Honda CR-V slaví 30 let

Foto: Honda

Když byla v roce 1995 Honda CR-V poprvé představena, proměnila automobilový svět a připravila půdu novému typu rodinných vozů. Původní model CR-V vnesl do cestování dobrodružného ducha, který neztrácí na síle ani po 30 letech.


Model CR-V spojoval pohodlí, kultivovanost, praktičnost a hospodárnost klasického sedanu s nekompromisními terénními schopnostmi vozů s pohonem 4x4. Dnes jsou kompaktní crossovery a SUV modely na silnicích běžným jevem, ale když společnost Honda uvedla model CR-V, stvořila zcela novou třídu vozidel. Kombinace hospodárného rodinného vozu s terénními schopnostmi u zákazníků okamžitě zabodovala. 

Při svém uvedení bylo CR-V nejprve sportovním užitkovým vozem, který byl kompletně navržen společností Honda a vyvinut zcela od základu. Od samotného počátku byl průkopníkem, dával na odiv odvážné a důmyslné konstrukční postupy společnosti Honda, ale zároveň usiloval o naplnění příslibu „radosti z jízdy“ za volantem všech vozů značky. 

První generace poprvé představila chytré technologie, například plně automatický systém Real Time 4WD dostupný podle aktuální potřeby nebo ikonické prvky, jako vyjímatelnou podlahu zavazadlového prostoru, která rovněž sloužila jako piknikový stolek. Model CR-V stanovil v segmentu vozů SUV nové standardy a zákazníci si ho okamžitě zamilovali. Díky působivým jízdním vlastnostem a všestrannosti se stal vozem, kterému se chtěli všichni vyrovnat. Konkurence následovala jeho příklad a třída kompaktních SUV se začala rychle zaplňovat. Společnost Honda však nadále posouvala laťku. S každou generací udržovala náskok před konkurencí díky dalším vylepšením a inovacím. 

Model CR-V byl například jedním z prvních vozů v dané třídě, který nabízel plně hybridní hnací ústrojí. V roce 2018 uvedla společnost nejmodernější systém i-MMD. Byl také lídrem v oblasti bezpečnostních technologií, což vyvrcholilo zavedením výjimečného všesměrového bezpečnostního systému podpory řízení Honda SENSING 360 u současného modelu. Všechny tyto novinky navíc přicházely v kombinaci s ještě větším pohodlím reagujícím na rostoucí poptávku zákazníků po kvalitě a prémiových produktech. 

Nyní je na trhu šestá generace nejoblíbenějšího SUV společnosti Honda, která nadále udává směr v tomto tržním segmentu a spojuje agilní, intuitivní jízdní dynamiku s bezkonkurenční všestranností. Současné CR-V, uvedené v roce 2023, je ideální pro každodenní život i víkendové vyjížďky. Interiér i exteriér se vyznačují robustním a propracovaným designem, větší praktičností, vylepšenou bezpečností a vyspělejším hybridním systémem nabízejícím sportovnější zážitek z jízdy a výjimečnou hospodárnost. Dobrodružný charakter modelu CR-V neztrácí na síle ani po třech desetiletích. 

The Beast

Nejdivočejší CR-V ze všech, „The Beast“, je tak trochu jiné SUV. Model známý také jako CR-V Hybrid Racer byl navržen a zkonstruován divizí Honda Performance Development a slouží jako pojízdná laboratoř pro výzkum elektrifikace a udržitelných paliv. Nespoutaný, aerodynamicky vyladěný exteriér kombinuje horní polovinu běžného sériového modelu (má dokonce panoramatickou prosklenou střechu) se zakázkovou spodní částí karoserie z uhlíkového kompozitu, kterou charakterizují rozšířené podběhy kol a výrazný spoiler předního nárazníku. 

Speciál „The Beast“ využívá stejně jako standardní model CR-V špičkové hybridní hnací ústrojí – dosahuje však nepatrně vyššího výkonu. Motor V6 2,2 l se dvěma turbodmychadly a výkonem 800 k vychází z jednotky, která značce Honda pomohla získat titul v sérii INDYCAR. Využívá 100% udržitelné závodní palivo Shell a pomáhá mu elektrická jednotka motorgenerátoru Empel, která odebírá energii ze superkapacitního systému ukládání energie Skeleton. 

Honda CR-V MK1 (1995)

  • CR-V je zkratka pro „kompaktní rekreační vozidlo“ (Compact Recreational Vehicle)
  • Originální prvky zahrnovaly sprchu v úložném prostoru
  • Inovativní systém Real Time 4WD automaticky přepínal mezi pohonem dvou nebo všech kol

Model CR-V odstartoval po uvedení v roce 1995 revoluci, zejména díky průkopnické kombinaci pohodlí a provozních nákladů sedanu, prostoru a praktičnosti kombi a schopností vozu 4x4. Exteriér disponoval výraznými stylovými prvky SUV, například robustními plastovými nárazníky a podběhy kol nebo větší světlou výškou. A charakteristická svislá koncová světla se stala poznávacím znamením designu vozu. 

Interiér modelu CR-V byl plný inovativních prvků – k dispozici byla například podlaha zavazadlového prostoru, která sloužila také jako praktický výklopný piknikový stolek. Pod ní se ukrýval plastový úložný prostor, ve kterém bylo možné přepravovat mokré a špinavé předměty, jako jsou turistická obuv či neoprenové kombinézy. 

