spotřebu tak i při dynamické jízdě udržíte pod sedmi litry na 100 kilometrů. A ještě jedno velké překvapení – motor je po nastartování neskutečně tichý. Co tichý, on není v podstatě vůbec slyšet.
U Loudů mají Kodiaqy už od 550 tisíc korun
Foto: Jan Smékal
Robert Imling, ředitel prodeje zánovních vozů ve společnosti Louda Auto ke modelu Kodiaq říká: "Motory 1,5 TSI se vyznačují rozumnou spotřebou a dostatečným výkonem. Na pravidelné delší trasy by však mohl být výhodnější model s motorizací 2,0 TDI, u kterých jsou ale většinou vyšší ceny. Vždy se tedy vyplatí pečlivě počítat a zohlednit účel a způsob používání auta. Aktuálně máme v nabídce modely Kodiaq již od cca 550 tisíc korun, vybere si tedy určitě každý zájemce o toto prostorné rodinné SUV."
Nadčasový interiér
Foto: Jan Smékal
Na interiéru není vůbec znát, že se jedná o odcházející generaci. I dnes působí moderně, ergonomicky a relativně vzdušně. Je ale pravda, že se už moc těšíme na otočné ovladače Smart Dials a také na volič automatické převodovky pod volantem. Tím totiž nový Kodiaq získává více místa na středovém tunelu. Ten současný je v případě sklopené loketní opěrky totiž hůře přístupný. Uložit si do držáčků například kelímek s kávou a současně si opírat loket o opěrku, je totiž docela ekvilibristická záležitost.
Mezi zánovními ojetinami bude podle nás o model Kodiaq stále velký zájem. A to právě i o verzi s benzínovým motorem 1,5 TSI, která uspokojí především z řad soukromých uživatelů nebo menších firem s ročním nájezdem do 30 tisíc kilometrů.