Tahle auta určitě neprodávejte, jejich hodnota v budoucnu výrazně poroste

Foto: FavCars

Máte doma v garáži Alfu, BMW nebo třeba SAAB? Tak to jste možná do budoucna tzv. “za vodou”. I na první pohled relativně obyčejná auta totiž mohou v budoucnu generovat zajímavý výnos. Tohle jsou tipy na auta, která nyní rozhodně neprodávejte


Být sběratelem luxusních a hodnotných vozidel vyžaduje nejen značné investice, ale také neza-nedbatelné provozní náklady. Musíte mít také široké všeobecné znalosti o automobilech. Při ná-kupu auta jako investice jde totiž o jeden z důležitých předpokladů. Experti z registru historie automobilů carVertical analyzovali automobilový trh a připravili seznam 10 automobilů, které byste určitě neměli v současné době prodávat právě kvůli jejich možnému významnému nárůstu hodnoty do budoucna. Využili také databázi carVertical, která obsahuje tisíce zpráv o historii automobilů, na podrobné přezkoumání některých statistik o těchto konkrét-ních modelech. Pojďme se tedy spolu podívat na finální seznam: 

Alfa Romeo GTV (1993 - 2004)

Specialisté na design společnosti Alfa Romeo, kteří vždy upřednostňovali odvážné a neobvyklé řešení, potvrdili svůj inovativní designový přístup i při návrhu konečné podoby modelu Alfa Ro-meo GTV. Jako většina kupé té doby, také Alfa Romeo GTV byla k dispozici s benzínovým čtyřválcem nebo šestiválcem. Přestože čtyřválcový motor byl charakteristický svou mrštností, nejcennější verzí GTV byla verze, vybavená úžasným šestiválcovým motorem s pohonem Busso. 

Motor, který se stal esem v rukávu Alfy Romeo, je hlavním faktorem výrazně rostoucí ceny Alfa Romeo GTV do budoucna. Přestože, stejně jako drtivá většina italských automobilů, jeho hodno-ta neroste tak rychlým tempem jako jeho německá konkurence, dobře udržované verze dnes Alfy Romeo GTV dnes stojí více než 30 000 €. 

Audi V8 (1988 - 1993)

Audi A8 je uznávané jako technický a technologický vrchol značky. Elegantní sedan byl k dispozici pouze s motorem V8, který v té době odlišoval přesně tento typ automobilů od jejich méně povedených sourozenců. Některé z výkonnějších modelů měli i ma-nuální šestistupňové převodovky. 

Audi V8 není tak úžasné jako BMW řady 7, ani prestižní jako Mercedes-Benz třídy S, ale je vý-znamné z jiných důvodů. Audi V8 položilo základy dnešní společnosti, špičkové automobilky a přímé konkurence pro BMW i Mercedes-Benz. Audi V8 je navíc mnohem vzácnější než ostatní modely, takže není překvapením, že hodnota luxusního sedanu začala růst. 

BMW 540i (1992 - 1996)

Série 5 je už desetiletí předvojem třídy luxusních sedanů. Přesto se generaci E34 stále daří za-ujmout zlatou střední cestu mezi podstatně staršími a nákladnějšími verzemi z generací E28 a E39, které stále zažívají krizi středního věku. Osmiválcová varianta byla k dispozici pouze několik let. Výsledkem je, že je v Evropě a USA je mnohem vzácnější než BMW M5. Výkon motoru V8 je navíc velmi podobný výkonu BMW M5. 

Nejpříjemnějším aspektem tohoto modelu je jeho aktuální cenová dostupnost; Zatímco hodnota BMW M5 vystoupila až do nebeských výšin, model 540i je mnohem levnější, ale to určitě nepo-trvá dlouho.

Jaguar XK8 (1996 - 2006) 

Jaguar XK8, který debutoval v 90. letech, přišel na trh jako kupé nebo kabriolet. Nabízí různé kubatury motorů a komfortní vybavení, čímž uspokojil většinu majitelů XK. Jaguar XK8 byl jedním z prvních skutečně moderních Jaguarů, který zvedl laťku nejen v rovině kvality, technologiích, ale také zůstatkové hodnotě. Připravte se na to, že za dobře udržovaný model, o který se majitel staral opravdu ukázkově, utratíte nejméně 15 000 až 20 000 €. 