Honda CR-V MKII (2002)

  • První model CR-V se vznětovým motorem
  • Originální podlaha zavazadlového prostoru, která sloužila také jako piknikový stolek

Druhá generace modelu CR-V, uvedená v roce 2002, navázala na obrovský úspěch původního modelu a stanovila nová měřítka ve stále konkurenčnější třídě SUV střední třídy. Druhá generace zachovala průkopnického ducha původního modelu CR-V a obsahovala spoustu inovativních funkcí. Mezi ně patřilo zavedení nového vytříbeného hospodárného vznětového motoru i-CDTi 2,0 l. Zadní sedadla bylo možné posouvat dozadu a dopředu za účelem zvětšení prostoru pro nohy a opěradla umožňovala náklon až o 45 stupňů. Společně s plně sklopitelnými předními sedadly tak bylo možné proměnit interiér na příjemnou odpočinkovou zónu.

Honda CR-V MK3 (2006)

  • Zážehový motor 2,0 l s pokročilým variabilním časováním ventilů Honda VTEC
  • Snížené těžiště a o 25 % širší rozchod kol pro ještě lepší agilitu
  • Chytré sklápění zadních sedadel umožňovalo přepravu dvou horských kol ve vzpřímené poloze

S napjatě očekávanou třetí generací CR-V zvedla společnost Honda laťku jednoho ze svých nejprodávanějších modelů ještě výš. Nový model, představený v roce 2006, přinesl ještě lepší ovladatelnost, styl připomínající ještě více osobní vozidlo a větší pohodlí. Jeho sportovnější vzhled charakterizovala odvážná silueta s „předsunutou kabinou“ a zužujícím se profilem bočních oken jako u kupé. Luxusněji pojatý interiér byl odrazem rostoucí poptávky po kvalitě a prémiových produktech.

Přesto nové CR-V neztratilo nic ze své praktičnosti. Nejvýraznějším prvkem byl originální úložný prostor s dvojitou podlahou, který obsahoval robustní vyjímatelný kryt nad podlahou zavazadlového prostoru. Pod něj bylo možné uložit předměty, ke kterým zákazník získal přístup, aniž by musel vyložit jakékoli zavazadlo.

Honda CR-V MK4 (2012)

  • Systém Real Time 4WD poprvé využívá elektronické ovládání
  • Při aktualizaci v roce 2015 byla zavedena devítistupňová automatická převodovka
  • Nový vznětový motor 1.6 i-DTEC dosahoval působivé spotřeby 62,7 mpg

Čtvrtá generace modelu CR-V nabízela ještě větší kvalitu, praktičnost, kultivovanost a hospodárnost. Tato nová verze byla dosud nejbezpečnější a nejpropracovanější ze všech. Například použité materiály byly pečlivě vybrány s důrazem na vytříbený vkus evropských zákazníků. Kvalitní zpracování horní části přístrojové desky se inspirovalo mramorováním japonského hovězího masa Kóbe. Vůbec poprvé bylo možné pořídit model CR-V s pohonem dvou nebo všech kol. Emise CO2 byly napříč celou modelovou řadou sníženy přibližně o 12 %.

Honda CR-V MK5 (2018)

  • První SUV značky Honda v Evropě dostupné s hybridním hnacím ústrojím e:HEV
  • Působivou praktičnost modelu CR-V rozšířila sedmimístná varianta
  • Vznětový motor vyřazen z modelové řady, přidána nová jednotka 1.5 VTEC TURBO

Když v roce 2018 přišla pátá generace modelu CR-V, průkopnický vůz byl již nejprodávanějším SUV na světě. Přesto společnost Honda nedovolila, aby neuvěřitelná popularita modelu zadusila jeho inovativního ducha. Především byl model CR-V jako první SUV společnosti Honda v Evropě k dostání s hybridní hnací soustavou využívající technologii inteligentního pohonu s více režimy (i-MMD). V souladu s filosofií společnosti Honda „Bezpečnost pro všechny“ byl model CR-V poprvé vybaven technologií Honda Sensing™.

Honda CR-V MK6 (2023)

  • K dispozici s hybridním (e:HEV) a plug-in hybridním (e:PHEV) hnacím ústrojím
  • Systém Honda SENSING 360 eliminuje mrtvé úhly a pomáhá předcházet nehodám
  • Jeden z největších zavazadlových prostorů ve své třídě, s dvouúrovňovou podlahou u plug-in verze

Nejnovější Honda CR-V s odvážným, sebevědomým vzhledem a výjimečnou praktičností nabízí bezkonkurenční bezpečnost, konektivitu a pohodlí. Poprvé je v Evropě v nabídce také plug-in hybridní verze e:HEV, která je poprvé vybavena souborem špičkových bezpečnostních technologií Honda SENSING 360. K dispozici je rovněž hybridní model e:HEV, který využívá vyspělý systém pohonu všech kol. Plug-in hybridní model e:PHEV s pohonem všech kol pak nabízí dojezd až 82 km čistě na elektrický pohon.

Interiér modelu CR-V používá materiály nejvyšší kvality, které společně s dynamickým designem vytvářejí exkluzivní prostředí. Laťku vůz pozvedá také v oblasti úložného prostoru, praktičnosti a funkčnosti interiéru. Je ideální volbou pro zákazníky vyznávající aktivní životní styl.

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

 

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.