Blikání před kruhovým objezdem, a také na něm, je pro nemalou část řidičů stále záhadou

Jízda na kruhovém objezdu
Foto: Jan Smékal

Blikat, neblikat? Kdo se v tom má vyznat? Kruhový objezd dělá mnoha řidičům problémy nejen z pohledu správného najíždění a vyjíždění, ale také z pohledu používání znamení o změně směru jízdy.


Před kruhovým objezdem, když na něj vjíždíte, se nebliká. Kam jinam byste chtěli jet, než doprava na kruhový objezd? Doleva do protisměru? Nesmysl. Před kruhovým objezdem se prostě nebliká. Je to dokonce zakázáno. Bez blinkru vjedete na „kruháč“ a teprve před výjezdem, kterým chcete kruhový objezd opustit, dáváte znamení o změně směru jízdy. Nic složitého.

Blinkr jenom před výjezdem

Stejně tak používání znamení o změně směru jízdy po celou dobu jízdy po kruhovém objezdu je nesmysl. Ostatní řidiči budou v takovém případě zcela logicky předpokládat, že blikající auto odbočí na prvním výjezdu. Řidič blikajícího auta, který však odbočuje například až na tom čtvrtém, tak vytváří zmatek, který může vést i ke kolizi. Takže, pravý blinkr na kruhovém objezdu zapněte až před výjezdem, který budete vyjíždět. Opět nic složitého.

Pravidla jízdy kruhovým objezdem

  1. Stejně jako u „obyčejných“ křižovatek je třeba dbát zvýšené pozornosti i opatrnosti před vjezdem na objezd, během jízdy tímto místem i při vyjíždění
  2. Při vjezdu na kruhový objezd je zakázáno upozorňovat na změnu směru tzv. blikat (řidič musí jet vždy doprava, jinou možnost nemá)
  3. Jízda po kruhovém objezdu se považuje za přímou, proto se nebliká ani při projíždění rondelem
  4. Bliká se pouze před výjezdem a při výjezdu z kruhového objezdu a při přejíždění mezi pruhy ve vícepruhovém objezdu

Pozor na vícepruhové nájezdy

Pozor dávejte také na vícepruhové nájezdy na kruhový objezd. Pokud má vjezdová komunikace do kruhového objezdu více pruhů, do pravého jízdního pruhu, který je vně kruhového objezdu, se řadí vozidla opouštějící objezd první odbočkou, do vnitřního jízdního pruhu (levého) vozy opouštějící objezd poslední odbočkou. Vždy sledujte i vodorovné dopravní značení – čáry na silnici.

Když chybí „přednost v jízdě“ máte přednost zprava

Na českých silnicích se s takovým kruhovým objezdem setkáte jenom velice zřídka, ale stát se to může. Tedy s kruhovým objezdem, před nímž je sice umístěna značka C1 „Kruhový objezd“, ale už chybí značka P6 „Stůj, dej přednost v jízdě“ nebo P4 „Dej přednost v jízdě“. V takovém případě značka C1 „Kruhový objezd“ pouze vyznačuje tvar křižovatky a platí zde přednost zprava. V praxi by vám tedy na takovém „kruháči“ měli dát přednost řidiči, kteří po něm přijíždějí z vaší levé strany.

Blikáte při nájezdu na kruhový objezd? Napište nám do diskuze.

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.