Vyráběla se u nás nádherná auta. Škoda 440 Spartak byla dokonce vyvážena i do USA a Kanady

Foto: ŠKODA Auto

Takřka 70 vozů z období let 1938-1999 se poslední dubnový den vydalo na trasu rallye 7 Castles Trial 2022. Podívejte se na krásné automobily, které na trati Českém středohoří reprezentovaly domácí značku.


Tým ŠKODA Classic na 238 kilometrů dlouhé trati s devíti testy přesnosti a několika tajnými kontrolami představil průřez produkcí automobilky z let 1940 až 1988 — od aerodynamicky zaobleného vozu Škoda Rapid OHV po kupé Škoda Rapid 135. Barvy slavné historie značky ŠKODA tak letos vedle aut soukromých majitelů hájilo také těchto devět modelů: 

Škoda Rapid 1500 OHV „Dálnicový“ (1940)

Foto: ŠKODA AutoRapid znamená rychlý, což u verze z roku 1940 znamená tempo přes 110 km/h. K jeho dosažení napomohl aerodynamický „proudnicový“ tvar karoserie, odtud přezdívka „dálnicový“ Rapid. Debutoval v říjnu 1938. Posádku ŠKODA Muzea tvořila Andrea Frydlová a Michal Velebný. 

Škoda 1101 „Tudor“ Roadster (1948)

Foto: ŠKODA AutoNejatraktivnější z řady Š 1101/1102 „Tudor“ byly dvoumístné roadstery. Do léta 1948 vznikaly jejich karoserie v Mladé Boleslavi, poté v přidruženém závodě Kvasiny. Vůz zkompletovaný 2. října 1948 nejprve sloužil úřadu předsednictva československé vlády, ŠKODA Muzeum jej získalo v roce 1969, již od soukromého majitele. 

Škoda 1101 „Tudor“ Polokabriolet (1948)

Foto: ŠKODA AutoPrvní poválečný model značky ŠKODA, navazující na úspěšnou vývojovou řadu Popular, je podle nejrozšířenější dvoudveřové (two-door) karoserie znám jako „Tudor“. V soutěži startující polokabriolet, vyrobený 5. dubna 1948, původně používal atašé švýcarské ambasády v Praze. 

Škoda 440 „Spartak“ (1957)

Foto: ŠKODA AutoAutomobil Škoda 440 „Spartak“ (1955-1959), předchůdce legendy Octavia, vynikal prostornou, přitom kompaktní tříprostorovou karoserií nadčasově elegantních tvarů. Byl úspěšně vyvážen do řady zemí, včetně USA a Kanady. Čtyřválec 1 089 cm3/40 k (29,4 kW) vykazoval tehdy příznivou spotřebu 7,7 l na 100 km. 

Škoda Felicia (1961)

Otevřená klasika Felicia (1959-1964) je nástupcem vozu Škoda 450. K nejmarkantnějším znakům faceliftu pro rok 1961 patří kapkovité zadní svítilny. Čtyřválec má 1 089 cm3/50 k (36,8 kW), 130 km/h. Za volant nadčasového „toplessu“ klasické koncepce na rallye 7 Castles Trial 2022 usedl Martin Jahn, člen představenstva ŠKODA AUTO za oblast Prodeje a marketingu. 

Škoda 1100 MBX De Luxe (1969)

Ikona 60. let. Ze vzdušného interiéru je po stažení bočních oken nerušený výhled do krajiny díky absenci horní části B-sloupků karoserie. Verze Škoda 1100 MBX de Luxe je poháněna čtyřválcem 1 107 cm3/51 k (38,2 kW). Na 7 Castles Trial vůz vedl Dr. Michael Oeljeklaus, člen představenstva ŠKODA Auto za oblast Výroby a logistiky. 

Škoda 110 R (1971)

K ikonickým a sběrateli i veřejností nejobdivovanějším vozům historie značky ŠKODA rozhodně patří „Erko“, elegantní kupé Š 110 R (1970-1980). S jedenáctistovkou o výkonu 52 k (38,3 kW) dosahovalo tempa 145 km/h, interiér vynikal díky anatomickým sedadlům, sportovnímu volantu a přístrojové desce s kulatými přístroji.  

Škoda 120 GLS (1978)

Škoda 120 GLS (Grand de Luxe Super) bylo nejluxusnější provedení řady Š 105/120. Zaujalo čtyřmi světlomety v kovové masce, bohatší výbavou interiéru a výkonnějším motorem 1174 cm3/58 k (42,7 kW). V rally startovalo starší provedení se čtyřstupňovou převodovkou. 

Škoda Rapid 135 (1988)

Kupé Rapid 135/136 vzniklo v letech 1987 až 1989 celkem 2 903 kusů. Nejen pamětníci mohli na trati obdivovat vůz vyrobený v lednu 1988, který byl v dubnu 2001 zakoupen do sbírek ŠKODA Muzea od prvního majitele ze Semil.

Vyráběla se u nás nádherná auta. Škoda 440 Spartak byla dokonce vyvážena i do USA a Kanady

ŠKODA Auto

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.cryptonews.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.