Slevu nečekejte. Ojetý Volkswagen Tiguan není levný ani jako ojetina. Ale stojí to za to

Foto: Jiří Soukup

Volkswagen Tiguan je na trhu již od roku 2007. Jeho obliba neklesá a to se bohužel projevuje i na cenách ojetých kusů. Auto s jasnou servisní historií ale za vyšší cenu určitě stojí


První generace Volkswagenu Tiguan se začala prodávat už před nějakými patnácti lety lety. Německá automobilka tak přišla s tímhle menším SUV v pravý čas. V době, kdy vozy kategorie SUV začínaly dominovat prodejům nových vozů, byl takový krok logický. Tiguan nejen skvěle vypadá, on i skvěle jezdí. A to i jako ojetina. Tedy alespoň v tom případě, že si vyberete kus s jasnou servisní historií. V maximální výbavě má však tohle auto cenovku, na kterou se nekouká zrovna moc zálibně. Ano, i jako ojeté je tohle SUV s cenou poněkud výše, než by si většina zájemců přála, nicméně za hřích tohle auto určitě stojí.

Ceny modelu Tiguan první generace se pohybují od částek cca 150 tisíc korun. U takových aut vás ale nesmí překvapit nájezd i přes 300 tisíc kilometrů. Druhá generace s naftovým dvoulitrem a DSG se dá potom pořídit od nějakých 350 tisíc podle výbavy a počtu ujetých kilometrů. Ale jak ukázal náš velký test Vokswagen Tiguan z roku 2008, spokojeni budete i s jeho první generací. Volkswagen Tiguan je na trhu již od roku 2007. My jsme ale do ruky dostali tentokrát druhou generaci tohoto oblíbeného SUV. A ta se podle našeho názoru povedla na výbornou. Druhá generace Tiguanu přišla nejen s novým designem, ale také s většími rozměry, modernějším interiérem a komfortními prvky, které v předchozí generaci chyběly. K testu jsme měli motorizaci 2.0 TDI o výkonu 110 kW s pohonem všech čtyř kol a sedmistupňovou převodovkou DSG. Výbava Highline byla ještě doplněna o řadu příplatkových prvků, které z Tiguanu udělaly opravdu vysoce luxusní vozidlo.

I přes vysokou výbavu nás ale překvapilo pár detailů, které jsme v takto luxusně vybaveném voze nečekali. Co konkrétně? Tak především to bylo mechanické ovládání sedadel, kdy to spolujezdcovo se dokonce neovládalo otočnou růžicí, ale sklon opěradla bylo potřeba upravit vahou vlastního těla. To skutečně považujeme za „old school“ řešení, které v nejvyšší výbavě podle nás nemá co dělat. Jako zbytečný se nám zdál i head-up display, který je v Tiguanu řešen vysouvacím sklíčkem před řidičem. Vzhledem k vysoce sofistikované přístrojové desce, která postrádá klasické budíky a je celá vytvořena z tekutých krystalů, jde možná o zbytečně vynaloženou investici.

Trochu nás mrzelo, že mód digitální přístrojové desky nešel přepnout do kompletního zobrazení navigace, vždy byl v okrajích zobrazen rychloměr a otáčkoměr. Nebo byla tahle možnost někde hodně dobře ukryta. Skvěle je však u nového Tiguanu vyřešena konektivita jak s platformou iOS, tak i s elektronikou pracující na platformě Android. Všechna zařízení se připojila bez jakýchkoliv problémů a fungovala skvěle. Ačkoli by se mohlo zdát, že tohle už mají dnes všichni výrobci zmáknuté, ještě pořád narazíte na auta, která si s jednou nebo druhou platformou pořádně nerozumí. Parkovací kamera má výborné zobrazení, což ale bohužel nelze říci o zobrazení tzv. „Bird view“, kdy by měl být vůz vidět jakoby z ptačí perspektivy a pomoci tak v náročnějším terénu. Praxe ukázala, že smysluplné využití je pouze v režimu, kdy kamera sleduje pravé nebo levé přední kolo. Na druhou stranu, do nějakého off-road dobrodružství se s tímto autem pustí asi málokdo.

Když už jsme byli v terénu, vyzkoušeli jsme i systém „Down hill“, který by měl udržovat stálou rychlost při sjíždění prudkých svahů. Fungoval skvěle. Auto držel i na opravdu prudkém kopci a řidiči dodával pocit jistoty. Pohon 4x4, který je u Tiguanu řešen systémem Haldex s mezinápravovou spojkou, fungoval v terénu téměř neznatelně a skutečně bleskurychle. Výjezd prudkého svahu na mokré trávě byl pak opravdu hračkou. Jízdní režimy volí řidič sám otočným ovladačem vedle páky automatické převodovky. Tam se nachází také tlačítko pro aktivaci parkovacího systému, který auto nejen sám zaparkuje, ale dokonce i vyparkuje. Nejen pro ženy řidičky je tohle určitě skvělá „vychytávka“. 

Jak to vidí Eva (ředitelka cestovní kanceláře, 39 let): 

„Nádherná barva auta mě úplně dostala. Kola, střešní ližiny, doplňky pod nárazníkem… Estetická nirvána. No a uvnitř? Úplně jsem se zbláznila do té digitální přístrojovky. To bych vážně moc chtěla. Ale víte, co bylo nejlepší? Ten systém, co sám zaparkuje a pak také vyjede z řady aut ven. Za to bych položila život. No… tak si počkám, jestli VW Tiguan trochu nezlevní.“ 

Jak to vidí Martin (student, 21 let): 

„Auto je na mě moc velké, přesto bych ho okamžitě bral. Ta digitální přístrojovka je vážně povedená. Ještě by se tam mohl zobrazovat internet, facebook a messenger a bylo by to vlastně dokonalé a cool. Ale to by vlastně možná mělo jít přes systém Mirror link, který jsem bohužel nestihl nevyzkoušet. Neměl jsem s sebou totiž kabel.“

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.cryptonews.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.