V AAA AUTO jsou při výkupu extrémně opatrní. Odmítají dvě třetiny aut, víc než kdy dřív

Foto: Jan Smékal

Riziková kombinace problémového motoru, vysokého stáří a kilometrového nájezdu s absencí servisní historie; vozy, které jsou předmětem exekuce – to jsou nejčastější důvody, proč při výkupu v autobazarech sítě AAA AUTO odmítají nabízená auta.


Podíl odmítnutých je přitom dlouhodobě vysoký – ve výsledku celým výkupním procesem neprojde 65 procent nabídnutých aut. Vyplývá to z analýzy AURES Holdings, lídra českého sekundárního trhu, provozovatele největších sítí tuzemských autocenter AAA AUTO a Mototechna.     

Při výkupní proceduře v AAA AUTO hned na počátku zcela odmítáme kolem 18 procent nabízených aut, ať už kvůli na první pohled nevyhovujícímu technickému stavu nebo legislativním problémům, například s doklady,“ říká generální ředitel AURES Holdings Petr Vaněček s tím, že důvodů pro odmítnutí existuje celá řada. „Od zatajené havárie přes masivní úniky oleje, korozi karoserie a zejména nosných částí, až po problémy s emisními systémy, tedy nefunkčními nebo záměrně ‚vykuchanými’ filtry pevných částic. Finálně odmítáme kolem 65 procent nabízených vozů,“ dodává Vaněček.

Zajímavé je, že na rozdíl od některých velkých on-line prodejců v AAA AUTO nevedou žádné „blacklisty“, tedy seznamy zakázaných aut. „Apriori se nevyhýbáme žádným vozům – protože i potenciálně problémový motor může při správném a pravidelném servisu sloužit dlouhá léta. Samozřejmě jsme extrémně opatrní, pokud nám na výkup přijede sporťák s vysokým výkonem, který má najeto spoustu kilometrů a chybí mu servisní historie, nebo vidíme, že auto je čerstvě přepsané na prodávajícího, který vypráví příběh, že auto koupil pro manželku, jíž nevyhovuje,“ vysvětluje Petr Vaněček.

Prohlídka při výkupu v AAA AUTO zahrnuje důkladnou kontrolu na specializované dílně zkušenými mechaniky-výkupčími, kteří prověřují 260 parametrů – což zahrnuje například měření laku, pečlivou kontrolu koroze na podvozku, manžet, poloos, úniku provozních kapalin z motoru a převodovky, stavu komponentů brzdové soustavy, těsnost výfuku, stop po svařování či povolování šroubů na karoserii. „Následuje testovací jízda, vždy za přítomnosti klienta, načtení paměti závad v elektronické řídící jednotce, tedy diagnostika. V některých případech po dohodě se zákazníkem provádíme i kontrolu v autorizovaném servisu, například u sportovních modelů. Jako jedni z mála v bazarovém světě prověřujeme na válcích i funkčnost systému 4x4,“ přidává podrobnosti šéf „Áček“.

Jedním z důvodů pro okamžité odmítnutí vykupovaného vozu je prokazatelná manipulace s tachometrem. „Důkazy o tom je ovšem poměrně těžké získat. Fyzická kontrola tachometru je složitá – pokud je u moderních aut stav ujetých kilometrů uložen v řídících jednotkách, nacházejí se tyto údaje poměrně hluboko a klasickými diagnostikami jsou velmi špatně dostupné. Pokud však máme vážné podezření, jsme schopni nechat si provést detailní analýzu. Nejvíce využíváme různé databáze a prověřovací servery, které mají ohromná kvanta informací, úzce spolupracujeme s největšími prověřovacími společnostmi jako Cebia a CarVertical. Každopádně, co se týče četnosti výskytu stočených aut na trhu, je dnes situace daleko lepší, než například před 10 lety. Dnes taková auta vídáme jen velmi zřídka,“ říká Vaněček.

Zvláštní kapitolou jsou takzvané totální havárie – tedy auta, zničená při nehodě natolik, že pojišťovna odmítla proplatit opravu a vyplatila majiteli odškodné. Tyto vozy pak za babku skupují servisy, opravují je a prodávají jako nebourané. „Nejčastěji se to týká vozů z USA, kde je riziko extrémně vysoké, proto speciálně prověřujeme databáze amerických pojišťoven, kde jsou totální havárie evidovány,“ vysvětluje Petr Vaněček.

U každého výkupu probíhá rovněž kontrola, zda auto nebylo vytopené při záplavě či povodni. „První indicií může být nadměrná koroze podvozkových částí, jemný písek nebo prach v interiéru, zápach v autě. Prohlížíme i nenalakované díly uvnitř, jako jsou příčka pod palubní deskou, kostra sedadla, svorkovnice u elektroinstalací, hodně napoví i větší míra koroze pod kobercem v zavazadlovém prostoru. Pokud voda zaplaví auto do výšky nad motorový prostor, je riziko opravdu vysoké. Moderní vozy plné elektronické výbavy pak vykazují výrazně zvýšenou náchylnost k poruchám. Správně by po zatopení auta měla být vyměněna veškerá elektroinstalace, což znamená náklady v řádu vyšších desítek tisíc korun,“ přidává Vaněček s tím, že v AAA AUTO poskytují doživotní garanci vrácení peněz, pokud by se zatopený vůz přes všechna opatření dostal do prodeje.

A není to jediná záruka. „Díky pečlivému přístupu k výkupní proceduře poskytujeme doživotní záruku na legální původ vozu, současně nabízíme i pojištění Carlife až na 36 měsíců, které garantuje nejen technický stav auta, ale i stav tachometru. Poskytujeme také až 60 dní na výměnu vozu za jiné auto z naší nabídky, a to bez nutnosti uvedení důvodu výměny,“ uzavírá Petr Vaněček.

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

 

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.