Land Rover Defender (Serie I, Serie II)

Land Rover se netají tím, že první generace SUV Defender byly navrženy jako víceúčelová a  praktická řešení pro ty, kteří se starají o farmy či podnikají v zemědělství. Jeho základní design a schopnost zdolat jakoukoliv představitelnou překážku - to vše vysloužilo Land Rover Defenderu status velmi schopného terénního off-roadu. 

Dnes může hodnota vozidel ze Série I a také Série II mnohé zájemce překvapit. Například SUV, které prožily dobré i zlé časy, stojí od 10 000 do 15 000 €, zatímco modely, které byly repasova-né či zrekonstruované, případně mají minimální opotřebení, často stojí až 30 000€. 

Mercedes-Benz E300, E320, E420 (1992 - 1996)

Mercedes-Benz uvedl do života více než dva miliony W124 v relativně dlouhém výrobním cyklu. Některé z nich skončily svůj život na vrakovišti, ale jiné jsou stále mezi námi a stále jezdí. Pečlivě udržované modely stojí opravdu hodně peněz. Nejcennější W124 byly samozřejmě modely 500E nebo E500 (v závislosti na roku výroby). Nicméně pokud se podíváme i na nižší třídy, E300, E320 a E420 mají potenciál stát se zlatým dolem, o který bude ještě bojovat mnoho sběratelů.

Saab 9000 CS Aero (1993 - 1997)

Achillovou patou Volva byl vždy Saab. V této linii se kladl důraz na bezpečnost cestujících a zá-roveň poskytoval jedinečné kouzlo a sílu výjimečných turbo vstřikovacích motorů. Saab 9000 CS Aero je víc než jen sedan střední velikosti. Byl představen poměrně pozdě v pro-cesu výroby a byl dokonce považován za vrchol série Saab 9000 v posledním roce výroby. V tomto konkrétním případě činil pomyslnou tečku na konci příběhu automobilky SAAB. 

Saab 9000 CS Aero je, jak by se dalo předpokládat, v dnešní době dosti vzácné auto. Ačkoliv Saab neprozradil, kolik se jich opravdu vyrobilo, tento konkrétní model může být solidní investicí. 

Toyota Land Cruiser (J80, J100) 

Majitelé Land Cruiserů dodnes jednomyslně tvrdí, že Toyota Land Cruiser je jedním z nejlepších SUV na světě. I když mají stejný název, tyto dva modely mají více technických a technologických rozdílů, jak byste si mohli na první dojem myslet. J80 dokázala skloubit jednoduchost s každodenní praktič-ností. J100 byla podstatně luxusnější verze, navržená na delší cesty, ale určitě ne s menším ta-lentem vyhrabat se z bláta. 

Rozsáhlá nabídka vzrušujících extra funkcí nyní umožňuje majitelům SUV J80 a J100 užívat si jejich mimořádně vysokou zůstatkovou hodnotu. Dokonce i modely, které viděly příliš mnoho z nejdrsnějších a nejodlehlejších koutů světa, mohou dosáhnout hodnoty až 40 000 €. 

Volkswagen Corrado VR6 (1991 - 1995)

Volkswagen za několik posledních desetiletí přichystall řidičům a fanouškům množství skvělých vozidel, ale ne všechny si zaslouží dostat se na pomyslný stupínek vítězů. Výjimkou může být Volkswagen Corrado VR6. Neobvyklý vzhled, výjimečný motor a skvělý podvozek - i vás zajímá, proč si toto auto koupilo na počátku 90.let tak málo lidí? 

Volkswagen Corrado tehdy nebyl tak populární jako Opel Calibra, ale dnes se to považuje za výhodu. Hodnota šestiválcové verze začala v posledních letech podstatně stoupat a očekává se, že tento trend bude pokračovat. 

Volvo 740 Turbo (1986 - 1990)

Ještě v osmdesátých letech minulého století bylo Volvo 740 Turbo důkazem toho, že vozidlo vyvolávající zvednuté obočí táty (nebo mámy) díky své „lenosti“, může být tak rychlé jako Porsche 924. Flexibilita a schopnost kombinovat praktičnost a vzrušující výkon modelu Volvo 740 Turbo z něj dělá vynikající příklad automobilu, jehož hodnota stále stoupá. Předpokládá se, že tento trend bude pokračovat, zejména v následujících letech. 

Shrnutí

Investice do vozidel je stále disciplínou, které ne každý rozumí a vidí ho jako příležitost. Pro někoho to může vypadat příliš riskantně, ale se správnými znalostmi o konkrétních automobi-lech, může tato možnost přinést slušné výnosy v relativně krátkém čase.

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

 

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.