Generální ředitel společnosti Audi a šéf výzkumu a vývoje Markus Duesmann v rozhovoru s Automotive News Europe prozradili, že spalovací motor má i přes elektrifikační tlak společnosti stále budoucnost.
Tvrdí, že „bude chvíli trvat“, než takzvaně “dojde” na tradiční pohonné jednotky, což zahrnuje i hodně kritizovanou naftu. Ve skutečnosti jsou naftové motory „zdaleka nejúčinnější“ ze současné produkce spalovacích motorů. Duesmann, který je mimo jiné také vedoucím výzkumu a vývoje pro celou skupinu VW Group a předsedou dozorčí rady ve společnosti Lamborghini, dále zmínil zákazníky Audi, kteří „stále milují diesely“. Zatímco se společnost zavazuje udržovat TDI naživu, vysoce postavený výkonný pracovník připustil, že je nutné „vyladit diesely, aby vyhovovaly přísnějším předpisům“, což začíná být v dnešní době velmi nákladné. V důsledku toho se Audi domnívá, že dieselový motor ztratil část své přitažlivosti v některých segmentech trhu.
Audi je jedním z mála prémiových výrobců automobilů, kteří investují do alternativně poháněných automobilů, které stále mají spalovací motory, s modely A3, A4 a A5 G-Tron kompatibilní se stlačeným zemním plynem (CNG). Současně také zvyšuje úsilí týkající se technologie vodíkových palivových článků po odhalení několika konceptů - například H-Tron v minulých letech.