Rok 2025 se zapíše do historie značky Audi jako zlomový. Nejde jen o technologii, nové modely nebo přechod k elektromobilitě. Zásadní proměna přichází z oblasti, která formuje vnímání značky nejrychleji: design.
Pod vedením nového šéfa designu, Massima Frascelly, připravuje Audi svůj první „koncept nové generace“. A podle slov generálního ředitele Gernota Döllnera to nebude jen stylová fantazie – ale základní kámen budoucích modelů značky. V rozhovoru pro britský Autocar Döllner potvrdil, že nová vize je mnohem víc než facelift. Je to nová DNA značky Audi.
Design, který už se neohlíží zpět
„Když něco ukážeme, bude to mít smysl. Žádné samoúčelné studie,“ říká nekompromisně Döllner. Podle něj se Audi chce zbavit nostalgického přístupu, který často kopíruje staré úspěchy, a místo toho chce budovat vizuální jazyk od nuly – s důrazem na jasnost, důvěru a budoucnost.
Massimo Frascella – italský designér, který se do historie už zapsal u Land Roveru díky modernímu Defenderu – je tím, kdo má značku přenést do nové kapitoly. A podle Döllnera mezi nimi panuje „naprostá designová shoda“. Výsledkem bude Audi, jaké jsme dosud neviděli.
Starý Singleframe už nestačí
Jedním z nejsilnějších designových symbolů posledních dvou dekád byl bezpochyby mřížka chladiče Singleframe. Podobně jako světelná lišta přes celou šířku zadní části nebo dělené světlomety u SUV. Jenže právě tyto prvky dnes najdeme i u levnějších značek. Audi, kdysi průkopník, se tak vizuálně rozpouští v davu.
Nové modely jako Q3 2026 nebo faceliftovaná A6 sice přinesly drobné úpravy, ale stále se drží ve stínu staršího e-tronu GT. To vše je důvod, proč teď Audi sahá po něčem radikálnějším – a chce se opět odlišit.
Bude to SUV? Téměř jistě
Döllner zatím neprozradil, jaký typ vozu nový designový koncept představí. Ale vzhledem k tomu, že SUV dominuje trhu, je téměř jisté, že půjde právě o ně. Frascella má zkušenosti s kombinací užitku a emocí – a právě to se Audi bude hodit při tvorbě nové identity.
Zatím není jasné, zda nový styl poprvé uvidíme na elektromobilu, ale vzhledem k posunu značky směrem k elektromobilitě a platformě PPE (Premium Platform Electric), která je základem pro budoucí modely, by to dávalo smysl. Očekává se, že nové prvky designu se postupně rozšíří napříč celým portfoliem – od malých městských vozů po luxusní limuzíny.
Frascella přináší přirozenou evoluci
Na rozdíl od některých konkurenčních značek, které přecházejí k extravagantním řešením a příliš futuristickým konceptům, se Audi drží filozofie „méně je více“. Frascella má přirozený smysl pro rovnováhu mezi estetikou a funkčností. Pokud dokáže propojit silné stránky značky s novou odvážnou vizí, může Audi znovu udávat směr.
Jeho přístup bude klást důraz na detaily, proporce a světelný design. Už teď se spekuluje o tom, že LED a OLED technologie dostanou zcela nové rozměry – nejen ve funkci, ale i v personalizaci. Zákazníci tak budou moci upravit světelný podpis svého vozu podle nálady nebo profilu.
Co čekat dál?
Přestože nový styl uvidíme už letos, změny v celém portfoliu budou trvat roky. Starší modely jako Q7 nebo některé deriváty A4 ještě zůstanou v současném vizuálním jazyku, ale vše nové bude navrženo podle nové vize.
Audi má tedy před sebou zásadní období přerodu – nejen v oblasti elektromobility, ale i v tom, jak bude vypadat. A první krok už je za dveřmi. Výsledkem nebude jen nový vůz, ale nové Audi jako značka.