Stellantis stojí za Německem: podporuje volání po zmírnění emisních pravidel EU

Foto: Unsplash

Šéf automobilového gigantu Stellantis podpořil německou vládu v jejím úsilí zmírnit připravované emisní předpisy EU, které mají od roku 2035 fakticky vyžadovat pouze vozy s nulovými emisemi.


Stellantis vítá německou iniciativu

Podle zprávy agentury Reuters z 1. prosince Stellantis — mateřská skupina značek jako Jeep, Dodge, Ram, Fiat, Peugeot či Opel — podpořil návrh Berlína na úpravu přísných emisních požadavků, které mají v Evropě platit během příští dekády.

„Vítáme podporu německé vlády pro revize evropských předpisů,“ uvedl CEO Stellantisu Antonio Filosa. Podle něj kancléř pouze zopakoval požadavky, které dříve vznesla evropská automobilová asociace ACEA — a ty jsou podle Filosy „nezbytné k tomu, aby se evropský automobilový sektor vrátil k růstu“. Dodal, že ke zvýšení poptávky v regionu jsou potřeba „rychlá a jednoznačná opatření“.

Podpora přišla krátce poté, co předseda představenstva Stellantisu John Elkann varoval, že evropský automobilový průmysl může bez úprav regulací sklouznout k „nezvratnému poklesu“.

Německo žádá Brusel o výjimky

Evropská komise má 10. prosince přezkoumat klimatické cíle v dopravě — termín, který byl posunut kvůli tlaku automobilek. EU si dosud stanovila cíl 100% snížení emisí CO₂ u nových aut do roku 2035, což je široce interpretováno jako konec spalovacích motorů v nových vozech.

Německý kancléř Friedrich Merz však v dopise Bruselu naléhá na povolení výjimek pro některé typy elektrifikovaných aut — například plug-in hybridy, elektromobily s prodlouženým dojezdem nebo modely s „vysoce účinnými“ spalovacími motory. Německé automobilky totiž čelí slabému prodeji elektromobilů a rostoucí konkurenci z Číny.

„Požádám komisi, aby i po roce 2035 umožnila bateriovým elektromobilům využívat také spalovací motor,“ řekl Merz pro The Guardian. Podle něj je realističtější investovat do účinných hybridních systémů než trvat na stoprocentní elektrifikaci.

Stellantis není jediný – automobilky napříč Evropou volají po ústupu od roku 2035

Německo ani Stellantis nejsou první, kdo požaduje revizi unijních cílů.
Podobné kroky dříve podpořily:

  • Volkswagen a Renault,

  • italská vláda,

  • BMW, jehož CEO Oliver Zipse varoval, že povinný přechod na BEV by Evropu učinil příliš závislou na čínských bateriích.

Zipse dodal, že uvolnění cíle nulových emisí do roku 2035 by snížilo tlak na dodavatelské řetězce a umožnilo „technologicky neutrální“ přístup místo jednostranného preferování bateriových elektromobilů.

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

 

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.