Kamikadze z českých dálnic nemizí. Naopak. V listopadu jich bohužel spíše ještě přibude

Foto: Jiří Soukup

Současné podzimní počasí opět ukazuje, jak jsou čeští řidiči nezodpovědní. Řítit se v mlze po dálnici na horním limitu povolené rychlosti a svítit pouze denními světly, to je opravdu neskutečný hazard.


Vidíte auto na titulní fotografii? Ne? Ani my jsme ho pár sekund poté, co nás předjelo, neviděli. Bílý Volkswagen Passat nás předjel na plzeňské dálnici D5 zrovna ve chvíli, kdy bylo kvůli mlze vidět maximálně tak na 60 metrů. Vůz svítil pouze denními světly, takže vzadu nesvítilo vůbec nic. Na našem webu jsme o problematice svícení v mlze psali již mnohokrát. Řidiči buď zapomenou zapnout mlhová světla, nebo je naopak nechají rozsvícená i ve chvíli, kdy je jasná obloha a je vidět půl kilometru dopředu. Každopádně, jakmile padne mlha, dějí se na českých silnicích šílené věci.

Opakování je matka moudrosti, takže se sluší připomenout, že zákon o provozu na pozemních komunikacích č. 361/2000 říká, že „… přední světla do mlhy smí řidič užít jen za mlhy, sněžení nebo hustého deště. Zadní světla do mlhy musí řidič za mlhy, sněžení nebo hustého deště užít vždy“. Jenže na českých silnicích to právě během mlhy vypadá tak, že za volanty většiny aut sedí sebevrazi, kterým je jedno nejen to, že ohrožují sebe, ale především to, že jsou nebezpečím i pro ostatní účastníky silničního provozu.

Potvrzují to i komentáře pod články, které tomuto tématu na našem webu věnujeme. Například p. Oldřich Paták do diskuze napsal: „Mlhovkáři bývají starší lidé, ignoranti i profesionálové. Jeďte třeba 10 kilometrů za autobusem, který má blinkr doprava a jede doleva. Denní svícení je hloupost jako zvon“. To potvrzuje i další čtenář, Biňo Dobrev: „Šero, mokro, déšť a každé třetí auto jede jen na denní svícení a je jim fuk, že od nich lítá voda tak, že není zadek auta vůbec vidět. Denní svícení bez zadních světel vymyslel hlupák. Zlatý časy, kdy byly povinné i zástěrky na poslední nápravě. Dnes není ani vidět zda jede před vámi dodávka či Smart, ale od všech to lítá jak od rozmetače hnoje. V Německu je to ještě horší, protože nemají povinnost svítit“.

Jakou zkušenost s tzv. „mlhovkáři“ máte vy? Napište nám do diskuze.

Zdroj: Jiří Soukup; CarTrax; Wikimedia Commons

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.cryptonews.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.