Zapomeňte na ojetý Superb. Tahle šelma nabídne luxus a kapacitu stěhováku za skvělé peníze

Foto: Jan Smékal

Ojetý Jaguar XF Sportbrake 2,2 D AWD nabízí za cenu kolem 700 tisíc korun styl, výkon i praktičnost, kterou běžná kombi nenabídnou. Je to prémiová a originální alternativa k Superbu, s vysokou výbavou a prostorem, kde se dá klidně i přespat.


Jaguar XF je důležitým modelem britské značky. Debutoval už v roce 2008 jako sedan střední až vyšší střední třídy. V roce 2015 přišla druhá generace XF, která přinesla výrazné snížení hmotnosti, modernější konstrukci a použití lehkých materiálů (např. hliník). Karoserie XF byla nabízena jako čtyřdveřový sedan i jako pětidveřové kombi (Sportbrake).

Foto: Jan Smékal

Motorizace u modelu je poměrně široká. V nabídce byly benzínové i naftové motory. Například benzinové šestiválce (přeplňované kompresorem) s výkonem až kolem 280 kW (380 koní) jsou kombinovány i s pohonem všech kol. Na druhé straně dieselové verze sahají od čtyřválců (např. 2,0 l) až po výkonné třílitrové šestiválce. My měli k testu naftové kombi 2,2 s výkonem 147 kW, pohonem 4x4 a automatickou převodovkou. Auto jsme si půjčili v AAA Auto, kde za tenhle kousek z roku 2021 a nájezdem 64 tisíc kilometrů chtěli 700 tisíc korun včetně DPH.

Foto: Jan Smékal

V typické české rodině, kde se občas řeší kompromis mezi praktičností a stylem, by mnoho řidičů sáhlo určitě po unifikovaném kombíku jako je Škoda Superb Combi. Je prostorná, spolehlivá a všem dobře známá. Ale co když chcete něco víc než jen praktičnost? Něco, co se mezi řadou mainstreamových kombi vymyká a nechcete přitom zaplatit majlant? Přesně sem vstupuje Jaguar XF Sportbrake.

Foto: Jan Smékal

Model XF od Jaguáru – a zvláště verze Sportbrake (tedy kombi) – představuje elegantní a sebevědomou alternativu ke klasickým rodinným vozům. Zatímco mnoho lidí zůstane u běžných značek, Jaguar XF kombinuje britskou noblesu, luxus a vkus s překvapivou praktičností. A pokud padne řeč na ojetinu, konkrétní Jaguar XF 2,2 D AWD z roku 2021 s nájezdem kolem 64 000 km a cenou 700 000 Kč může být pro mnohé mimořádně atraktivní volbou. A možná i levnější než podobně vybavený Superb.

Foto: Jan Smékal

Tento konkrétní Jaguar nabízí v sobě luxus, výkon i praktičnost. Pod kapotou je 2,2litrový diesel o výkonu 147 kW, který je spojen s automatickou osmistupňovou převodovkou a pohonem všech kol. Tedy kombinace, jež dává vozu smysl, pokud hledáte stabilitu, výkon, bezpečnost i komfort při dynamické jízdě. Spotřeba 6,2 l/100 km je na takové parametry velice rozumná.

Interiér

Foto: Jan Smékal

Interiér vozu je vyveden v kůži, nechybí parkovací kamera, LED světla ani vyhřívaný volant – výbava, která patří spíše do vyšší třídy, než byste čekali u ojetiny. Pocit, že máte něco výjimečného, se umocňuje tím, že Jaguar prostě není mezi běžnými kombi tak častý. Na silnici nebudete „dalším Superbem“, ale elegantním, prémiovějším vozem, který zaujme.

Velikost a prostor: místo na rodinu i noc pod hvězdami

Foto: Jan Smékal

Na papíře není Jaguar XF Sportbrake žádný obr. Podle výrobce má délku 4 964 mm a výšku 1 494 mm. Nicméně jeho zavazadlový prostor je překvapivě štědrý: oficiálně je objem kufru za druhou řadou sedadel stanoven na 565 litrů. A co je ještě důležitější pro rodinné nebo cestovatelské využití: po sklopení zadních sedadel vznikne krásně rovná ložná plocha.

V tomto aspektu pak Jaguar konkuruje Superbu Combi. Superb třetí generace nabízí podle oficiálních údajů zavazadlový prostor 660 l v základním stavu a po sklopení zadních opěradel až 1 950 litrů. I když Superb má v objemu papírově navrch, Jaguar se mi zdál subjektivně větší. Navíc vás může potěšit tím, že plocha za sklopenými sedadly je perfektně rovná. Dá se tam klidně lehnout, rozbalit karimatku, hodit přes sebe spacák a sledovat třeba Netflix na tabletu. Pro někoho, kdo nechce jen vozit nákupy, ale občas i popojíždět s dětmi nebo přespávat na výletech, je to velmi silný argument.

Porovnání se Superbem – a proč Jaguar může vyhrát

Co dělá Jaguar zajímavou alternativou ke Superbu 2.0 TDI Combi? Především:

  1. Exkluzivita versus běžnost. Superb Combi je v Česku vozem, se kterým jezdí mnoho rodin. Je praktický, spolehlivý a efektivní, ale pro někoho je prostě „pouze“ praktický. Jaguar XF kombinuje praktičnost s prestiží – a přitom cenou ojetiny (700 000 Kč) může sedět přesně tam, kde garáž nevyžaduje sportovní sedan nebo SUV.
  2. Vyšší výbava. Testovaný Jaguar má kožený interiér, kamery, LED, pohon 4×4, automat – to vše dává pocit prémiového komfortu, který u běžného Superbu nemusí být samozřejmý (nebo by mohl být jen v dražších verzích).
  3. Praktičnost. Zavazadlový prostor Jaguaru je více než dostatečný pro rodinné použití, navíc nabízí plochou ložnou plochu, kterou lze využít i alternativně k přespání. To je argument, který Superb nemůže tolik využít – například pro ty, kdo občas vyrazí na výlety mimo civilizaci a ocení kombinaci kombíku a „postele“.
  4. Jaguar XF není volbou pro ty, kdo se spokojí se „šedým průměrem“. Tohle auto má duši, styl a osobitost. Když zaparkujete vedle Superbu, Passatu či jiného kombíku, bude to prostě o něčem jiném.

Pro koho je ojetý Jaguar XF ideální?

Tento konkrétní Jaguar XF 2,2 D AWD z roku 2021 s nájezdem 64 000 km a cenou 700 000 Kč je výbornou volbou pro ty, kdo:

  • hledají praktičnost kombi, ale nechtějí mít Superb
  • ocení vyšší výbavu a komfort
  • nepotřebují jen rodinný přepravník, ale i auto, které může nabídnout zážitek a eleganci
  • rádi cestují a zadní prostor chtějí občas využít i pro přespání
  • hledají diesel s rozumnou spotřebou a pohonem všech kol

Je to prostě auto, které spojuje praktičnost a prémiový charakter, a přitom nemusí být o mnoho dražší než mainstreamová konkurence. Pro ty, kdo nechtějí splynout s davem, ale zároveň nechtějí obětovat prostor a užitnou hodnotu, může být tento Jaguar přesně tím autem, na které čekali.

Zapomeňte na ojetý Superb. Tahle šelma nabídne luxus a kapacitu stěhováku za skvělé peníze

Jan Smékal

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

 

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.