Měřil jenom 330 centimetrů, tedy méně než Škoda Citigo. Prodalo se ho ale téměř 1,7 miliónu kusů

Foto: FavCars; Peugeot

„Celý Peugeot v 358 centimetrech!“ Tehdejší reklamní slogan byl jednoduchý a výstižný. Malý čtyřdveřový sedan poprvé nabídl komfort, prostornost, bezpečnost a výkon hodný vyšší kategorie. Peugeot ale nabízel i kratší třídveřovou verzi


Už v roce 1972 uvedla značka Peugeot na trh svůj první moderní městský vůz s označením Peugeot 104. Od té doby se objevilo 10 generací a 25 milionů vozů kategorie „mini“. Městský vůz není určen jen pro městský provoz. Je to také typ vozu, který pro mnohé představuje první automobil. Často otvírá možnosti mobility a určité svobody. Díky 25 milionům městských vozů vyrobených za poslední půlstoletí umožnil Peugeot několika generacím motoristů poprvé usednout za volant. S vozem Peugeot e-208 zpřístupnil také elektromobilitu. 

Od modelu Peugeot 104 z roku 1972 až po dnešní Peugeot 208 se v nabídce značky Peugeot vystřídalo 10 generací městských vozů. Cíle byly vždy stejné: nabízet vozy, které umožní co největšímu počtu lidí přístup k pohodlné, bezpečné, praktické a moderní mobilitě, která je dnes tišší a čistší než kdykoli předtím. Základ této řadě položil všestranný, ale kompaktní Peugeot 104. Aby Peugeot co nejpřesněji vyhověl potřebám svých zákazníků, měl ve své nabídce vždy dva typy malých vozů: čistě městské vozy a víceúčelové městské vozy… 

MĚSTSKÉ VOZY DVOJKOVÉ ŘADY 

Peugeot 205 (1983–1998): přezdívaný „Sacré numéro“

S modelem Peugeot 205 vstoupila značka Peugeot do moderní éry. Svým designem, výkonem a rozmanitostí verzí (benzín, nafta, 3 nebo 5 dveří, kabriolet, užitková verze) si získal všeobecné uznání. Dlouhou dobu určoval velikost vozů v tomto segmentu: 370 cm. V polovině 80. let zachránil jeho obchodní úspěch značku Peugeot před důsledky kritické finanční situace a zajistil oživení značky. Jeho verze GTI (105, 115 a 130 k) si získaly respekt příznivců výkonných vozů. Jeho úspěchy v běžných i dálkových rallye se zapsaly do historie automobilového sportu. 

  • Délka: 371 cm (3 a 5 dveří)
  • Výkon: 45–200 k
  • 5 278 050 vyrobených kusů 

Peugeot 206 (1998–2012): nejprodávanější francouzský vůz všech dob

S více než 8 miliony prodanými kusy je Peugeot 206 nejprodávanějším francouzským vozem v historii automobilismu. Jeho odvážný design a dynamické jízdní vlastnosti znamenaly opravdový průlom v segmentu malých vozů. Peugeot se zařazením dvou inovativních modelů do nabídky - kombi SW a kupé-kabriolet - trefil do černého a lámal prodejní rekordy. Jestliže Peugeot 205 zazářil v mistrovství světa v rallye (2 tituly v letech 1985 a 1986), Peugeot 206 svého předchůdce ještě předčil a v letech 2000 až 2003 získal tři tituly v řadě. O Peugeotu 206 vznikla také legendární televizní reklama o indickém sochaři, který si postavil vlastní 206. 

  • Délka: 383 cm (3 a 5 dveří) až 403 cm (SW)
  • Výkon: 60–177 k
  • 8 332 416 prodaných kusů 

Peugeot 207 (2006–2014): malý vůz vyrostl

Uvedení vozu Peugeot 207 na trh bylo začátkem vzestupu značky Peugeot v segmentu městských vozů. S délkou 403 cm, tj. o 20 cm více než měl Peugeot 206, nabízel více prostoru v kabině. V nabídce, která byla mimořádně bohatá na motory a karosářské verze (kombi a kupé-kabriolet zůstaly zachovány), se navíc zlepšila praktičnost a komfort. 

  • Délka: 403 cm (3 a 5 dveří) nebo 416 cm (SW)
  • Výkon: 70–175 k
  • 2 573 523 prodaných kusů 

Peugeot 208 I. (2012–2020): první i-Cockpit

První generace Peugeotu 208 se vyznačuje návratem ke kompaktnějším rozměrům. Na palubě je však více místa než u Peugeotu 207. Oproti modelům 206 a 207 se další člen dvojkové rodiny odlišuje zcela novou architekturu. Tento posun je obzvláště výrazný uvnitř, ve voze Peugeot 208 se poprvé představuje nový koncept i-Cockpit, jehož cílem je potěšení z jízdy. A k radosti milovníků sportovní jízdy je Peugeot 208 GTI prvním velkosériově vyráběným městským vozem značky Peugeot, jehož výkon přesahuje 200 k! 

