Stellantis pomalu couvá a AutoDrive končí dřív, než vyjel na silnice

Foto: Unsplash

Když Stellantis letos v únoru představil svou vizi poloautonomního řízení, znělo to jako budoucnost za rohem. Nový systém STLA AutoDrive měl zvládat jízdu rychlostí až 60 km/h v režimu Hands-Free a Eyes-Off.


Technologie mířila do segmentu tzv. úrovně 3 podle klasifikace SAE, tedy podobně jako už nabízí Mercedes-Benz se svým DrivePilotem. Rozdíl oproti plně autonomnímu řízení je zásadní: řidič musí být připraven znovu převzít kontrolu, většinou do deseti sekund. Přesto šlo o ambiciózní krok, který měl Stellantis katapultovat do čela technologického závodu.

Od velkých plánů k tvrdé realitě

Na prezentaci zněla slova líbivě. „Pomáhat řidičům co nejlépe využít jejich čas je prioritou,“ zdůrazňoval tehdy technologický ředitel Ned Curic. AutoDrive měl být vlajkovým projektem, který se dá snadno monetizovat jako drahý příplatek nebo součást předplatného.

Jenže podle informací agentury Reuters se karta otočila. Tři na sobě nezávislé zdroje potvrdily, že program je nyní pozastaven. Důvod? Kombinace vysokých nákladů, technologických překážek a nejisté poptávky zákazníků.

Stellantis sice oficiálně tvrdí, že technologie je připravená, ale nikdy se nedostala do sériové výroby. „Na trhu je v současnosti omezená poptávka po úrovni 3,“ uvedl mluvčí koncernu. Nezní to však jako plánované spuštění, spíš jako elegantní odložení na neurčito.

Změna kurzu pod novým vedením

AutoDrive byl srdcovým projektem bývalého šéfa Carlose Tavarese, odvolaného koncem roku 2024. Jeho nástupce Antonio Filosa zjevně směřuje priority jinam. Přitom Stellantis ještě v roce 2022 koupil startup aiMotive, aby vývoj urychlil.

AutoDrive měl být součástí širší platformy „STLA ABC“: kromě samotného systému řízení zahrnovala i elektrickou architekturu Brain a software SmartCockpit. Teď se ale zdá, že alespoň první část této skládačky uvízla na mrtvém bodě.

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

 

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.