Někteří řidiči by zasloužili veřejný lynč, nebo navždy odevzdat řidičský průkaz

Foto: Jiří Soukup

Hazardují se životy ostatních řidičů a jejich chování nelze nijak vysvětlit ani omluvit. Z chování některých řidičů na českých silnicích totiž zůstává rozum stát


Nájezd z pražské Jižní spojky na dálnici D 10 je místem častých dopravních nehod. Nejčastějším důvodem je nerespektování rychlosti a dopravního značení. Přejíždění z levého rychlého pruhu přes plné čáry do pruhu odbočovacího není na tomto místě nic neobvyklého. Někdy jde skutečně o centimetry, někdy, bohužel, končí podobná situace vážnou nehodou.

Podobně jako řidička na titulní fotografii totiž najíždí do odbočovacího, resp. připojovacího, pruhu několik řidičů denně. V této situaci šlo při rychlosti cca 80km/h skutečně o centimetry, a přejetím z pruhu do pruhu porušila řidička hned několik paragrafů Zákonu o provozu na pozemních komunikacích. Ten říká, že za samotné přejetí plné čáry hrozí sankce do 2 000 Kč na místě a nejsou za to žádné body. Naproti tomu za porušení zákazu předjíždění v případech, kdy je to zákonem nebo značkami zakázáno, hrozí sankce 5 až 10 tisíc Kč pokuty, zákaz řízení na šest až dvanáct měsíců a 7 bodů navrch.

Jde o obdobný přestupek jako při napojování se na komunikaci z připojovacího pruhu. I tady zákon 361/2000 Sb. hovoří jasně: „Při zařazování z připojovacího pruhu do průběžného pruhu řidič nesmí ohrozit řidiče jedoucí v průběžném pruhu“. Mnoho řidičů si ale pojem „ohrožení“ vykládá po svém, a buď z neznalosti, nebo kvůli vysokému stupni agresivity, ohrozí kolemjedoucí řidiče, případně způsobí nehodu, často fatální. Co to ale v praxi znamená „ohrozit“ a jak se má správně najíždět z připojovacího pruhu?

Zákon 361/2000 Sb. říká, že: „…nesmět ohrozit znamená povinnost řidiče počínat si tak, aby jinému účastníku silničního provozu nevzniklo žádné nebezpečí…“. Často ale řidiči, kteří se z připojovacího pruhu snaží zařadit do pruhu průběžného, ohrozí i několik dalších řidičů najednou. Mezi nejčastější prohřešky v takovém případě patří agrese a nerozhodnost. Třetím častým důvodem nehod u připojování do průběžného pruhu je potom přehnaná ohleduplnost, která ve finále ale žádnou ohleduplností není.

Jaké máte zkušenosti vy? Napište nám do diskuze

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.