  • Délka: 397 cm (3 a 5 dveří)
  • Výkon: 68–208 k
  • 2 158 177 prodaných kusů 

Peugeot 208 II (2019–…): odvážný a elektrický

S touto druhou generací vozu Peugeot 208 vstoupila značka Peugeot rázně do 20. let nového tisíciletí. Nový model 208 navazuje na odvážný design modelů 508 a 3008 s několika náznaky Peugeotu 205 (označení verzí na zadních sloupcích, design oken). Peugeot 208 především znamená vstup městských vozů do éry elektromobility, která je dostupná všem. Od uvedení na trh bylo 16 % vozů vyrobeno ve verzi Peugeot e-208. Tato nová generace, která je k dispozici také v benzinové a dieselové verzi, nabízí také pokročilou multimediální konektivitu. Skvělý počin byl oceněn prestižním titulem Auto roku 2020. 

  • Délka: 405 cm (5 dveří)
  • Výkon: 75–136 k
  • 777 410 dosud prodaných kusů 

MĚSTSKÉ VOZY JEDNIČKOVÉ ŘADY 

Peugeot 104 (1972–1988): velký Peugeot v mini formátu

„Celý Peugeot v 358 centimetrech!“ Tehdejší reklamní slogan byl jednoduchý a výstižný. Malý čtyřdveřový sedan poprvé nabídl komfort, prostornost, bezpečnost a výkon hodný vyšší kategorie. Peugeot nabízel i kratší třídveřovou verzi. Více než městské auto, prostě Peugeot! 

  • Délka: 330 cm (3 dveře) nebo 358 cm (4 dveře)
  • Výkon: 46–93 k
  • 1 624 992 prodaných kusů 

Peugeot 106 (1991-2003): městský... a již elektrický

Díky svému modernímu designu a velkorysému vnitřnímu prostoru v kombinaci s délkou výrazně kratší než Peugeot 205, s nímž se několik let vyráběl souběžně, měl Peugeot 106 velký úspěch u městské populace. Vedle široké nabídky benzinových a naftových motorů se v roce 1995 experimentovalo i s elektrickou verzí vybavenou nikl-kadmiovou baterií s dojezdem 90 km. Šlo o skvělý výkon vzhledem k tehdejším technologiím, čtvrt století před Peugeotem e-208! 

  • Délka: 358 cm (3 dveře) nebo 368 cm (5 dveří)
  • Výkon: 45–120 k
  • 2 798 246 prodaných kusů 

Peugeot 1007 (2004–2009): příliš inovativní?

Peugeot 1007 byl plný inovací. Zaprvé měl dvoje elektricky posuvné boční dveře, což byl světový unikát. Zadruhé, díky své architektuře mini MPV nabízel výjimečný vnitřní prostor při malých vnějších rozměrech. A konečně v jeho nabídce byla široká škála možností přizpůsobení interiéru, a to mnohem dříve, než se to stalo módou. Předbíhat svou dobu však neznamená vždy správné řešení: Peugeot 1007 se nesetkal s očekávaným úspěchem. 

  • Délka: 373 cm (3 dveře)
  • Výkon: 70–110 k
  • 124 200 prodaných kusů 

Peugeot 107 (2005–2014): „small is beautiful“

Peugeot 107 byl především designově zdařilý vůz s velkými světlomety, díky nimž vypadala přední část vozu sympaticky, a s originální výklopnou zádí tvořenou jednoduchým kouřovým oknem dodávajícím zadní části eleganci. Peugeot 107 by také nejmenším vozem značky, který nabízel 5 dveří a 4 místa k sezení. Zkrátka měl všechny ingredience, které z něj dělaly úspěšný městský vůz. 

  • Délka: 343 cm (3 a 5 dveří)
  • Výkon: 54 nebo 68 k
  • 819 062 prodaných kusů 

Peugeot 108 (2014–…): věk dospělosti

Peugeot 108 je trochu jako Peugeot 107, který dospěl. Je pravda, že rozměrově se takřka nezměnil a stále je ideálně přizpůsobený pro jízdu ve městě. Vůz se však posunul na vyšší úroveň a získal propracovanější design, elegantnější interiér, a dokonce i verzi se stahovací plátěnou střechou. Peugeot 108 opouští dieselový pohon, což je znamením dnešní doby. 

  • Délka: 346 cm (3 a 5 dveří)
  • Výkon: 69–82 k
  • 427 968 dosud prodaných kusů

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

 

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.