Testy ojetých aut, recenze nových aut

Odstranění námrazy z čelního skla zvládnete i bez škrabky za pouhých 30 sekund

15.11.2020 Jiří Soukup Zdroj: Jiří Soukup
Foto: Jiří Soukup

Začínají ranní mrazíky a to jsou ty chvíle, kdy většina řidičů hledá po ránu nějaké škrábátko a snaží se dostat námrazu z čelního skla. Přitom stačí dědův recept a je po starostech.


Tuhle situaci zná asi každý, kdo nemá novou škodovku se simply clever umístěnou škrabkou na led ve víčku palivové nádrže. Není čím oškrábat led z čelního skla a tak se hledají různá škrabátka, ke slovu často přicházejí i platební nebo plastové klubové kartičky, někdo se dokonce uchyluje k polévání skla teplou vodou a riskuje tak jeho poškození. Můj děda ale už asi čtyřicet let používá trik, kterým vyčistí sklo za necelou minutu. Stačí mu k tomu plastová lahvička s rozprašovačem, voda, sůl a ocet.

Do plastové lahvičky o objemu 750 ml naleje půl litru vody, 200 ml obyčejného octa a asi dvě lžíce obyčejné kuchyňské soli. Pořádně to protřepe a zázračný roztok je hotový. Ale roztok je pouze polovina úspěchu. Většina lidí totiž podobné babské rady zná, ale tvrdí, že nefungují. Částečně mají pravdu. Důvodem je ale fakt, že roztok nepoužívají správně. Je totiž důležité postříkat roztokem sklo ještě večer, dokud je čisté a žádný led na něm není. Směs sice po skle steče, ale přesto na něm zanechá film, který druhý den ráno výrazně pomůže s odstraněním případné ledové krusty. Ráno proto stačí zamrzlé okno postříkat další várkou roztoku, počkat půl minuty a sklo setřít. Při slabší námraze to bez problémů zvládnou i stěrače, které díky večerní aplikaci roztoku nepřimrzly ke sklu. Je-li vrstva ledu silnější, stačí použít košťátko nebo škrabku, kterou ale nebude potřeba škrábat. Jen s ní setřete narušenou ledovou krustu.

Triků, jak rychle odstranit námrazu z čelního skla automobilu je jistě celá řada a určitě některé z nich stojí za vyzkoušení. Každý si jistě najde ten svůj. Jen se rozhodně vyhněte radě, kterou jsme na internetu také bohužel našli jako stoprocentně fungující – tedy polévání skla teplou vodou. Autor sice upozorňuje na to, že voda nesmí být vařící, ale v případě, že je venku teplota hluboko pod nulou a auto stálo delší dobu bez pohybu, může i vlažná voda sklo poškodit. Důležitý je rozdíl teplot. Jestliže je venku minus dvacet a sklo polejete vodou o teplotě čtyřicet stupňů, je teplotní rozdíl celých šedesát stupňů a v takovém případě riziko poškození skla skutečně hrozí. Takže s experimenty opravdu raději opatrně

Další články




K provozování webových stránek www.testyojetin.cz využíváme takzvané „cookies“. Jde o soubory sloužící k přizpůsobení obsahu webu, k měření jeho funkčnosti a k publikování a zobrazování takového obsahu, který koresponduje s Vašimi zájmy a preferencemi. Používáním tohoto webu souhlasíte se způsobem, jakým s cookies nakládáme. V případě, že se sběrem a uchováním cookies nesouhlasíte, opusťte, prosíme, tyto webové stránky.