Ojetý Volkswagen Golf 5. generace je automobilová ikona

Foto: Martin Filipi

Jaké auto si nejčastěji přejí mladí řidiči mezi 18 a 25 lety? Podle autobazarů to je BMW řady 3 a také Volkswagen Golf. Golf je prostě automobilová ikona, vždyť se ho prodalo v různých variantách a modifikacích již více než 27 milionu kusů.


První vozy páté řady, představené v roce 2003, byly konstruovány jako tří a pětidveřové hatchbacky. O rok později uvedl výrobce na trh Volkswagen Golf Plus, jež má vyšší stavbu karoserie, a který se svou konstrukcí hlásí k vozům třídy MPV. Objevil se také sportovně laděný model GTI s přeplňovaným motorem 2.0 TSI/147 kW (pohon předních kol). Prakticky smýšlející řidiče ale spíše zaujalo provedení s pohonem všech kol pod tradičním označením 4Motion. Zájemce o sedan pak potěšil odvozený typ Volkswagen Jetta. V roce 2005 se na trh dostala sportovněji střižená varianta GT s přeplňovaným motorem 1.4 TSI o výkonu 125 kW. Zájemce o skutečně ostré provedení pak Volkswagen potěšil uvedením nejsilnějšího sériově vyráběného modelu R32 se šestiválcem 3.2 V6/184 kW.

Volkswagen Golf GTI Edition 30

Rok 2007 přinesl výroční verzi modelu GTI v provedení Edition 30. Jak již z názvu plyne, jde o variantu k třicátým narozeninám modelu GTI, která se od běžného provedení „gé-té-íčka“ liší nejen vzhledově, ale i výkonem zvýšeným stylově o 30 koní na 169 kW (230 koní). V témže roce na trh dorazil také Volkswagen Cross Golf se zvýšenou světlou výškou karoserie a vzhledem připomínajícím stále oblíbenější vozy kategorie SUV. Dočkali se také zájemci o kombi. Doposud se prodával kombík postavený na základě předchozí generace, teď konečně dorazil pod názvem Variant na platformě Golfu V. 

Volkswagen Golf - motory

Nejslabší agregát 1.4 16V/55 kW platí za zdařilý, někdy se ale potýká s vadným zapalováním. Později se objevila nová čtrnáctistovka o výkonu 59 kW. Větší motor s přímým vstřikem benzinu 1.6 FSI/85 kW byl sice propagován jako úsporná a výkonná pohonná jednotka nové generace, avšak v reálu představuje pravý opak. To už je lepší nevýrazná osmiventilová šestnáctistovka o výkonu 75 kW nabízená od roku 2004. Současně s ní byl uveden také přímovstřikový motor 1.4 FSI/66 kW. Od počátku výroby bylo možné zvolit také agregát 2.0 FSI/110 kW. Zde ale už musíte počítat s vyšší spotřebou paliva. Příznivci naftových jednotek měli hned od začátku výroby na výběr tři varianty: atmosférický 2.0 SDI/55 kW jež sice neoslňuje přebytkem výkonu, ale spolehlivostí tento handicap dohání, a dva turbodiesely. První z nich představuje bezproblémový 1.9 TDI/77 kW, který lze jen doporučit. Druhým je 2.0 TDI/103 kW vyhlášený naopak četným výskytem vážných poruch. Proto před ním nelze jinak než varovat!

Špatnou volbou však není ani turbodiesel 1.9 TDI/66 kW. Sedne ale spíše klidnějším řidičům a někdy jej může potrápit vadná váha vzduchu. Od roku 2006 se nabízel i 2.0 TDI/125 kW. Kromě vznětového motoru obohatil nabídku také přeplňovaný zážehový agregát 1.4 TSI ve výkonových verzích 103 a 125 kW. 

Jízdní vlastnosti Volkswagen Golf

Po stránce jízdních vlastností má Golf V v rámci své třídy jediného přemožitele a to Ford Focus. Držení stopy v zatáčkách je vynikající a také tlumení nerovností jde německému automobilu velice dobře.Výhodou je příkladné dílenské zpracování a citlivý výběr kvalitních materiálů použitých v interiéru. Sedadla jsou dobře tvarovaná a poskytují solidní boční vedení. Dostatek prostoru najdou nejen cestující vpředu, ale i vzadu. Zavazadelník hatchbacku má objem 350 litrů, u provedení 4Motion je mírně menší, když nabídne 275 litrů (to je dáno prostorově náročnou zástavbou pohonu všech kol – pod zavazadelníkem zabírá místo zadní diferenciál). Kombi Variant přepraví v základním uspořádání 505 litrů. Pro úplnost uveďme, že Golf Plus má objem zavazadelníku 395 l a sedan Jetta 525 l. 

Časté problémy

Pátou generaci Volkswagenu Golf nezřídka trápí praskání žárovek ve světlometech, nebo průnik vody do svítilen. Známé jsou také potíže s filtry pevných částic u verzí, které je mají ve výbavě. Objevují se také vůle na táhlech předního příčného stabilizátoru. Vozidla s vyšším počtem ujetých kilometrů mají mnohdy setřenou černou barvu z nejčastěji používaných ovladačů (například ze spouštěče světel). Občas se vyskytne porucha elektrického ovládání oken, centrálního zamykání či další elektrické výbavy. Celkově se ale jedná o nadprůměrně spolehlivý automobil, který lze jen doporučit.

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.