Rychlost 95km/h, zakázaný pruh a zakrytá RZ. I tak se převážejí auta k nedočkavým zákazníkům

Kamióny v Praze - Ilustrační foto
Foto: Jan Smékal

Pražská Jižní spojka je kritickým dopravním uzlem. Stačí malá nehoda a můžete na ní strávit i několik hodin. Často za to mohou bezohlední řidiči kamionů, kteří ignorují dopravní značení i nejvyšší povolenou rychlost


Není to ale pouze fenomén pražské Jižní spojky. Nezodpovědné a agresivní chování některých řidičů kamiónů lze vidět napříč celou republikou. Malá města, velká města, dálnice i vesnice. Tam všude se s kamióny potkáváme. Jejich řidiči mají tvrdý chleba, ale jenom díky jim si můžeme každé ráno koupit například čerstvé pečivo, zeleninu, ovoce nebo mléko.

Řidiči nákladního automobilu o celkové hmotnosti převyšující 3500 kg a řidiči jízdní soupravy, jejíž celková délka přesahuje 7 m, je na dálnici zakázána v pracovních dnech od 6.00  do 22.00 hodin jízda v levém krajním jízdním pruhu určeném pro rychleji jedoucí vozidla.
Poslanecký návrh z roku 2019 na zákaz jízdy některých vozidel v levém pruhu

Drtivá většina řidičů kamiónů s českou RZ se na silnicích chová ohleduplně a slušně. Jsou ale i výjimky, které si s dopravními předpisy hlavu zrovna nelámou. Mnohdy to pak končí i několikahodinovým zdržením třeba právě na zmíněné pražské Jižní spojce. Právě tam totiž „kamióňáci“ porušují předpisy snad nejvíce. Přitom není kam spěchat, alespoň určitě ne s kamiónem, který převáží nová auta do autosalónů. Jeden takový nás totiž včera předjížděl v tachometrových 90km/h v pruhu, kde neměl co dělat, a navíc se zakrytou RZ.

Asi největším přestupkem, který lze na silnicích u kamiónů každodenně vidět, je právě nedodržování dopravní značky „Zákaz vjezdu nákladních automobilů“ (č. B 4), resp. dopravní značky „Omezení v jízdním pruhu“ (č. IP 21), která vyznačuje počet a uspořádání jízdních pruhů a vyjadřuje pro příslušný jízdní pruh omezení, případně nebezpečí, vyplývající z užitého symbolu příslušné svislé dopravní značky. Časté je potom také překračování nejvyšší povolené rychlosti, což v kombinaci s nepozorností řidiče a jízdě v nesprávném pruhu, bývá velmi častou příčinou nehod.

V roce 2019 uvažovala česká vláda nad plošným zákazem jízdy v levém pruhu řidičům nákladního automobilu o celkové hmotnosti převyšující 3500 kg a řidičům jízdní soupravy, jejíž celková délka přesahuje 7 metrů. Omezení se mělo týkat pouze jízdy na dálnici a pouze v pracovních dnech od 6.00  do 22.00 hodin. Návrh zákona ale neprošel, takže se na silnicích stále můžeme potkávat s kamióny, které se předjíždějí několik kilometrů, a bohužel i s kamióny, které jedou v pruhu, ve kterém by vůbec být neměly.

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.