S ojetým Passatem je nuda, ale chybu s ním určitě neuděláte


Je to taková autobazarová Svatá trojice. Škoda Octavia, Ford Mondeo a Volkswagen Passat. Passat si totiž oblíbili taxikáři, podnikatelé, policisté, manažeři firem a samozřejmě i početné české rodiny. Volkswagen Passat patří mezi nejprodávanější vozy ve své kategorii a to platí pro nové i ojeté vozy. Autobazary jsou proto plné ojetých Passatů, při výběru však dávejte velký pozor. Spousta vozů totiž neměla zrovna pečlivé majitele. Ve vašem hledáčku by tak měly zůstat pouze vozy s jasnou servisní historií a prověřeným stavem ujetých kilometrů


Nová generace Volkswagenu Passat vstoupila na trh v roce 1996. Sedan s interním označením 3B2 doplnilo o rok později kombi Variant pod označením 3B5. Od roku 1999 se vůz nabízel i s pohonem všech kol 4Motion. Rok 2000 přinesl facelift a nové značení 3B3 pro sedan a 3B5 pro kombík. Následující rok spatřila světlo světa nejsilnější verze W8 s osmiválcem o výkonu 202 kW. Důležitým letopočtem je ale 2002, kdy byla vylepšena choulostivá přední náprava. Problémy se ale zcela odstranit nepodařilo a výměna hliníkových ramen je stále velice nákladná. Nástupce dostal vůz v roce 2005.

Pohonné jednotky v praxi

Nejmenší motor Passatu má objem 1,6 litru a výkon 74 kW. Vyhledáván je pro úsporný provoz, na vůz těchto rozměrů je ale příliš slabý. Dalším agregátem v nabídce je atmosférická dvacetiventilová osmnáctistovka. Ano, ten motor, který třeba v Octavii tak zoufale nefunguje, je nepružný a žíznivý. V Passatu na tom tak zle rozhodně není, přesto bude lepší volbou přeplňovaná verze o výkonu 110 kW. Tato jednotka má sil už opravdu dost a spotřebou je prakticky srovnatelná s atmosférickou verzí. Hladovější bývá dvoulitr o výkonu 85 kW, který navíc často nadměrně spotřebovává olej. Extra úsporné nejsou ani silnější zážehové motory.


Vzácné BMW M5 Touring je na prodej. Vyrobeno bylo pouze 891 kusů
Ojetý Ford Focus III – rizikem jsou diesely 1,6 TDCi
Ojetá Škoda Octavia RS II - rizikem jsou turba
TEST – OJETÝ FORD MONDEO TŘETÍ GENERACE


Skutečný ideál představují turbodiesely 1.9 TDI, které platí za velmi úsporné. Nejslabší z nich o výkonu 66 kW ale z auta atleta neudělá, proto je lepší zvolit některý se silnějších. Nejlepší jsou motory o výkonu 81 a 96 kW. Všechny 1.9 TDI se častěji potýkají s vadnými vahami vzduchu, oprava ale už není tak drahá jako tomu bylo dříve. Objevují se také potíže s dvouhmotovým setrvačníkem, který trápí nejvíce agregát o výkonu 96 kW.

Tedy pokud nebude řeč o opravdu problematickém 2.0 TDI/103 kW. Tento motor nezlobí jen dvouhmotový setrvačník, ale i nadměrná spotřeba oleje nebo filtr pevných částic či čidlo výfukových plynů. Objevují se i závažné závady ložisek či praskání hlavy válců. Proto tento motor nelze doporučit.

Na silnici

Automobily vyrobené po modernizaci jsou dílensky znatelně lépe zpracovány, ke slovu se dostaly i lepší materiály. Přesto se i u nich setkáte s menší odolností manžety řazení či stíráním černé barvy z často používaných tlačítek a ovladačů. Kladně hodnotíme vnitřní prostornost i pohodlí, jež poskytují sedadla. Zavazadelník sedanu přepraví náklad o objemu 475 litrů, kombi zvládne odvézt 495 litrů v základním uspořádání. Měkčí naladění podvozku zajistí velice dobrý cestovní komfort i na méně kvalitních vozovkách. Celkem zdatně si auto vede i v zatáčkách. Zdařilé je řízení, řazení i brzdy. Celkově se tedy Passat příjemně ovládá.

Časté problémy

Nezřídka se objevují vůle na přední nápravě, což s sebou mnohdy nese značné náklady na jejich odstranění. Pokud uslyšíte vrzání od nápravy při otáčení kol na místě, jde o vadné uložení příčného stabilizátoru. Odstranění tohoto problému není drahé. Objevují se vozidla s vadnými zámky nebo nadměrně opotřebovanými ložisky kol. Zadní nápravu zase někdy trápí vadné uložení podélných ramen. Zlobit může také elektrická výbava, zejména ovládání oken, ale pozor si dejte i na funkčnost klimatizace.

Již zmiňované zámky jsou celkově velký problém Passatu. Neodolají totiž ani laickému útoku zloděje amatéra a tak jsou všechny věci v autě v neustálém ohrožení. Často se kradou originální audiosystémy nebo třeba airbagy. Ty se pak objevují na vrakovištích, kde se nabízejí za ceny od 2000 Kč.

Foto: Favcars.com

S ojetým Passatem je nuda, ale chybu s ním určitě neuděláte

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…


TestyOjetin.cz 

FOLTÝN PUBLIC RELATIONS
Rybná 24
110 00   Praha 1 
info@testyojetin.cz 

Ochrana osobních údajů

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.
K provozování webových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) využíváme takzvané „cookies“. Jde o malé soubory sloužící k přizpůsobení obsahu Webu, k měření jeho funkčnosti a k publikování a zobrazování takového obsahu, který koresponduje s Vašimi zájmy a preferencemi. Používáním tohoto Webu souhlasíte se způsobem, jakým s cookies nakládáme. V případě, že se sběrem a uchováváním cookies nesouhlasíte, změňte si, prosíme, požadované nastavení Vašeho prohlížeče. Více informací naleznete po stisknutí tlačítka „Cookies“.