Zaplavené ojetiny z Německa, Belgie a Holandska mohou ohrozit tuzemský trh

Foto: Pixabay

Ve druhém čtvrtletí bylo podle Svazu dovozců automobilů dovezeno do České republiky téměř 50 tisíc vozidel, přičemž téměř čtvrtina z nich byla starší 15 let. V mnoha případech může jít navíc o vozy poškozené záplavami.


Podle údajů SDA se jen v červnu ze zahraničí dovezlo téměř dvacet tisíc vozů. Stejný objem lze čekat i v následujících měsících, tedy až dalších 120 tisíc do konce roku. Většina importů pochází právě z Německa, které v minulých týdnech na mnoha místech, včetně velkých aglomerací s hustým automobilovým provozem, sužovaly rekordní povodně. Ojetiny z podobně postižených zemí jako je Belgie a Holandsko jsou také často dovážené.

U moderních vozů plných elektronické výbavy a různých bezpečnostních systémů je pochopitelně zvýšená náchylnost k poruchám, zejména po zaplavení velkým množstvím vody do výše větší než je motorový prostor. Mnoho závad pak může být i životu nebezpečných. Prakticky kdykoliv totiž může nastat selhání elektroniky nebo dojde k závadám na vnějších součástech auta vlivem nadměrné koroze.

 „Podle našich zkušeností se u prodejců či v inzerci začínají zaplavené vozy objevovat již krátce po povodních. Vzhledem k bleskovému charakteru povodní zejména v Německu, které je nejoblíbenější zemí pro dovoz ojetin, lze čekat, že aut bylo zaplaveno velké množství. O to větší počet pokusů prodat je směrem na východ lze čekat,“ uvedl Petr Vaněček, provozní ředitel AURES Holdings, provozovatele sítě autocenter AAA AUTO.

Pečlivě by k nákupu ojetého vozu měli přistupovat i zákazníci. V kupní smlouvě by rozhodně měli požadovat ustanovení o tom, že vůz nebyl zatopen, aby v rámci reklamace mohli žádat finanční kompenzaci. „Vzhledem k situaci v Německu a Belgii se dá očekávat, že se na mnoha inzertních serverech objeví větší množství aut právě z těchto zemí. Stejně tak se ale mohou objevit auta původem z Česka, kde na některých místech také došlo k lokálním záplavám,“ dodává Vaněček. U aut ze zahraničí se většinou jedná o individuální dovozy. Vyplatí se nekupovat auta z druhé ruky od překupníků. U takových aut pak reálně hrozí vážné problémy a s nimi spojené dodatečné náklady na opravy. Ty mohou mnohdy převýšit i cenu samotného vozu. „Správně by po zatopení vozu měla být vyměněna veškerá elektroinstalace, což znamená náklady v řádu desítek tisíc korun. Proto jsou v místě původu zatopené vozy prakticky neprodejné a směřují na vývoz například do Česka,“ uvedl Vaněček.

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.