Zatímco v předloňském roce tvořily ojeté vozy s českým původem ještě 51 % nabídky, loni klesl jejich podíl na 47,4 % a většina aut, která se prodávala, měla zahraniční původ
Na vrub českých aut se na trhu prodávala více auta především z Německa. Jejich podíl vyrostl meziročně z 21,7 % na 26,2 %, což byl nárůst prakticky o pětinu. Podíl aut po prvním majiteli meziročně významně poklesl. Zatímco předloni se prodávalo 55,7 % aut po prvním majiteli, loni klesl jejich podíl na 46,4 %, což je další známkou toho, že si lidé ponechávali nová auta častěji déle než v předchozích letech.
Podíl osobních ojetých aut, u kterých bylo v inzerci uváděno, že nebyla v minulosti havarovaná, dosahoval loni 99,41 %. Reálný podíl aut, která nebyla v minulosti havarovaná, však bude i vzhledem k počtu pojistných případů pojišťoven výrazně vyšší. Zatajování havárií patří dlouhodobě mezi nejčastější podvodné praktiky při prodeji ojetých aut. Průměrná hodnota na tachometrech u prodávaných ojetých osobních vozů klesla loni meziročně z 162 000 km na 156 000 km. Manipulaci s tachometrem přitom vykazuje stále každé zhruba třetí prodávané vozidlo.
Podíl aut s benzinovým motorem se loni meziročně mírně navýšil, konkrétně z 42,5 % na 44,4 %. Podíl vozů na naftu se naopak snížil z 54,9 % na 52,5 %, stále ale tvořily většinu trhu ojetých aut.
Se snížením nabídky ojetých aut došlo loni k větší diverzifikaci prodávaných modelů. Podíl deseti nejprodávanějších modelů ojetých aut se meziročně snížil o 3,4 procentního bodu na 34,9 %. Mohla za to do určité míry i skutečnost, že se snížila nabídka zánovních ojetin, a s tím především nabídka vozů Škoda Octavia. I když zůstávají stále na výsluní nejprodávanějšího ojetého modelu, jejich podíl se snížil meziročně téměř o jeden procentní bod, což je v počtu prodávaných aut velký pokles. Pozitivní zprávou pro značku Škoda je ale naopak procentuální nárůst u modelů Škoda Fabia.
Spolu s větší diverzifikací vozidel na trhu se loni promíchalo také pořadí deseti nejprodávanějších. Na třetí pozici se dostala Škoda Superb. Výrazné zlepšení pozice zaznamenaly vozy BMW řady 3, které se z desátého místa vyšplhaly až na šestou pozici a zařadily se i před vozy Ford Focus. Ford Mondeo naopak výrazně ztratil a propadl se z devátého místa na jedenácté. Desátou pozici loni obsadily vozy Hyundai i30, které se v předloňském roce do TOP 10 neprobojovaly.